پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 26
کد خبر: ۱۹۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
با توجه به آنکه تولید یکی از مولفه‌های تعیین کننده در توسعه اقتصادی است، باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی این موضوع عملیاتی شود.
شعار سال: با توجه به آنکه تولید یکی از مولفه‌های تعیین کننده در توسعه اقتصادی است، باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی این موضوع عملیاتی شود.

در طول سالیان گذشته تولید به عنوان یکی از شاخص‌ها و محور‌های اصلی در رهنمود‌های مقام معظم رهبری نمود و بروز داشته و اساسا از همان ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این اصل حائز اهمیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاست‌های مذکور در قالب نقش راه جامع و استراتژیک اقتصادی این مرز و بوم مطرح بوده است.

با حلول سال جدید، طبق سنت چندین ساله اخیر، مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به موضوع محوری رونق تولید، اشاره فرمودند و امسال به شعار رونق تولید مزین شد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای رونق تولید، به فراهم شدن بستر لازم برای تامین کالا‌ها و محصولات مورد نیاز مردم معطوف می‌شود، محصولاتی که در سایه تولید آن، فرصت‌های متعددی برای اشتغالزایی فراهم می‌شود.

پرویز فَرارَت، یکی از فعالان حوزه تولیدی و صنعتی در غرب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم رونق تولید هر چه بیشتر در اقتصاد کشور اظهار کرد: اساسا رونق تولید، با افزایش ضریب کمی و کیفی تولید همراه است و به تبع این توفیق، نیاز به نیروی انسانی افزون‌تر برای پر کردن ظرفیت لازم در راستای حصول این امر خطیر مضاعف خواهد شد.

وی افزود: هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد که در حال حاضر یکی از ضروریات اساسی کشور به رفع مشکل اشتغال جوانان معطوف می‌شود، عارضه‌ای که با یک بررسی میدانی به صورتی ملموس، عوارض، تبعات و پیامد‌های منحوس آن در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جامعه قابل احساس خواهد بود.

فرارت تصریح کرد: هر آنچه تولید از رونق افزون تری برخوردار شود به همان میزان شاهد فراخ‌تر شدن ظرفیت جذب جویندگان کار خواهیم بود و در نقطه مقابل در صورت رکود تولید میزان تیراژ محصولات و اقلام تولیدی کاهش می‌یابد و مراکز تولیدی و صنعتی ناچار هستند به تعدیل نیرو مبادرت ورزند.

وی افزود: تولید و رونق آن، به مثابه تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز دفاعی در مواجهه با دشمن در صیانت از کشور در جنگ اقتصادی به شمار می‌رود.

با رونق تولید، گرانی و بیکاری مرتفع می‌شود

چندی پیش، فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح اهمیت رونق تولید در اقتصاد کشور، در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اظهار کرد: در واقع امر، عنصر نجات بخش کشور در عرصه اقتصادی را باید در رونق تولید جستجو کرد.

وی در ادامه گفت: به واقع نامگذاری شعار سال امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان رونق تولید، استمرار و ادامه سیاست راهبردی حمایت از کالای ایرانی است که به عنوان شعار سال ۱۳۹۷ از سوی معظم له مورد تاکید قرار گرفته است.

به زعم وی، تولید، رکن اساسی اقتصاد هر کشوری به شمار می‌رود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای حصول این هدف خطیر (رونق تولید) چاره‌ای جز حمایت فزاینده‌تر از تولید وجود ندارد و این امر با توجه هر چه بیشتر به عرصه مذکور، محقق خواهد شد.

احمدی بیان کرد: در این میان، نباید از نقش تعیین کننده حمایت قوای سه گانه مجلس، قوه قضائیه و مجریه غافل شد و قطعا همسویی و هماهنگی بین دستگاهی میان قوای اشاره شده نقش موثری در تسریع و تسهیل رونق تولید ایفاء می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای عبور از مشکلات فعلی و رفع و دفع اثرات توطئه‌های دشمن، باید تمام توان خود را بر حصول این هدف جامع متمرکز کنیم که قطعا در صورت تحقق این امر، معضلات و نارسایی‌هایی همچون گرانی و بیکاری مرتفع می‌شود.

وی افزود: به واقع رونق تولید، حرکت چرخ‌های تولید کشور را پر توان و تسهیل می‌کند و در سایه این امر، بسیاری از مشکلات ریز و درشت اقتصادی دیگر، حل و فصل خواهد شد.

نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گرفت/ با تدبیر، تولید در ریل صحیح خود، ادامه مسیر خواهد داد

اکبر جوهری، یکی از فعالان صنعتی و تولیدی استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هدف دشمن برای فلج ساختن محور‌ها و چرخ‌های تولید کشور با تکیه بر ابزاری همچون تحریم اقتصادی، اظهار کرد:به واقع، ایجاد نارسایی در مسیر دستیابی به کالا‌ها و اقلام مورد نیاز کشور و بالا بردن حداکثری هزینه‌ها برای تهیه و تامین اقلام مورد نیاز جامعه، یکی از اهداف اصلی دشمن به شمار می‌رود.

وی افزود: یقینا، بدل و عنصر خنثی کننده این دسیسه‌ها در حمایت از تولید ملی نهفته است و قطعا با حمایت از تولید داخلی، تولید با رونق شایسته‌ای عجین خواهد شد و بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود.

این فعال صنعتی و تولیدی گفت:تصور بی اثر بودن تحریم ها، غیر واقع بینانه است، اما در عین حال نباید از این واقعیت دور شد که راهکار اصلی مقابله با این تحریم‌ها، با توجهِ به تولید داخلی، مهیا و فراهم می‌شود و اساسا بخشی از جنگ روانی دشمن بر این امر معطوف می‌شود که اذهان و افکار عمومی و روحیه مردم در داخل کشور نسبت به تولید سست و مخدوش شود.

وی افزود: نباید تحت تاثیر فشار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن قرار گرفت و قطعا با برنامه ریزی مدون و اصولی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه، تولید در ریل و مسیر صحیح خود حرکت می‌کند و هیچ قدرتی نیز قادر به متوقف ساختن آن نخواهد بود.

جوهری بیان کرد: قطعا دشمن در صدد است در مسیر تولید کشور سنگ اندازی و مانع تراشی کند، اما این امر لزوما به معنای تحقق آن نیست و در شرایطی که دسیسه‌ها و توطئه‌های پشت پرده و نهان دشمن، عیان و هویدا شده، می‌باید تمامی آحاد جامعه اعم از فعالان تولیدی تا جامعه مصرف کننده برای پیشبرد لوکوموتیو تولید کشور تلاش نمایند.

این فعال صنعتی و تولیدی در ادامه تصریح کرد: دشمن در صدد وحشت و ارعاب جامعه ایران است و بخش قابل توجهی از این تهدیدات ریشه در جنگ روانی دارد و می‌باید این واقعیت به صورتی دقیق و صحیح برای جامعه ایرانی تبیین شود.

وی افزود: وقتی از جنگ اقتصادی سخن می‌گوییم باید به این امر توجه شود که به مانند جنگ نظامی معاندان این مرز و بوم با پیاده سازی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های متعدد، در صدد شکست ما هستند با این تفاوت که ابزار دشمن در این هجمه، در حول محور اقتصادی می‌چرخد و ما نیز برای دفاع از خویش، باید به توانمند سازی اقتصادی کشور مبادرت ورزیم.

رونق تولید ابزار اصلیِ مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی است/نیازمند بسیج تمام عیار عمومی مردمی در حوزه اقتصادی هستیم

جوهری در ادامه بیان کرد: در تمامی جنگ ها، سلاح‌های متعددی برای شکست طرف مقابل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به تناسب هدف اصلی جنگ، برخی سلاح ها، نقشی راهبردی و تعیین کننده ایفاء می‌کنند و این سلاح در جنگ اقتصادی در قالب تولید قابل تعریف است.

وی افزود: در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی و دفاع مقدس، بسیج تمام عیار مردمی در برابر هجمه دشمن، رژیم بعثی عراق را ناکام گذاشت و در شرایط کنونی نیز در هجمه اقتصادی و به تعبیر دیگر جنگ اقتصادی دشمن با ایران، باید تمامی نیرو‌های مردمی برای ارتقای بنیه اقتصادی کشور، نقش آفرینی کنند و بدون تردید در صورت هسمویی تمامی آحاد جامعه برای رونق تولید، تحریم‌های ظالمانه دشمن به شکست منتهی خواهد شد.

این فعال صنعتی و تولیدی در پایان گفت: خرید کالای ایرانی و تلاش مضاعف برای حمایت از تولیدات داخلی، از ضروریاتی است که تمامی مردم کشور، به عنوان جامعه مصرف کننده می‌توانند در تسریع حصول این امر مثمر واقع شوند و به موازات آن تلاش دستگاه‌های ذی ربط برای افزایش رونق تولید می‌تواند راه‌های نفوذ دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران را مسدود و به شکست سوق دهد و این امر مهم با صرف فعل ساختن و عزمی راسخ قابل حصول خواهد بود و یقینا دستاورد این امر خطیر، علاوه بر شکست توطئه‌های دشمن، در رفع و دفع مشکلات اقتصادی و شتاب و سرعت هر چه بیشتر روند توسعه اقتصادی ایران اسلامی مُتِجَلی و متبلور خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1398، کدخبر: 6877982 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین