پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
بهار98 و تعطیلات نوروز از راه رسیده است. در این روزها شمال تا جنوب، غرب تا شرق کشور آیین و سنن خاص خود را دارد و هر استان پر از جذابیت‌های دیدنی است.

شعار سال : جوشیدن چشمه‌سارها روح زندگی را در کالبد خفته طبیعت می‌دمد. جویبارها در نهایت روشنی جاری می‌شوند و رودخانه‌ها در ترنم‌اند. بهاران، زمان نوگشتگی، باززایی و آغاز رستاخیز مردگان و زندگان در تکرار نوبتی آفرینش است. آسمان آبی، شکوفه‌های رنگارنگ، آبشارهای طبقاتی، بوی خام آفرینش و بخار داغ خلقت در طبیعت، فصل بهار را به یکی از فصل‌های موردعلاقه بسیاری از مردم برای سفر بدل کرده است.

در این میان تنوع آب‌وهوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشک در ایران این فرصت و فضا را فراهم می‌کند تا شهروندان و مسافران نوروزی بنابر علاقه شخصی به استان موردنظر سفر کنند. با چنین تنوع گسترده‌ آب‌وهوایی در ایران نه‌فقط در نوروز که در تمام طول سال می‌توان نقطه‌ای برای گردشگری و لذت بردن از سفر در هر منطقه‌ای از کشور یافت.

ما در این پرونده در قالب چهار گزارشِ جدا به معرفی کوتاه مرکز استان‌های کشور می‌پردازیم. در هر گزارش چند مرکز استان معرفی می‌شوند؛ از استان‌های کویری گرفته تا شهرهای سرد و کوهستانی. به شما می‌گویم که چگونه بروید، کجا غذا بخورید، کجا اقامت کنید و از چه چیزی دیدن کنید.

چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری به خاطر مناطق بسیار زیبایی که دارد به سوئیس ایران معروف است. از جاذبه سوئیس ایران می‌توان به تالاب چغاخور، چشمه دیمه، دشت لاله‌های واژگون، تنگ صیاد و آبشار دره عشق و گردشگاه سیاسرد اشاره کرد. جاده‌ها و مسیرهای چهارمحال و بختیاری به اتوبوس، قطار، هواپیما و سواری دسترسی دارد. در این میان مهمانسرای دیبا، هتل بام، مهمان‌پذیر آزادی و هتل‌آپارتمان دامون می‌تواند انتخاب خوبی برای اقامت در این شهر باشد. از سوی دیگر کافه رستوران ایل بختیاری، رستوران ایتالیایی ژمیس، رستوران دریانیه شاندیز و باغ رستوران شاهنامه فردوسی هم از جمله مکان‌هایی است که برای سرو غذا پیشنهاد می‌شود.

بیرجند

شهری در دل کویر که مکانی مناسب برای سیاحت و گردش کویردوستان است. ارگ کلاه فرنگی، باغ رحیم آباد، باغ اکبریه، مدرسه شوکتیه، بندهای دره و امیرشاه، آبشار چهارده، ارگ حاجی‏آباد، حمام چهاردرخت، باغ امیرآباد، باغ شوکت‌آباد و بهلگرد از جمله آثار دیدنی شهر بیرجند است. بخش لذت‌بخش سفر، رفتن به رستوران‌هایی است که تاکنون نرفته‌اید و امتحان کردن طعم‌های تازه‌ای است که تاکنون نخورده‌اید؛ مانند قوروت بادمجان و کشک سالاری. آشکده و رستوران سنتی طوبا، رستوران هتل جهانگردی بیرجند و باغ رستوران شاندیز از رستوران‏های محبوب بیرجند است. مسیرهای این شهر هم به قطارهای سراسری و هم به اتوبوس، هواپیما و سواری دسترسی دارد. شب‏های کویر بیرجند در چادر لذت سفر را دوچندان می‏کند.

مشهد

با اینکه مشهد شهری زیارتی است اما این شهر جنبه تفریحی و گردشگری نیز دارد. باغ پرندگان از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است. پارک جنگلی وکیل‏آباد، دهکده ییلاقی شاندیز و روستای طرقبه از دیگر جاهای دیدنی مشهد که اگر وقت مجال داد، دیدن آن‌ها را نباید از دست داد. به کلان‌شهر مشهد می‌توانید با قطار، هواپیما، سواری و اتوبوس سفر کنید. در مشهد هتل مجلل درویشی، مهمانسرای ترنم، مجتمع اقامتی اسپینو و هتل آپارتمان شباهنگ از جمله مراکز اقامتی هستند که می‏توانید انتخاب کنید. از رستوران‏‏های معروف این شهر هم می‏توان به رستوران سنتی بابا قدرت، ارم شاندیز، مجتمع توریستی باغ سالار و رستوران زنجیره‏ای سدروس اشاره کرد. برای شب‏گردی در مشهد پارک ملت جای مناسبی است؛ مکانی برای قدم‌زدن، استراحت کردن، شام خوردن، گپ زدن و حتی کمی هم فعالیت فرهنگی و ورزشی شبانه.

بجنورد

بجنورد با وجود اینکه شهری چندان بزرگ نیست، جاذبه‏ های بسیار خاص و زیبایی اعم از طبیعی و تاریخی در خود دارد. گردشگاه بابا امان، گردشگاه بش‏قارداش، عمارت مفخم، آتشکده اسپاخو و روستای درصوفیان که در میان دره‏ای با صفا و رودخانه‏ای پرآب، از دیدنی‏های این شهر است. هتل نگین، هتل مجلل داریوش، مهمانسرای آسمان، از مراکز اقامتی بیرجند هستند. راه‏آهن این شهر هنوز راه‏اندازی نشده اما با هواپیما، اتوبوس و سواری می‏توانید به بجنورد بروید. بجنورد چند رستوران خوب دارد که از بقیه معروف‌تر هستند و سفره‏خانه سنتی امیر خانلو، رستوران‏هتل داریوش، رستوران ملورین از جمله این‌ها هستند.

ایلام تا تبریز؛ از تنگه بهرام چوبین تا روستای کندوان

کرج

آبشار کندر، یکی از زیباترین آبشارهای این استان است که در شمال شرقی این شهر قرار دارد. روستای شهرستانک، پارک چمران، آبشار هفت‌چشمه، غار یخ‏مراد و هفت برادران که هفت سنگ جدا ازهم به‌جا مانده از کنده‌کاری جاده‌سازی که به هفت برادران مشهور شده‌اند، از دیدنی‏های این شهر است و مسیرهای شیراز برای قطارهای سراسری برای اتوبوس، هواپیما و سواری قابل دسترس است. برای اقامت در البرز هتل امیرکبیر، هتل جهانگردی دیزین، هتل مرمر و هتل باستانی نگین گچسر انتخاب خوبی است. می‌توانید با اتوبوس، قطار، هواپیما و سواری به البرز سفر کنید. کافه رستوران ونهان، اکبر جوجه، رستوران بین‌المللی بیزانس، رستوران ایتالیایی بانچیا و رستوران میرزایی جاده چالوس از غذاخوری‌های معروف این استان است.

ایلام

ایلام، مهد تمدن 10هزارساله‌ای است که در لایه‌لایه «تپه علی‌کش» در شهرستان دهلران می‌توان آن را دید. غارزینه‌گان، دریاچه دوقلوی سیاه گاو، آبشار اما، قلعه کنجانچم، موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام، قلعه شیاخ، چشمه‌های آبگرم، آتشکده سیاهگل، رودخانه پرخروش سیمره، آتشکده موشکان، تنگه بهرام چوبین از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. مسیرها و جاده‌های ایلام خود بخشی از زیبایی‌های سفر است که هم با قطار و هم با هواپیما، اتوبوس و سواری می‌توان به این شهر رفت. کافه گرامافون ایلام، رستوران پدر خوب، رستوران ترنج و رستوران تخت جمشید مکان‌هایی است که می‌توانید برای وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید. شیرینی‌های سنتی ایلام هم از سوغاتی‌های این شهر است. مهمانسرای فردوسی، هتل لاله و هتل زاگرس ایلام از مکان‏های اقامتی مناسب این شهر است.

تبریز

اگر به تبریز رفتید پارک ائل گلی تبریز، کویر قوم تپه، روستای کندوان، پارک ملی کنتال و قبرستان تاریخی پینه شلوار را از دست ندهید. به تبریز هم مثل بقیه کلانشهرهای ایران می‌توانید با قطار، هواپیما، سواری و اتوبوس سفر کنید. از بین هتل آپارتمان‌های خوب تبریز، می‌توان به هتل شهریار، هتل پارس، هتل بین‌المللی تبریز، هتل صخره‌ای لاله کندوان اشاره کرد. شب‌های زیبای ائل‌گلی هم طرفداران زیادی دارد و مجموعه بوستان و شهربازی این پارک با استخر معروف و محیط سرسبزش و تنوع وسایل شهربازی‌اش، شبی به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:1 فروردین 1398،کدخبر:83250315،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین