پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۸۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه بهسازی محله هرندی ۱۰ سال زمان نیاز دارد، گفت: اگرچه بسیاری از شبکه‌های جرم در محله هرندی طی ماه‌های پایانی سال ۹۷ منهدم و از بین رفته‌اند.وی با تاکید براینکه برنامه‌های حمایتی دولت دقیقا برای این است، تا جایی که امکان دارد از بروز فشار بر اقشار ضعیف جامعه جلوگیری کند.

شعار سال: فرزانه مروستی (مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش قیمت‌ها شکاف اجتماعی در جامعه بین اقشار ضعیف و مرفه بیشتر از گذشته شده است، گفت: واقعیت این است که دولت بسته‌های حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه را در برنامه‌های خود دارد، اما مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد و قطعا این مشکلات هم برای اقشار متوسط و هم برای اقشار محروم تبعاتی را دارد. دولت تمام توان، پتانسیل و انرژی خود را بسیج کرده است که مشکلات اقتصادی به اقشار کم‌درآمد آسیب کمتری وارد کند.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های حمایتی دولت دقیقا برای این است، تا جایی که امکان دارد از بروز فشار بر اقشار ضعیف جامعه جلوگیری کند، ادامه داد: برای کاهش آثار مسائل اقتصادی بر اقشار ضعیف باید از ظرفیت خیلی از خیریه‌ها استفاده کنیم. ما خیرین بسیاری داریم که از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند و به عنوان بخش غیردولتی می‌توان از آنها استفاده کرد. کمیته امداد نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارد تا بتواند از تمام ظرفیت سیستم برای کمک به اقشار محروم استفاده کند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه این مشکلات اقتصادی قطعا فشار را بر اقشار محروم مضاعف کرده است، تصریح کرد: همانطور که گفتم دولت بسته‌های حمایتی را در نظر گرفته است. همچنین جذب کمک‌های خیرین را در دستور کار خود قرار داده است، بی‌شک جذب کمک‌های خیرین می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

مروستی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به طرح بهسازی اجتماعی محله هرندی گفت: در این طرح وضعیت منطقه بررسی شده بود. براساس این طرح گام اول برخورد با منازل پلاک قرمزی بود که در آنجا مواد مخدر توزیع و مصرف می‌شد در این خانه‌ها هر نوع آسیبی دیده می‌شد، اما خوشبختانه با همکاری پلیس این خانه‌ها شناسایی و همه آنها که در حدود ۹۰ باب منزل هستند، پلمپ شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مداخلات اجتماعی مهمترین کار انهدام خانه‌های پلاک قرمز است، تصریح کرد: خوشبختانه این کار انجام شده است. در مرحله بعد مداخلات روانشناسی و مددکاری برای ساکنان این منازل است. در منزلی که همه نوع فساد در آنجا انجام می‌شده کودکی که در آنجا زندگی می‌کند، خواه ناخواه گرفتار خواهد شد؛ بنابراین مداخلات بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد همکار بهزیستی می‌تواند موثر باشد، اما این خدمات روانشناسی و مددکاری در طول مدت یک ماه یا دو ماه اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار تهران تاکید کرد: بهسازی محله هرندی در طرح‌های مطالعاتی که صورت گرفته است در حدود ۱۰ سال زمان لازم دارد، چراکه این مشکلات سال‌ها در این محلات شکل گرفته است و پروسه طولانی را طی کرده است از همین‌رو بهسازی این محله نیز نیازمند زمان طولانی است.

مروستی خاطرنشان کرد: ساکنان قدیمی از این محل رفته‌اند و افرادی که به این محله آمده‌اند، هیچ تعلق خاطری به این محل نداشته و بسیاری از ساکنان این محله اتباع غیرایرانی هستند که به عنوان کارگر در این منطقه اسکان پیدا کرده‌اند. همچنین تراکم جمعیت در این منطقه زیاد است و افرادی نیز از دیگر نقاط کشور این منطقه را مکان امنی برای انجام کارهای خلاف خود دیده بودند و چون یک شبکه جرم را در این منطقه تشکیل داده بودند شکستن این شبکه برای همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشکل بود.

وی با اشاره به طرح پاکسازی معتادان متجاهر که در دی ماه ۹۷ با همکاری پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این منطقه انجام شد، گفت: در چندماه پایانی سال ۹۷ اتفاقات خوبی در این منطقه افتاد و نیروی انتظامی سهم و وظیفه خود را به خوبی در این منطقه ایفا کرد، اما نیاز به مداخلات اجتماعی و فرهنگی به صورت مستمر در این منطقه نیاز است تا در ده سال آینده فرهنگ جدیدی در این منطقه ایجاد شود که افراد به راحتی مورد اغفال باندهای جرم قرار نگیرند. در حال حاضر این شبکه‌های جرم در این منطقه تقریبا از بین رفته‌اند، اما افرادی که در این محل زندگی می‌کنند ممکن است مستعد پذیرش آسیب باشند از همین‌رو نیازمند مداخلات روانشناسی و مددکاری گروهی و فردی در این محله هستیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی بخش اعظمی از کار بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. ازهمین رو طرح نماد با همکاری وزارت اموزش و پرورش در دستور کار شورای اجتماعی قرار گرفته است. از اقدامات این طرح رصد مدارسی است که در مناطق پرخطر قرار دارند. در حال حاضر به صورت پایلوت این طرح‌ در ۴ منطقه از جمله مدارس منطقه ۱۲ در حال اجراست. چنانچه در مدارس رفتار مشکوکی از دانش‌آموز دیده شود و دانش‌آموز رفتار پرخطر داشته باشد، این دانش آموز را شناسایی و با کمک دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مداخلات اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص گروه‌هایی که در اطراف مدارس اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، گفت: رصد، شناسایی و مقابله با این باندها برعهده نیروی انتظامی است، چندی پیش نیز آماری در خصوص افرادی که از اطراف مدارس شناسایی و دستگیر شده‌اند نیز از سوی پلیس ارائه شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران تاریخ انتشار 8 فروردین 98، کد خبر: 742664، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
مشکلات اقتصادی همه مسائل رو تحت شعاع قرار میده و جامعه رو از بین میبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
شما چکار کرده اید تا الان؟ خودت چقدر حقوق می گیری؟ می دونی حقوق تو از پول مالیات من و امثال من تامین می شه؟ بس نیست این حجم مفت خوری و کار نکردن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین