پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آحاد مردم باید جایگاه خود را برای ایفای نقش در گام دوم انقلاب بدانند و به وظایف خود عمل کنند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان متوجه‌ هستند که ملتی که با قدرت و اقتدار حرکتی را شروع کرده که گام دوم آن را شروع می‌کند.

شعار سال : جلیلی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران که با موضوع «الزامات گام دوم انقلاب» صورت گرفت، اظهار کرد: امروز همه دنیا اذعان دارند که ملت ایران با اجابت دعوت خداوند و پیامبر ۴۰ سال پرافتخار را پشت سر گذاشته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دشمنان می‌بینند هفت هزار میلیارد دلار هزینه می‌کنند، اما بعد از همه آن لشکرکشی‌ها و هزینه‌ها، نتیجه این می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا شبانه به عراق سفر می‌کند و دستاوردی هم ندارد.

وی تأکید کرد: آنها می‌بینند امروز ملت ایران با چه قدرت و اقتداری روابط دو ملت ایران و عراق و شکل می‌گیرد و نتیجه اجابت دعوت خداوند و رسولش را می‌بینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان متوجه‌ هستند که ملتی که با قدرت و اقتدار حرکتی را شروع کرده که گام دوم آن را شروع می‌کند، تصریح کرد: نکته‌ای که زیاد پرسش می‌شود که باید برای آینده چه حرکتی باید انجام داد، اینکه رهبر معظم انقلاب در یک بیانیه تفصیلی برای ملت گام دوم انقلاب را تشریح کردند و افق آینده را نشان می‌دهند، نکته مهم این است که همه آحاد ملت باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب تعریف کند و بدانیم در گام دوم انقلاب چه وظیفه‌ای داریم، قرار نیست در روند انقلاب در گام دوم، به حداقل‌ها نگاه کنیم. تفکر انقلابی به قله‌ها نگاه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه صحبت از جهش و ارتقای جایگاه شایسته می‌کنند، تصریح کرد: ما حرکت بزرگی را انجام دادیم و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم بنابراین باید بدانیم آن قله چیست؟ بسیار مهم است که بدانیم اگر موفقیتی در این سال‌ها داشتیم مرهون چه چیز بوده است و انقلابمان چگونه پیروز شد.

عضو شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: انقلاب بر این مبنا پیروز شد که مرد مدر آن نقش ایفا کردند و این رمز موفقیت ما بود، در جنگ تحمیلی همه مردم آمدند و نقش‌آفرینی کردند و ما مقابل تمام دنیا ایستادیم دلیلش این بود که بستری فراهم شد تا مردم آمدند و نقش‌آفرینی کردند و آن پیروزی‌های بزرگ شکل گرفت و این مهمترین مسئله‌ای است که باید در گام دوم انقلاب به آن توجه کرد.

جلیلی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های بزرگ اندیشه اسلام و سایر اندیشه‌ها این است که اگر کارویژه‌ای برای مسئولان تعریف می‌کند به معنای این نیست که از توانمندی مردم استفاده نکنیم. بنابراین هرکس دغدغه انقلاب دارد در گام دوم باید متناسب با وسع خودش مسائل انقلاب را دنبال کند و بداند در مسیر انقلاب امروز چه می‌گذرد و او چه تأثیری می‌تواند داشته باشد و دولتمردان بایداین فرصت را برای مردم فراهم کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه امر به معروف در اصل هشتم قانون اساسی یک امر همگانی است که باید فراگیر شود، گفت: در هر بخشی چه در قوه مقننه، چه قوه قضائیه و اجرائیه مردم باید احساس مسئولیت کنند تیزبنینی و هوشیاری داشته باشند تا کمک کنند، اینکه دستگاه قضای ما چه زمان اصلاح خواهد شد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بخشی از وظایف در جهت اقامه قسط و مبارزه با مفاسد با مسئولان است، گفت: توده‌های مردم باید در اصلاح امور کشور در همه عرصه‌ها مشارکت داشته باشند. استفاده از مردم اهمیت دارد و نهادهای عمومی باید برای طی مسیر پرشتاب در گام دوم در عرصه حضور داشته باشند و مسئولان ما در سه قوه باید از اینکه مردم آماده همکاری با آنان هستند، استقبال کنند.

وی نماز جمعه باید به عنوان قرارگاه انقلاب طرح مباحث باشد و اینکه نماز جمعه مورد حمله بدخواهان قرار می‌گیرد بر همین مبناست، تصریح کرد: نماز جمعه آن میعادگاهی است که مبنای صحیح حرکت‌ها را به مردم نشان می‌دهد و از این جهت مورد خوشایند دشمنان نیست.

جلیلی بیان کرد: تمام تلاش دشمن این است که دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را بپوشاند و نادیده انگارد و تقلیل دهد و از این جهت است که نماز جمعه اهمیت دارد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای پیمودن گام دوم باید مراقب باشیم دچار تحلیل غلط نشویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نماز جمعه می تواند نقشه راه صحیح را برای مردم ترسیم کند، گفت: اینکه امروز می‌بینید بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای برای فضای فرهنگی ایران راه می اندازند میخواهند این مبناها را عوض کنند.

وی با تشریح اینکه در بیانیه گام دوم مهترین موضوع امید به آینده است، گفت: برای پیمودن گام دوم باید مراقب باشیم که دچار تحلیل‌های سراسر غلط نشویم. امروز تمام تلاش امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب این است که تحلیل‌های سراسر غلط به افکار عمومی عرضه کند.

جلیلی تصریح کرد: یک تحلیل فلج کننده گاهی از یک تحریم فلج کننده بدتر است چرا که تمام توان یک ملت را می‌گیرد و آن را زمین‌گیر می‌کند، بنابراین گام دوم انقلاب وقتی با قدرت پیموده می‌شود که ما در تحلیل‌ها دقت کنیم و دچار تحلیل سراپا غلط نشویم و آن این است که یک توصیف صحیح و دقیق از مشکلات داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مردم امروز سؤالشان این است که آیا مشکلات اقتصادی حل می‌شود یا نه، بنابراین اگر اینجا یک تحلیل غلیط شکل بگیرد و فهم صحیح از مشکلات اقتصادی کشور نداشته باشیم، کسانی تحلیل غلط به خورد ملت بدهند -که اگر فلان مشکل در کشور وجود دارد به خاطر فلان مشکل سیاسی است، و فلان کنوانسیون است- اینجا باید یک تحلیل درست که مورد فهم و اجماع قرار می‌گیرد داشته باشیم تا دچار انحراف در تصمیم‌گیری‌ها نشویم.

وی گفت: از عزیزان دولت خواستیم بیایند بیان کنند چه میزان از مشکلات مرتبط با مدیریت‌های داخلی است و چه میزان مربوط به فلان کنوانسیون و تحریم‌های ثانویه آمریکاست و چه میزان به فلان کنوانسیون مربوط است، باید از این مسئله تحلیل درست داشته باشیم.

جلیلی با تأکید براینکه صاحب نظران بیان می‌کنند، مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت است و چنین تحلیل‌هایی ‌یک نوع راه حل را مقابل ما می‌گذارد در مقابل اگر این توصیف‌های صحیح نداشته باشیم در راه حل دچار اشتباه خواهیم شد، گفت: امروز اکثر فعالان اقتصادی کشور می‌گویند ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی داخلی است که اگر حل شود بسیاری از کارها با مشارکت خود مردم پشت سر گذاشته می‌شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات گمرک، بیمه، بانک و وزارتخانه‌هایمان حل شود بسیاری از مشکلات را با مشارکت مردم پشت سر می‌گذاریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات تحریم‌ها گفت: سه نوع راه حل برای پشت سر گذاشتن تحریم‌ها ارائه می‌شود، یکی اینکه ببینیم طرف مقابل چه می‌خواهد و با گفتگو آن را حل کنیم،‌اما این گفتگو با چه زاویه‌ای باید صورت گیرد؟ برخی می‌گوید باید بهانه از آنها بگیریم! سؤال این است که بهانه ندادن می‌تواند مشکلات ما را حل کند، در صورتی که آژانس انرژی اتمی ۱۴ بار بر پایبندی ایران بر معاهده برجام تأکید کرده است؟ نتیجه چه شد اینکه آمریکا کلاً‌از برجام خارج شد و اروپا با گذشت بیش از ۱۰ ماه حاضر نشده اقدامی عملی کند و حتی در موضع سیاسی حاضر نمی‌شود بگوید رفتار آمریکا نقض برجام است و فقط اظهار تأسف می‌کند.

جلیلی تأکید کرد: اگر ما در مقابل مشکلات کشور به یک تحلیل صحیح نرسیم، دچار بحران خواهیم شد. تحلیل صحیح و آنچه می‌تواند حرکت ما را پرشتاب کند این است که معطل رفتار چند قدر استکباری نشویم. باید از توانمندی‌های خودمان تحلیل داشته باشیم.

وی گفت: اروپایی‌ها همان کسانی بودند که خودشان اولین تحریم‌ها را در حوزه دفاعی ما بردند. چرا در حوزه دفاعی توانستیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم و رشد کنیم، اینها همان کسانی هستند که سیم خاردار را از ما دریغ کردند. و امروز صحبت از موشک‌های بالستیک ایران می‌کنند، لذا آنان می‌دانند اگر کشوری به خوداتکایی برسد چه قدرتی پیدا خواهد کرد.

وی گفت: چقدر تلاش کردند ایران توانمندی هسته‌ای پیدا نکند، مجبور شدند بیایند با شما گفتگو کنند که فعالیت هسته‌ای را محدود کنند و این قدرتی است که با خوداتکایی شکل می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحلیل صحیح این است که از توانمندی خوامان فهم صحیح داشته باشیم، تحلیل سراپا غلط آنچیزی است که مخل حرکت گام دوم انقلاب است. ملت ما در اوج تحریم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را با مدیریت جوان ۲۶ ساله و حضور جوانان درست کرد و کشور را در تولید بنزین به خودکفا رساند و این مسیر با قوت می‌تواند دنبال شود.

جلیلی اظهار کرد: نفت و گاز مزیت نسبی کشور ماست و همین جوانانی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را درست کردند اگر به آنان میدان دهیم تا چند پالایشگاه دیگر از این قبیل درست کنند، دیگر نیازی به فروش نفت نداریم و می‌توانیم نفت خود را تبدیل به فرآورده کنیم و با همین نعمت ارزآوری کنیم و اشتغال ایجاد کنیم و آن زمان تنگه هرمز را به شکل نظامی نمی‌بندیم بلکه قطب اقتصادی می‌شویم و حتی می‌توانیم نفت منطقه را خریداری کنیم.

وی تصریح کرد: کشوری که در تولید دام و مرغ و طیور جزو کشورهای اول دنیاست نمی‌تواند در این زمینه مشکل اقتصادی داشته باشد، بلکه می‌تواند به قطب صنعتی در این زمینه تبدیل شود. امروز قطاری از فرصت‌ها داریم که هر واگن آن می‌تواند به عنوان پیشران استفاده شود، کشاورزی، گردشگری، شیلات، ترانزیت و ... تماماً‌ می‌تواند لوکومتیوی برای حرکت اقتصاد کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به اینکه یکی از فرصت‌هایی که عرصه را بر تحریم‌کنندگان تنگ می‌کند این است که شما ۱۵ کشور همسایه دارید و در جنوب به آب‌های آزاد متصل هستید و در شمال دریا دارید.

وی اضافه کرد: در همان زمانی که اتحادیه اروپا می‌گفت می‌خواهد با ملت ایران روابط اقتصادی داشته باشد، صادرات ایران به ۲۸ کشور اتحادیه اروپا برابر نصف صادراتمان به کشور افغانستان بود و بنابراین باید از فرصت‌های خود خوب استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 24اسفند 97، کد خبر: 368166، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
دیگه جون وانگیزه و امیدی هم برای نقش آفرینی مونده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین