سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
مطالعه کردن قبل از خواب یک عادت سالم است. بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه مطالعه قبل از خواب، استرس را از بین می‌برد.
شعار سال : مطالعه کردن قبل از خواب یک عادت سالم است. بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه مطالعه قبل از خواب، استرس را از بین می‌برد.

گاهی مواقع افراد دوست دارند کیفیت زندگی خود را بسنجند و بدانند که تا چه اندازه در زندگی خود موفق هستند. برخی از عادات روزانه که بسیار هم ساده هستند، زندگی شما را غنی‌تر کرده و باعث می‌شوند احساس رضایت و موفقیت بیشتری داشته باشید.

افراد موفق بسیاری این عادات شبانه را به بخشی از زندگی خود تبدیل کرده اند و با انجام چند راهکار ساده کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده اند. آیا شما هم دوست دارید احساس رضایت بیشتری در زندگی داشته باشید؟

۱- چند ساعت خواب باعث می‌شود صبح به راحتی بیدار شوید؟

جواب این سوال به نظر ساده است. همه ما شنیده ایم که هر فرد برای استراحت کافی به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد. ولی واقعیت این است که همه افراد مثل هم نیستند و همه ما نیاز‌های خواب مشابه هم نداریم. برای برخی از افراد ۶ ساعت خواب کافی است و برخی دیگر به ۹ ساعت خواب نیاز دارند، پس ۸ ساعت خواب شبانه یک عدد میانگین محسوب می‌شود.

قبل از خواب حتما این کار‌ها را انجام دهید
فقط خود شما می‌دانید که با چند ساعت خوابیدن احساس شادابی و سر حال بودن می‌کنید و انرژی کافی برای روز بعد را به دست می‌آورید. با اطلاع از این زمان می‌توانید ساعت خوابیدن خود را تنظیم کنید. آیا به ۷ ساعت خواب نیاز دارید؟ پس باید ساعت ۱۰ تا ۱۱ به تخت خواب بروید.

این نکته را هم در ذهن داشته باشید: مطالعات نشان می‌دهد که از خواب بیدار شدن و عجله کردن کار خوبی نیست. برای مثال اگر می‌خواهید ساعت ۷:۳۰ از خانه بیرون بروید، زنگیا آلارم خود را برای ساعت ۷ تنظیم کنید. بهترین حالت این است که از خواب بیدار شوید، به آهستگی صبحانه بخورید، دوش بگیرید و سپس خانه را با آرامش ترک کنید. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید، می‌توانید کل روز خودرا در دست بگیرید.

۲- مطالعه قبل از خواب

مطالعه کردن قبل از خواب یک عادت سالم است. بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه مطالعه قبل از خواب، استرس را از بین می‌برد. به دلیل اینکه مطالعه کردن آرامش بخش است، نگرانی و اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود سریعتر خوابتان ببرد. فراموش نکنید که مطالعه کردن نباید از طربق صفحه کامپیوتر یا تبلت انجام شود. نور وسایل الکترونیکی به جای آرامش دادن، فرد را هوشیار نگه می‌دارد.

۳- پیاده روی

آیا می‌توانید در محل زندگی خود کمی پیاده روی کنید؟ اگر می‌توانید همراهی پیدا کنید، با او به پیاده روی بروید.۱۵-۲۰ دقیقه پیاده روی باعث اکسیژن رسانی به خون می‌شود، به آرام شدن شما کمک می‌کند، باعث می‌شود به هر چیزی از زاویه دیگری نگاه کنید و احساس شادابی و رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد.

قبل از خواب حتما این کار‌ها را انجام دهید

۴- زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنید

۵ عادتی که افراد موفق قبل از خواب انجام می‌دهند

در زندگی هر فردی نیروی قوی و محرکی وجود دارد، نوعی انرژی واقعی که احساس شادی و رضایت او را افزایش می‌دهد. قبل از اینکه به تخت خواب بروید، زمان مفیدی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید تا احساس بهتری در زندگی داشته باشید: با دوستان خود شام بخورید، با کودکان بازی کنید یا با شریک زندگی خود گفتگو کنید. این موارد هزینه‌ای ندارد، ولی باعث می‌شوند نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید. گذراندن وقت با خانواده مانند نفس کشیدن برای احساس سرزندگی و افزایش کیفیت زندگی ضروری است.

۵- روز بعد را تجسم کنید

آیا قبل از اینکه به خواب بروید، برای روز بعد خود برنامه ریزی کرده و کار‌های خود را مرور می‌کنید؟ تجسم کردن روز بعد به تعیین اهداف شما کمک کرده و فعالیت‌های روزانه تان را تنظیم می‌کند. بهتر است به خود یادآوری کنید که چه کسی هستید و هدفتان در زندگی چیست. تجسم فردا یک استراتژی معمول و رایج در بین افراد موفق است.

ولی فراموش نکنید که واقع بین باشید و اهداف زیاد و غیر قابل دسترسی را برای خود تعیین نکنید. شادی حقیقی در چیز‌های کوچک است. پس اگر نمی‌توانید گذراندن وقت با فردی را تحمل کنید، به دعوت او برای بیرون رفتن نه بگویید تا بتوانید با فرزند خود به پارک بروید.

قبل از خواب حتما این کار‌ها را انجام دهید

راهکار‌های گفته شده باعث می‌شوند به طور فردی احساس موفقیت بیشتری داشته باشید و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید. فراموش نکنید که عادات شبانه شما بر سلامتی تان اثرگذار است.

باید شام را سبکتر و حداقل دو ساعت قبل از رفتن به تخت خواب مصرف کنید. گذراندن زمان مفید با خانواده و دوستان احساسات شما را تقویت می‌کند. پیاده روی کردن و دوش گرفتن با آب گرم باعث ریلکس شدن شما می‌شود. مطالعه چند دقیقه‌ای قبل از خواب استرستان را از بین می‌برد و تنش را کاهش می‌دهد. با این نکات ساده شادتر باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:10فروردین 1398،کدخبر:6880623،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین