پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت ۶۶ وقف جدید در سال ۹۷ در استان یزد خبر داد.

شعار سال: حجت الاسلام حسین زارع زاده روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اقبال مردم به سنت حسنه وقف اظهار داشت: امسال در سطح استان ۶۶ وقف جدید به ثبت رسیده که بیشترین آنها مربوط به شهرستان‌های یزد و تفت بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت ۶۱۰ هزار برگ سند موقوفات استان در سامانه جامع موقوفات طی یک‌سال اخیر خبر داد.

وی مجموع موقوفات استان یزد را ۱۲ هزار و ۹۶۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: این موقوفات با نیات مختلف از جمله روضه خوانی برای امام حسین (ع)، ازدواج زوج‌های جوان و در مجموع با ۳۰۰ نیت مختلف وقف شده است.

زارع زاده با اشاره به هزینه‌های بالای کسب مجوز برای سرمایه‌گذاری بر موقوفات استان، از تعطیلی سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و افزود: این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری در این بخش را هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای اداره کل اوقاف به لحاظ اقتصادی غیرقابل توجیه است.

وی یادآور شد: این در حالی است که سرمایه‌گذاری در این بخش نه تنها مزاحمت‌های زمین‌های وقفی رها شده برای شهروندان را رفع می‌کند بلکه موجب توسعه اشتغالزایی و زیبایی سیما و منظر شهری و در نهایت توسعه استان خواهد شد.

زارع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۷۰ درصد از موقوفات استان مربوط به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های دهه‌های اخیر این موقوفات را بلااستفاده کرده و کاهش درآمدهای اوقاف استان را به دنبال داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در مورد بدهی ادارات به موقوفات نیز بیان کرد: امسال ۱۶ میلیارد تومان از بدهی موقوفات استان وصول شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و عنوان کرد: این طرح در ۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

زارع زاده ادامه داد: در قالب این طرح ۳۷ مبلغ اعزامی از قم در کنار مبلغان استان در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری به ارائه خدمات به مجاورین و مسافرین در ایام نوروز خواهند پرداخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 28 اسفند 97، کد مطلب: 4571763: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
وقت بشدت مورد بی مهری است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین