پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۸۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
«دانشجویان سنواتی به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد، از جمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند.»
شعار سال: «دانشجویان سنواتی به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد، از جمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند.»

این جملات را سیدحسن صدوق در آخرین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۷ بر زبان آورد؛ گلایه تند رئیس دانشگاهی که دانشجویانش را می‌توان از جمله سردمداران اعتراض به دریافت هزینه سنوات خواند.

صدوق در آن نشست با تحلیل برخی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش در دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان سنواتی، به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد با قریب ۱۰ هزار دانشجو، ازجمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش و سایش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند و حل این مشکل در گرو سیاست‌های کلان وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه بهشتی افزود: مشکل باز بودن انتخاب رشته‌های ارشد برای رشته‌های نامرتبط و نیاز به گذراندن واحد‌های درسی اضافی و جبرانی و درنتیجه بار مالی و هزینه‌های گزاف تحمیل شده بر دانشگاه به دلیل ارائه دروس پیش نیاز و پرداخت حق‌التدریس از جمله آن مشکلات است. به علاوه این مسئله کیفیت آموزش را خدشه دار و موجب رکود علمی نیز می‌شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در شرایط ویژه اقتصادی کشور گفت: طی سال جاری، صرفه‌جویی در مسائل ارزی در دستور ستاد دانشگاه قرار گرفت و برای رعایت این مهم، رئیس دانشگاه در سال جاری تمام سفر‌های خارجی را حذف کرد. بی‌تردید اگر این صرفه جوی‌ها گسترده شود شاهد انضباط مالی بیشتری خواهیم بود.

صدوق در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر این باور هستیم که بودجه پژوهش باید صرفاً برای پژوهش و ارتقا آن هزینه شود و به جد از این رویکرد دفاع می‌کنیم. خوشبختانه علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، یک ریال از ردیف‌های مالی دانشگاه جابه‌جا نشد که از این منظر شاید نمونه باشیم.

گفتنی است در اردیبهشت ماه سال ۹۷، شماری از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض نسبت به افزایش محدودیت‌ها در رابطه با موضوع سنوات و نیز اخذ شهریه از دروس جبرانی، در محوطه اصلی دانشگاه دست به تجمع زدند و تلاش کردند که این اعتراض را به گوش مسئولان برسانند.

اعتراضی که البته پیشتر در دانشگاه تهران نیز به وقوع پیوسته و بعد از حضور برخی مسئولان دانشگاه در جمع معترضان و گفتگو با ایشان، به تغییر مصوبه دانشگاه منجر شده بود؛ فرجامی که برای اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی رقم نخورد و حالا با توجه به سخنان رئیس این دانشگاه می‌شود به دلیلش پی برد!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398، کدخبر: 888388 ، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
دانشجوهای سنواتی که تو دانشگاه پولی خوب درآمدی تولید میکنن براتون ناراحتی نداره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین