پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
جزیره مینو از نخلستان و نیزارهای انبوه پوشیده شده‌ است که طبیعتی بسیار زیبا را به وجود می‌آورد و از سوی دیگر حیات وحش غنی همانند پرندگان مهاجر در این جزیره اقامت می‌کنند.در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دو تای آن‌ها ‌از رودخانه جرف و سه تای دیگر از اروندرود منشعب می‌شوند. سفر به این جزیرهگردشگران را با فرهنگ بومی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و … مردم این قوم آشنا می‌‎کند.

شعار سال: جزیره مینو به وسیله‌ رودخانه‌ اروند و اروند کوچک از خشکی جدا می‌شود و تنها راه دسترسی به آن پلی در ضلع جنوبی جزیره روی رودخانه جرف است. بزرگترین قطر جزیره ۲/۶ کیلومتر و مساحت آن ۸/۱۷ کیلومترمربع است.مینو شهر، شهر کوچکی است که در جزیره مینو قرار دارد و بزرگترین آبادی این جزیره‌ به حساب می‌آید.

در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دو تای آن‌ها ‌از رودخانه جرف و سه تای دیگر از اروندرود منشعب می‌شوند.

سفر به این جزیره گردشگران را با فرهنگ بومی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و … مردم این قوم آشنا می‌‎کند.

جزیره مینو از معدود نقاط جهان است که در آن سیستم آبیاری به صورت طبیعی و با جزر و مد انجام می‌شود و نیازی به وسایل مکانیکی و تلمبه آب ندارد.

جزیره مینو

چگونه به جزیره مینو برویم؟

می‌توانید با هواپیما به آبادان بروید. از جزیره مینو در استان خوزستان تا فرودگاه آبادان کمتر از نیم ساعت راه است. با قطار نیز می‌توانید به خرمشهر بروید از خرمشهر تا جزیره مینو نیز تنها ۱۰ کیلومتر راه است. می‌توانید با اتوبوس نیز به خرمشهر یا آبادان بروید و از آنجا به جزیره مینو بروید.

کجا اقامت کنیم؟

در جزیره مینو چند مضیف سنتی برای پذیرایی و اقامت گردشگران وجود دارد، مضیف اقامتگاه سنتی مردم عرب و برخی نقاط جنوبی ایران است که در جزیره مینو با نی درست می‌شود و مناسب با آب و هوای این منطقه است.

در این مضیف‌ها رستوران و چایخانه نیز وجود دارد علاوه بر اینکه ممکن است مردم بومی نیز به گردشگران خدماتی را ارائه کنند.

جزیره مینو

فیلم برج مینو ساخته ابراهیم حاتمی کیا که مضمونی مرتبط با دفاع مقدس دارد در این جزیره می‌گذرد، جزیره مینو در عملیات کربلای ۴ یکی از محورهای عملیات بوده‌ است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار8فروردین 98، کد خبر: 1244829، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین