پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۵۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.
شعارسال: هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

ایستگاه «تبیین جنگ اقتصادی» در زیارتگاه شهدای هویزه راه‌اندازی شد

به همت بسیج دانشجویی ایستگاه «تبیین جنگ اقتصادی» در زیارتگاه شهدای هویزه بویژه کاروان‌های راهیان نور دانشجویی راه اندازی شد.

باتوجه به وضعیت امروز کشورمان که درگیر جنگ اقتصادی است و ابعاد مختلف را تحت تاثیر قرار داده و به دنبال آن باعث ایجاد نارضایتی گسترده در سطوح جامعه شده است، همچنین نظر به اینکه دشمن با طی کردن راه‌های مختلف جهت زمین زدن انقلاب اسلامی و روی آوردن به تحمیل فشار و تحریم ها‌ی مختلف اقتصادی، برای مقابله در این جنگ اقتصادی که مطابقت‌هایی با عرصه‌های مقاومت در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دارد، قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی با راه اندازی ایستگاه تبیبن جنگ اقتصادی در زیارتگاه شهدای هویزه قصد دارد، اقشار مختلف مردم را در مرحله اول نسبت به تطابق این امر با جنگ تحمیلی آشنا کند و در مرحله بعدی نسبت به جایگاه فعلی در عرصه جنگ اقتصادی و شرایط آن آگاهی بخشد.

تعداد موسسات لغو مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور افزایش یافت

کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در جدیدترین بروز رسانی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج کشور (اسفند ۹۷) ۲۳۶ مؤسسه اعزام دانشجو به خارج را بررسی کرد.

کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در بروز رسانی اسفند ۹۷، لیست مؤسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

برای اولین بار دختران ورزشکار دانشگاه پیام نور با حجاب وارد مسابقات آسیایی شدند

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: دختران ما سال ۹۷ برای اولین بار با حجاب در مسابقات آسیایی شرکت کرده و توانستند به جمع هشت تیم برتر دانشجویان آسیا بپیوندند.

نصیرزاده، مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون فعالیت‌هایی که این مجموعه در سال ۹۷ در دانشگاه انجام داده و اقداماتی که برای سال ۹۸ تدارک دیده است، گفت: سال ۹۷ علی رغم تمام محدودیت‌های مالی که وجود داشت، دانشگاه پیام نور موفقیت‌های خوبی را در رشته‌های ورزشی کسب کرد. در رشته‌های ورزش‌های همگانی مسابقاتی با حضور ۳۰۰۰ دانشجوی ورزشکار در دانشگاه‌های پیام نور برگزار شد.

مهلت ثبت نام اعتکاف دانشگاه علم وصنعت تا ۲۴ اسفند ماه تمدید شد.

بر اساس این گزارش، اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت از ۲۹ اسفند تا ۲ فروردین ۹۸ در مسجد الشهدا دانشگاه برگزار می‌شود.

بیش از ۱۴۰ کاروان دانشگاهی تاکنون در بیستمین دوره به عتبات عالیات اعزام شدند

حجت‌الاسلام سید محمد رضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه میهمانی الهی (ماه رمضان) است و این سه ماه ایامی ویژه در طول سال هستند که مومنان با استفاده صحیح از آن‌ها می‌توانند به درجات عالی نزد خداوند متعال برسند.

۹۰ زوج دانشجوی متاهل ساکن خوابگاه

مقانی، معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص افزایش خوابگاه‌های متاهلی افزود: واقعیت این است که بودجه عمرانی برای این مسائل اختصاص پیدا نکرده است و همچین بودجه‌ای به سمت دانشگاه نیامده، تا وقتی که بودجه عمرانی و سرمایه‌ای نباشد نمی‌توان کاری انجام داد.

خوابگاه‌های دانشگاه تهران برای مجرد‌ها تا ۲۷ اسفند و برای متاهلین درطول نوروز قابل استفاده است

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان خوابگاهی می‌توانند تا ۲۷ اسفند از خوابگاه و خدمات دانشگاه استفاده کنند، خوابگاه‌ها برای دانشجویان متاهل در ایام نوروز نیز باز است.

حسن به‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به تعطیلات پایان سال درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی برای استفاده از دانشجویان گفت: براساس تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه تهران، دانشجویان خوابگاهی می‌توانند تا روز ۲۷ اسفند از خوابگاه و خدمات دانشگاه استفاده کنند.

غفاری:استندآپ کمدی با موضوع پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان تولید می‌شود

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: استند آپ کمدی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در فضای دانشگاهی در دست تولید است که به زودی برای دانشگاه‌ها ارسال و در شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌های رسمی پخش خواهد شد.

غلامرضا غفاری با حضور در استودیو تولید این برنامه، ضمن خسته نباشید به کارگردان و عوامل تولید، استند آپ کمدی را قالبی جدید و بدیع خواند که می‌تواند در فضای کنونی دانشگاه‌ها نقش و تاثیر دوچندانی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد داشته باشد. این قالب متناسب با ذائقه جوانان امروزی است که می‌تواند پیام اجتماعی خود را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب منتقل نماید.

غفاری در ادامه گفت: تلاش داریم تا از سایر ظرفیت‌های هنری هم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. یکی از این برنامه‌ها جشنواره هنر‌های دیجیتال است که با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به میزبانی دانشگاه هنر تهران و در سطح ملی در حال انجام می‌باشد. در سال ۱۳۹۷ برنامه‌های متنوعی را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آغاز کرده ایم که تمرکز آن روی محور پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها می‌باشد.

مهلت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی عتبات دانشگاهیان تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شد

مهلت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان تا ۲۰ فروردین ماه در سامانه جامع عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک تمدید شد.

مهلت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان تا ۲۰ فروردین ماه در سامانه جامع عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک تمدید شد.

آموزش مجازی به زائران عتبات دانشگاهیان از ابتدای اعزام زائرین در این دوره در سامانه آموزش مجازی آغاز شد و تا امروز بیش از ۲۱۰۰ نفر از زائرین دانشگاهی در آن ثبت نام کرده اند.

صدیقی: ۲۷ درصد دانشجویان به مشاوره نیاز دارند/ درخواست ۲۵ دانشگاه برای ساخت خوابگاه

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اکنون حدود ۲۷ درصد دانشجویان اعلام می‌کنند که نیاز به مشاوره دارند؛ بنابراین باید مراکز مشاوره در دسترس افراد باشند.

مجتبی صدیقی در پنجمین نشست مدیریت در آموزش عالی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعان وزارت علوم مربوط به سازمان امور دانشجویان است، اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان سیاست‌های وزارت علوم را دنبال می‌کند، اما اختیارات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه اکنون سه بخش صندوق رفاه دانشجویان، فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و پژوهشگاه تربیت بدنی وابسته به سازمان امور دانشجویان هستند، به کمیسیون موارد خاص در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این کمیسیون برای موضوعات پیش‌بینی نشده بوده و سیاست کلی آن حفظ وضعیت آکادمیک دانشگاه‌ها است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1397 ، کدخبر: 752477 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین