پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
شهوت رسانه به صورت جدی در وجود بسیاری از ما شعله می کشد تا جایی که حاضریم با سیل خروشان سلفی بگیریم و حتی بمیریم، اما عکس و فیلم مان در اینستا و تلگرام منتشر شود.
شعارسال: سید مهدی سیدی در یادداشتی موضوع سیل اخیر در کشور را مورد بررسی قرار داده و نکاتی را به رشته تحریر درآورده است.در ادامه این یادداشت که حاوی ۱۱ نکته است از نظرتان می گذرد.

1. سیل اخیر در هزاره سوم نشان داد انسان ضعیف است. آن‌چیزی را که بلایای طبیعی می خوانیم - نظیر سیل و طوفان و زلزله و آتشفشان - پیام آور آن است که قدرت مطلق از آن قادر متعال است و انسان خاکی هر مقدار هم که زورمند شده باشد، سر بزنگاه های طبیعی و تاریخی، باید دستش را به نشانه تسلیم در برابر عظمت رب جلیل، بالا بگیرد.

2. سیل فقط ویڑه ایران نیست و هر ساله در کشورهای گوناگون و از جمله پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز تلفات سهمگینی از خود به جای می گذارد و سرزمین های آباد را به ویرانی می کشاند.

3. در قضیه سیل، مثل هر آسیب و خطر هول انگیز دیگر، پیشگیری بهتر از درمان است. باید در طول زمان، مسیرها و مسیل ها را مراقبت کرد و با جلوگیری از ساخت و ساز بیجا و سودجویی ملاکان در ویرانی جنگل ها، شرایط را برای سیل های خروشان مهیا نکرد.

4. هنوز به لحاظ مهارت های عمومی در شرایط بحران به سطح آمادگی لازم نرسیده ایم و این همه نهاد و بودجه آموزشی برای ارتقاء مهارتی جامعه، موفق نبوده اند. نباید کار به جایی برسد که در دل بلا، با پیامک به مردم التماس کنند که این کار را بکنید یا نکنید تا جان تان به خطر نیفتد.

5. شهوت رسانه به صورت جدی در وجود بسیاری از ما شعله می کشد تا جایی که حاضریم با سیل خروشان سلفی بگیریم و حتی بمیریم، اما عکس و فیلم مان در اینستا و تلگرام منتشر شود.

6. در قضایای اخیر، بی برو برگرد، مردم به خاطر رفتار مسلمانانه و جوانمردانه نمره بیست گرفتند؛ عزت شان مستدام.

7. بسیاری از مسوولان در سطوح گوناگون مدیریتی، مجاهدانه وارد میدان عمل شده و پا به پای آسیب دیدگان، کوشیدند و برای کنترل اوضاع تلاش کردند؛ و البته قلیلی از ایشان هم به عافیت طلبی، ناکارآمدی و حتی بی غیرتی متهم شدند.

8. از عموم سلبریتی ها در وقایع اخیر نفیا و اثباتا خبری مخابره نشد، گرچه شماری از ایشان جوانمردانه به میدان حادثه شتافتند و مددکار مردم شدند؛ اما گروهی از ایشان به توئیت کردن قناعت کردند و صرفا به ایران تسلیت گفتند و البته گروهی از ایشان هم احتمالا در سفرهای نوروزی خارج از کشور، به استراحت سالانه و کسب و خرج دلار پرداختند.

9. عده ای از شبکه بازان ضد اجتماعی هم دوباره ثابت کردند که هنوز متوجه نشده اند سیل و زلزله ربطی به شعار مرگ بر آمریکا ندارد؛ و باز بیانات حماقت آمیز کهنه را ریتوئیت کردند تا مثل مگسی که بر زخم می نشیند، شاید ملت مظلوم ایران را از استکبارستیزی منصرف کنند؛ زهی خیال باطل.

10. گروه های تخصصی و صنفی بسیاری در این وقایع خوش درخشیدند؛ از رسانه ها و صدا و سیما و هلال احمر و نیروهای نظامی و کمیته امداد و اورڑانس گرفته تا ائمه جمعه و روحانیون و هیئات و مردم نهادها و زنان و گروه های جهادی؛ دستمریزاد.

11. سیل که بخشکد، تازه آغاز کار است؛ باید همه چیز را از نو ساخت، حتی بهتر از قبل.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1398 ، کدخبر: 13980108000271 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین