پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها همچنان در کانال ۱۶ هزارتومانی است.

شعارسال: عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و‌۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۶ هزار تومان است.

برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها همچنان در کانال ۱۶ هزارتومانی است.

وی افزود: با توجه به رفع مشکلات حمل و نقل و از سرگیری مجدد بارگیری پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ نوسان چندانی نداشته باشد.

چهار آیین با اشاره به اینکه مشکلات نهاده‌های دامی در بازار همچنان ادامه دارد، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ بالای یک هزار و ۸۵۰ و کنجاله سویا پنج هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود، ضمن آنکه با ایجاد بازار سیاه برای نهاده‌های دامی، فضای نااطمینانی برای تولید پیش روی مرغ مرغداران است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرغداران نسبت به آینده تولید نگران هستند، بیان کرد: اگرچه قرار بود وزارت جهاد کشاورزی نهاده با نرخ مصوب به منظور توزیع به مرغداران در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه قرار گیرد، اما تاکنون سهمیه‌ای تخصیص داده نشده و همچنان معرفی نامه‌ها روی کاغذ است.

وی میزان جوجه ریزی در اسفند را کمتر از ۱۰۵ تا ۱۰۶ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: علی رغم قیمت پایین جوجه میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری در فروردین به سبب نبود اطمینان مرغداران در تامین واکسن، ذرت و کنجاله سویا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با توجه به آنکه مرغ‌های جوجه ریزی شده در اسفند در حال عرضه است، از این رو پیش بینی می‌شود که ثبات نرخ مرغ در بازار استمرار یابد.

چهارآیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های فعلی بیانگر سود متعارف برای تولیدکننده است و فروش با نرخ‌های بالاتر به منظور حباب کاذب قیمت در بازار است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مرغداران در واحد‌های مرغداری برای تولید مرغ با ضریب ۱.۸ کیلوگرم به ۱۰۰ تن دان نیاز دارند که ۶۷ تن از این میزان مربوط به ذرت و مابقی کنجاله سویاست، در حالیکه در شرایط فعلی تامین این میزان نهاده به سهولت امکان پذیر نیست و وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام باید به کمک مرغداران بیایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبر فوری ، تاریخ انتشار : 8 فروردین 98، کد خبر:924340  www.khabarfoori.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین