پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان می‌گوید داروهای تولید داخل مورد تایید هستند و برخی از پزشکان که داروهای خاصی را پیشنهاد می‌کنند، به دنبال سود و منافع خودشان هستند، نه بیماران.

شعار سال: ایران نه تنها دارو تولید می‌کند، بلکه برخی از داروها را به خواست برخی از کشورهای پیشرفته صادر هم می‌کند.» این بخشی از سخنان حیدرعلی عابدی عضوکمیسیون بهداشت و درمان است. درحالی که بسیاری از واردکنندگان و مدیران انجمن بیماری های خاص و نادر به شدت از کمبود دارو انتقاد می‌کنند، او م‌گوید دارو وجود دارد و داروها نیز همگی مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت هستند.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با رویداد۲۴، در رابطه با میزان و قیمیت دارو‌های بیماران نادر و خاص، گفت: برخی از دارو‌ها هستند که اکنون بیماران مصرف می‌کنند و بیماران فکر می‌کنند داروی مناسبی است، اما ممکن است هنوز به تایید سازمان غذا و داروی کشور نرسیده باشد و بیمار بگوید درست است که مورد تایید نیست، اما من این دارو را می‌خواهم. نکته بعدی دارو‌هایی است که وارد کشور می‌شده، اما امروزه ما مشابه داخلی آن را تولید می‌کنیم. در موضوع اول ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، زیرا سازمان غذا و دارو آن را تایید نکرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامی‌دهد: در بحث بعدی، وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه داروی تولید داخل را تایید کرده‌اند، اما بیمار می‌گوید من نمی‌توانم این دارو را مصرف کنم، زیرا برای من دارای عوارض است یا می‌گوید دارو یا اثربخش نیست. آیا وزارت بهداشت می‌تواند این سخن را بپذیرد؟ برخی هم می‌گویند پزشکان داروی داخل را مورد تایید قرار نمی‌دهند که در این رابطه هم باید بگویم پزشکان ما دو دسته هستند. پزشکانی که برای سازمان غذا و دارو هستند و پزشکانی که در بازار مشغول به کار هستند. به طور مثال شما به داروخانه می‌روید تا یک قرص کلسیم خریداری کنید، تولید داخل آن مثلا دو هزار تومان است و ۳۰۰ تومان سود دارد، تولید خارج از کشور را هم دارد و به شما می‌گوید ۳۶ هزار تومان که ۱۳ هزار تومان سود دارد، طبیعتا برای آن‌ها مهم است تا دارویی که سود بیشتری دارد را به مشتریان بفروشد.

عابدی ادامه داد: گاهی اوقات داروسازی‌ها به برخی از پزشکان آفر تور خارجی می‌دهند تا یک دارو را تبلیغ و تجویز کنند. مگر سود این دارو‌ها چقدر است که حاضر هستند تا پزشک و خانواده‌اش را به تور اروپا بفرستند؟ خب شما چگونه می‌توانید به حرف این پزشک اعتماد کنید؟ هر پزشکی که تور اروپایی رفته است را نباید به سخنانش گوش داد. باید بدانیم افرادی که در سازمان غذا و دارو هستند افراد مخلصی هستند که دلشان برای این کشور و بیماران می‌سوزد و همه تلاششان این است تا جان بیماران را نجات دهند. هیچ تحقیقی صورت نگرفته است که اثبات کند داروی تولید داخلی که بیماران مصرف می‌کنند اثر سو دارد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در برخی از علوم بسیار جلو و پیشرفته هستیم، گفت: برخی می‌گویند ما که نمی‌توانیم که ماشین خوب بسازیم چگونه دارو تولید می‌کنیم؟ اما باید بدانید که بسیاری از دارو‌های ما جنبه صادراتی دارد و برخی از کشور‌ها تا ۹۰ درصد از داروی تولید ایران استفاده می‌کنند. البته باید بگویم که از بسیاری از کشورها برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند اما این هیچ ارتباطی با توریسم درمانی ما ندارد، به معنای دیگر ورود آن‌ها برای درمان به کشورمان، حاصل تبلیغ و تلاش ما برای توریسم درمانی ندارد و بهتر است بگویم که ما در زمینه توریسم درمانی نتوانستیم عملکرد خوبی را از خود ارائه دهیم.

عابدی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت اختلاف میان وزارت بهداشت و صداوسیما بر سر عدم اجازه تبلیغ خوراکی‌های مضر، گفت: ما در مجلس قانونی را تصویب کردیم که هر مواد خوراکی و آرایشی بهداشتی و به طور کل هر کالایی که با جسم و جان افراد ارتباط دارد و قرار است در صداوسیما تبلیغ شود، باید مجوز آن را از صداوسیما دریافت کند و اگر بخواهند بدون مجوز کالایی را تبلیغ کنند، متخلف هستند. تمام مدیران صداوسیما باید به این نکته توجه داشته باشند که تا زمانی که مجوز وزارت بهداشت را مشاهده نکردند، تبلیغ را انجام ندهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 تاریخ انتشار 24اسفند 97، کد خبر: 168444، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
اینجوری ینی عملا به دکترها رشوه میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین