پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۸۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس در مناطق مرزی در کاهش قاچاق بنزین تاثیرگذار است، گفت: تحریم‌ها سبب به تأخیر افتادن اجرای پروژه خط لوله صلح میان ایران و پاکستان است.نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی معتقد است عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات می‌تواند در کاهش قاچاق بنزین و خروج غیرقانونی سوخت از کشور تاثیرگذار باشد و امنیت به این حوزه ایجاد بازگرداند ضمن آنکه صادرات پیوند دوستی و برادری ایران را با کشورهای همسایه بیشتر می‌کند.

شعار سال: عدل هاشمی‌پور در تحلیل یکی از مصوبات قانون بودجه سال 98 مبنی بر اینکه دولت مکلف به عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات شده است، گفت: اگرچه بحث و کم و کیف صادرات انرژی از ابتدای انقلاب همیشه مطرح بوده اما عرضه حامل‌های انرژی در مناطق و بازارچه‌های مرزی به قیمت کشورهای همجوار یا به قیمت بورس انرژی می‌تواند حجمقاچاق را کاهش دهد.

عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس در مناطق مرزی در کاهش قاچاق بنزین تاثیرگذار است

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی معتقد است عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات می‌تواند در کاهش قاچاق بنزین و خروج غیرقانونی سوخت از کشور تاثیرگذار باشد و امنیت به این حوزه ایجاد بازگرداند ضمن آنکه صادرات پیوند دوستی و برادری ایران را با کشورهای همسایه بیشتر می‌کند.

خط لوله صلح می‌تواند حدود 60میلیون مترمکعب گاز را در دل خود جا دهد

وی همچنین به موانع صادرات گاز به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: اگرچه خط لوله صلح می‌تواند حدود 60میلیون مترمکعب گاز را در دل خود جا دهد تا 30میلیون مترمکعب آن به مصرف داخلی رسد و 30میلیون مترمکعب نیز صادر شود اما این صادرات باوجود انعقاد قرارداد با پاکستان هنوز محقق نشده است.

تحریم‌ها سبب به تأخیر افتادن اجرای پروژه IP بین ایران و پاکستان

هاشمی‌پور اظهار کرد: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ازجمله مبادلات دلاری سبب به تأخیر افتادن اجرای پروژه IP (خط لوله صلح) میان ایران و پاکستان شده، پاکستان به ایران اطلاع داده است که اکنون مؤسسات مالی بین‌المللی به دلیل محدودیت در مبادلات دلاری، این پروژه را تأمین مالی نمی‌کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کنونی توجه بیشتر به صادرات نفت و گاز است، افزود: راه‌اندازی خط لوله ششم سراسری از عسلویه تا مرز بازرگان و گازرسانی به پاکستان و هند از طریق خط صلح می‌تواند در رونق صادرات گاز بسیار موثر باشد.

توسعه شهرهای مرزی با صادرات گاز از طریق خط لوله صلح

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ابزار امیدواری کرد که با تلاش وزیر نفت و دیگر مسئولان، صادرات گاز به‌ویژه از طریق خط لوله صلح محقق شود چراکه در توسعه اقتصادی کشور و توسعه شهرهای مرزی به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مشابه بسیار تاثیرگذار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد آنلاین تاریخ انتشار 8 فروردین 98، کد خبر: 343908، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
پاکستان هم عملا وارد بازی عربستان و آمریکا شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
پاکستان چند سر بازی می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
پاکستان دلیل اختلاف شدید با هند و رابطه غیر صمیمانه با افغانستان، نمی تونه مسیر مناسبی برای سرمایه گاری باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین