پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
مجتمع آب درمانی آب ترش سربیشه با خاصیت هایی بالقوه در رفع عارضه های مختلف، نسخه شفابخشی از سوی کویر برای علاقه مندان است.
  

شعارسال:چشمه‌های آب گرم به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری طبیعی می‌تواند سهم زیادی در رونق اقتصادی داشته باشد که جوشش بخشی از آنها در کویر، ظرفیتی بی نظیری را برای مسافران به وجود آورده است.

آب حوضچه‌های آب ترش به دلیل خواص درمانی برای امراض پوستی و مصارف خوراکی به شدت مورد توجه شهروندان است. علاوه بر آن وضعیت طبیعی محیط پیرامون آب ترش نیز به دلیل موقعیت کوهستانی و زیبایی طبیعی می‌تواند جذابیت‌هایی برای گردشگران داشته باشد.

این چشمه در شمال شهرستان سربیشه از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالتی از زمین خارج می‌شود. بالا بودن مقدار گاز دی اکسید کربن و سیلیس نشان دهنده منشأ عمیق آب چشمه است. آب این چشمه مزه‌ای ترش و مطبوع دارد و آبدهی آن در حدود ۱۵-۲۰ لیتر در ثانیه است.

با در نظر گرفتن مزه خوب و آبدهی مناسب و نزدیک بودن به جاده اصلی سربیشه- زاهدان بهره برداری این چشمه توصیه می‌شود. آب ترش چشمه سربیشه در ردیف آب‌های کلرورسدیم و سولفات کلسیم سرد است.

نسخه‌ای برای دردهای مفصلی

مجموعه آب درمانی آب ترش در شهرستان سربیشه واقع شده که با خواص و ویژگی‌هایی مانند رفع امراض گوارشی، عضلانی، پوستی، بیماری‌های مزمن بانوان، رماتیسم، دردهای مفصلی و اختلالات غدد داخلی چشم انتظار مسافران است.

آب این چشمه مزه‌ای ترش و مطبوع و سرد دارد که در ردیف چشمه‌های آب کلرور سدیم و سولفات کلسیم قرار داشته که برای مؤثر است.

اقدامات اجرایی احداث ساختمان‌های مجتمع آب‌درمانی آب ترش سربیشه از سال ۸۵ توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شروع و در سال ۱۳۹۱ به اتمام رسیده است.

به دلیل اهمیت آب‌ترش، در گذشته در این منطقه ارگ حکومتی با کاربری تفریحی ایجاد شده است، اما با گذشت زمان بخش‌های زیادی از آن تخریب شده که با شروع فعالیت‌های میراث فرهنگی در عرصه گردشگری، مرمت این بنا آغاز و به دنبال آن ساخت مجتمع تفریحی و آب‌درمانی در این محل انجام شده است.

آب این چشمه از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالتی از زمین خارج می‌شود که بالا بودن مقدار گاز دی اکسید کربن (CO2) و سیلیس نشان‌دهنده منشأ عمیق آب است.

آب ترش سربیشه به دلیل خواص درمانی و همچنین دشت سرسبز و فضای گردشگری که در پایین دست آن قرار دارد، مورد توجه عموم بوده و مردم از شهرهای دور و نزدیک به این مکان درمانی و تفریحی مراجعه می‌کنند.

احیای دوباره آب ترش سربیشه

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سربیشه مجتمع آب ترش را یکی از جاذبه‌های دیدنی فاخر این شهرستان عنوان کرد و افزود: علی رغم هزینه کرد میراث فرهنگی، این مجتمع به دلیل نبود سرمایه‌گذار طی سال‌های گذشته بلا متولی بود.

هاشم اتفاقی با بیان اینکه امسال سرمایه‌گذار به این مجتمع ورود کرده است، اظهار کرد: همچنین این سرمایه‌گذار برای آماده سازی و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان کرد: این مجتمع در کیلومتر ۱۰ محور سربیشه- بیرجند واقع شده و چشم انتظار حضور گردشگران و مسافران نوروزی است.

اتفاقی با اشاره به خواص درمانی این مجموعه بیان کرد: آب ترش برای بسیاری از امراض اعم از پوستی، دردهای مفصلی و رماتیسم بسیار مفید است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار1فروردین 98، کدخبر: 4572065،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین