پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
تحريم هاي آمريکا زنان ايراني را نيز هدف گرفته است خبرگزاري آريا- هيات اعزامي ايران به نشست کميسيون مقام زن در نيويورک با حضور در نشست ها و کميسيون هاي دوجانبه و چندجانبه، تحريم هاي ظالمانه عليه کشورمان را محکوم کردند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سخناني در نشست سازمان ملل متحد تاکيد کردند تحريم هاي ظالمانه آمريکا، زنان ايراني را نيز هدف گرفته است.وي تاکيد کرد: افزايش دسترسي زنان در حوزه هايي همچون ورزش نيز موضوع رديف هاي بودجه اي خاص قرار گرفته است. همچنين توانسته ايم وام ازدواج را به دو برابر، براي هر يک از زوجين افزايش دهيم.

شعار سال: هيات اعزامي ايران به نشست کميسيون مقام زن در نيويورک با حضور در نشست ها و کميسيون هاي دوجانبه و چندجانبه، تحريم هاي ظالمانه عليه کشورمان را محکوم کردند. در اين نشست ها که در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک برگزار شد، خانم ها فريده اولاد قباد و سکينه الماسي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان مجالس ساير کشورها خواستند تا از ظرفيت قانون گذاري براي مبارزه با اين تحريم ها استفاده کنند.

نماينده ايران در کميسيون مقام زن سازمان ملل متحد، تحريم هاي يکجانبه و غيرقانوني را ناقض حقوق شهروندان کشورها به ويژه زنان و دختران دانست و از قانون گذاران مجالس کشورها خواست مانع از رشد يکجانبه گرايي در جهان شوند. سکينه الماسي خاطرنشان کرد: با وجود وضعيت ناشي از تحريم هاي يکجانبه و نامشروع که عليه کشور ما اعمال شده است، بودجه مربوط به بيمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را در سال 2019 نسبت به سال گذشته 25 درصد افزايش داده ايم.

وي تاکيد کرد: افزايش دسترسي زنان در حوزه هايي همچون ورزش نيز موضوع رديف هاي بودجه اي خاص قرار گرفته است. همچنين توانسته ايم وام ازدواج را به دو برابر، براي هر يک از زوجين افزايش دهيم.

فريده اولا قباد رئيس فراکسيون زنان مجلس نيز در نشست سازمان ملل گفت: جنگ اقتصادي تحميلي آمريکا بر مردم کشورم که از طريق اتخاذ اقدامات قهرآميز و تحريم هاي غيرقانوني يکجانبه انجام باشد با مقرره سوم اکتبر 2018 ديوان بين المللي دادگستري در تعارض کامل است.

وي در واکنش به اظهارات نماينده فرانسه در اجلاس افتتاحيه اين کميسيون هم، پاسخ داد: ناخرسندي عميق هيات خود را از اظهارات نماينده فرانسه در جلسه افتتاحيه ابراز مي کنم که طي آن، با سوءاستفاده از جايگاه خود به عنوان رئيس شوراي امنيت، ادعاهاي مداخله جويانه اي را مطرح کرد.

نماينده ايران در اين اجلاس تاکيد کرد: به وي توصيه مي کنم به جاي دخالت در امور داخلي بقيه کشورها، قبل از هرچيز به نارضايتي اجتماعي عميق در داخل فرانسه بپردازد.

نمايندگان کشورمان همچنين با تاکيد بر ظرفيت نظام هاي پارلماني و قانون گذاري در زمينه مبارزه با اعمال تحريم هاي يکجانبه و غيرمشروع از نمايندگان ساير کشورها خواستند با يکجانبه گرايي آمريکا مقابله کنند.

در گزارش نمايندگان اعزامي ايران به سازمان ملل براي نشست مقام زن تاکيد شد جمهوري اسلامي ايران که امسال چهلمين سالگرد پيروزي خود را جشن گرفت همواره دسترسي افراد به ويژه زنان و کودکان را به حمايت هاي اجتماعي در قانون اساسي، سياست هاي کلي و ساير اسناد فرادستي و قوانين داخلي مدنظر قرار داده است.

اختصاص 270 روز مرخصي زايمان به زنان شاغل، امکان بازنشستگي زودتر از موعد بانوان شاغل نسبت به مردان، امکان ترک محل کار زودتر از مردان به مدت يک ساعت در روز براي مادران شيرده و کاهش ساعات کار مادران شاغل داراي شرايط خاص تا 36 ساعت در هفته با دريافت حقوق 44 ساعت شيوه هايي است که در جمهوري اسلامي ايران براي تامين نيازهاي زنان و دختران در قالب قوانين و مقررات به کار گرفته مي شود.

نمايندگان ايران در اين نشست اضافه کردند: حمايت اجتماعي ويژه از قبيل ارائه بيمه بازنشستگي و درماني، کمک هاي مالي و اجراي طرح هاي توانمندسازي ويژه زنان سرپرست خانوار و روستايي، بيمه بازنشستگي ويژه زنان خانه دار و حمايت از طرح هاي کارآفريني ديگر روش هاي مورد استفاده در اين زمينه است.

کميسيون مقام زن ملل متحد، نهادي وابسته به شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل است. اين کميسيون هر سال نشستي 10 روزه را در مقر اصلي سازمان ملل در نيويورک براي بررسي پيشرفت در برابري جنسيتي، تعيين چالش‌ها، وضع استانداردهاي جهاني و فرمول‌بندي سياست‌هايي براي ترويج برابري جنسيتي و پيشرفت زنان در سطح جهان برگزار مي‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اریا تاریخ انتشار 24اسفند 97، کد خبر: 20190315125551541، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین