پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل اجرایی مدیریت پسماند در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را تصویب و ابلاغ کرد.

شعارسال: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل اجرایی مدیریت پسماند در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را تصویب و ابلاغ کرد.

اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل اجرایی مدیریت پسماند در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را تصویب و ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در جهت تحقق اهداف دستورالعمل مدیریت سبز (مصرف انرژی، مواد و حفظ محیط زیست) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۹۵، اجرای قانون مدیریت پسماند‌ها مصوب سال ۱۳۸۳ و آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند‌ها مصوب سال ۱۳۸۴ و به منظور تبدیل دانشگاه‌های کشور به دانشگاه‌هایی سبز تهیه شده است.

دانشگاه‌های تحت نظارت این وزارتخانه موظف به رعایت این دستورالعمل و ایجاد بستر اجرایی مناسب برای آن هستند.

هدف از تدوین و اجرای این دستورالعمل ارائه روش مدیریت بهینه انواع پسماند‌های تولیدی در سطح دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رویکرد جلوگیری از تولید، کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدأ، استفاده مجدد و بازیافت و به حداقل رسانی سمیت پسماند خارج شده از دانشگاه‌ها به‌منظور دفع نهایی است.

دامنه کاربرد این دستورالعمل تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در این دستورالعمل به اختصار دانشگاه نامیده می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 24اسفند 1397 ، کدخبر:752694 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین