پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مدیر اداره کل موزه های کشور از رشد بازدید از موزه های کشور خبر داد و گفت: علاقمندی جامعه جوان به فرهنگ و تاریخ نشان از رشد اجتماعی آنها است.
شعار سال: «محمد رضا کارگر» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از بازگشت روال بازدید ازموزه ای سعدآباد و نیاوران خبر داد و گفت: کاهش بارندگی سبب شد امروز بعد از یک روز تعطیلی کاخ سعدآباد پذیرای بازدیدکنندگان شود و ساعت فروش بلیت کاخ نیاوران به حالت عادی بازگردد.


** بازدید16هزار نفر یک روز از سعدآباد
کارگر حضور 16 هزار بازدیدکننده در یک روز از کاخ سعدآباد را بی نظیر ارزیابی کرد و افزود: حضور این میزان بازدید کننده بی سابقه است و این را می توان نشانه اتفاقات خوب اجتماعی در کشور قلمداد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که حضور زیاد بازدیدکننده به آثار و ساختمان بناها آسیب نمی رساند؟، گفت: ساختمان و آثار تاریخی بسیاری از موزه ها و کاخ ها گنجایش تعداد مشخصی بازدید کننده را دارد و بطور یقین ورود بیش از حد آن می تواند آسیب رسان باشد.
کارگر افزود: در سال های گذشته با حجم این میزان بازدید کننده روبرو نبودیم ولی حالا باید سقف مشخصی برای ورود بازدیدکننده تعیین شود.

** ضرورت تعیین سقف بازدید کننده ها از موزه ها
مدیر اداره کل موزه های کشور گفت: این روزها نیز تلاش می کنیم با گردش بازدید کنندگان در تالارها و مشخص کردن تعداد معینی از بلیت فروشی از بروز خسارت جلوگیری کنیم.
کارگر اضافه کرد: کاخ سعدآباد ،گلستان و نیاوران بیشترین بازدیدکننده را تاکنون در تهران به ثبت رسانده اند.
وی از وجود 660 موزه در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود 330 موزه کشور متعلق به دیگر سازمان ها و نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، شهرداری ها است پس از تهران، خراسان رضوی بیشترین موزه های کشور را در خود جای داده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:7 فروردین 1398،کدخبر:83257108،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین