پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل ضمن تاکید بر اهمیت سفر روحانی به عراق برای تقویت روابط بین دو کشور، همکاری دو کشور برای مبارزه با داعش را بسیار ارزنده و شایسته تقدیر در سطح جهانی دانست.

شعارسال:استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل ضمن تاکید بر اهمیت سفر روحانی به عراق برای تقویت روابط بین دو کشور، همکاری دو کشور برای مبارزه با داعش را بسیار ارزنده و شایسته تقدیر در سطح جهانی دانست.

متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل است. وی سال‌ها به تدریس در حوزه‌های سیاست، روابط‌ بین‌الملل، جنسیت، ناسیونالیسم و جنگ تحقیق و بررسی و تدریس کرده‌ است.

وی هم‌چنین در نظریات مربوط جنگ و حقوق بشر صاحب تخصص است.

سفر روحانی به عراق به عنوان بخشی از تلاش ایران برای تقویت روابط با عراق است

متیو آنتونی ، درباره سفر روحانی به عراق که اواخر سال گذشته شمسی انجام شد، گفت: به نظر من این سفر به عنوان بخشی از تلاش ایران برای بهبود روابطش با کشور همسایه خود یعنی عراق بود. این سفر اهمیت ویژه‌ای در این مورد داشته‌ است.

ایران و عراق برای رسیدن به دوستی کنونی مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند

وی افزود:‌ من این تلاش را مثبت ارزیابی می‌کنم چرا که به نظر من هر دو کشور یعنی ایران و عراق مسیر پر فراز و نشیبی را برای رسیدن به این دوستی با توجه به جنگ هشت‌ساله ایران و عراق طی کرده‌اند.

مقابله با داعش محور همکاری‌های مشترک میان ایران و عراق در چند سال گذشته بوده‌ است

این استاد دانشگاه کرنل در ادامه با تاکید بر نقش مهم و انکارناپذیر ایران در نبرد با داعش خاطرنشان کرد: مقابله و نابودی داعش از محورهای مهم برای همکاری ایران و عراق در این سال‌ها بوده است.

وی یادآور شد: تلاش‌های مشترک زیادی از سوی این دو کشور برای مقابله با این گروه تندرو صورت گرفته‌ است. البته به نظر من این همکاری بسیار ارزنده و شایسته تقدیر در سطح جهانی است.

دوستی ایران و عراق به مذاق آمریکا خوش نمی‌آید

آنتونی با اشاره به خشم آمریکا از روابط روبه گسترش ایران و عراق گفت: می‌دانم دوستی بین این دو کشور به مذاق آمریکا خوش نمی‌آید؛ چراکه این اتفاق در خلاف اهداف آمریکاست. آمریکا به دنبال منزوی کردن هر چه بیش‌تر ایران در منطقه است. بنابراین تمایل به گسترش دوستی ایران و همسایگانشان ندارد.

اسرائیل و عربستان اتحاد عراق و ایران را تهدید می‌دانند

این استاد دانشگاه هم‌چنین به واکنش رژیم‌صهیونیستی و عربستان به تحکیم دوستی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: تصور می‌کنم اسرائیل و عربستان سعودی دوستی بین ایران و عراق را به عنوان یک تهدید دانسته و به آن واکنش نشان دهند. سران این کشورها تمایلی به اتحاد میان ایران و عراق ندارند. بنابراین اکنون از رابطه میان ایران و عراق خشمگین و نگران هسنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار8 فروردین 98، کدخبر: 740992،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
0
ایران کوتاه میومد داعش یه اسرائیل اسلامی راه انداخته بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین