پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
تیم ملی والیبال کشورمان کار خود را در لیگ جهانی ۲۰۱6 با حضور مقابل تیم برزیل آغاز می‌کند.

شعارسال:

سوت آغاز لیگ جهانی 2016 والیبال فردا (پنچ شنبه) ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه به وقت تهران برای تیم ایران زده خواهد شد و ملی‌پوشان در اولین دیدار خود در ریودوژانیرو به مصاف برزیل می‌روند.

البته مسابقات لیگ جهانی امسال با شکل عجیب و غریبی دنبال می‌شود چرا که امسال سال المپیک است و فدراسیون جهانی والبیال قصد دارد مسابقات را هر چه زودتر به پایان برساند. به این ترتیب برنامه ریزی فدراسیون جهانی به این صورت است که برخی تیم ها رودر روی یکدیگر بازی نمی کنند اما در پایان امتیازهایشان با یکدیگر مقایسه می شود.

لیگ جهانی امسال به سه گروه تقسیم می شود که بلندقامتان ایران در گروه اول قرار گرفتند. در این گروه 12 تیم حضور دارند و شاگردان لوزانو با تیم‌های مانند برزیل، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، روسیه ، لهستان ، صربستان ، آرژانتین ، استرالیا، بلغارستان و فرانسه همگروه است.

با توجه به اینکه شکل همیشگی همه مسابقات به این صورت است که دو بازی رفت و دو بازی برگشت انجام دهد اما امسال برای اینکه زودتر بازی ها به اتمام برسد بنابراین تصمیم گرفته شد در سه هفته بازی ها برگزار و پرونده لیگ جهانی بسته شود.

هفته اول؛ ایران در ریو

طبق جدول مسابقات، تیم ملی والیبال ایران در هفته اول میهمان برزیل است و با تیم های آمریکا و آرژانتین همگروه است.

حضور خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ملی ایران از یک سو و هدایت تیم کشورمان توسط رائول لوزانو و خوان سیچلو آرژانتینی حساسیت این دیدار را دو چندان می کند.

رقیب دیگر ایران در لیگ جهانی تیم آمریکا است. تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ خود تاکنون 6 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران از آن سه پیروزی است.

ریودوژانیرو

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۲۱:۴۰ برزیل – ایران

شنبه ۲۹ خرداد، ساعت ۰۰:۴۵ آمریکا – ایران

یکشنبه ۳۰ خرداد، ساعت ۴ آرژانتین – ایران

هفته دوم در صربستان

ملی پوشان بعد از اینکه سه بازی مقابل تیم برزیل انجام دهند برای ادامه بازی ها باید به کشور صربستان سفر کنند. در این گروه ایران باید مقابل صربستان، بلغارستان و برزیل بازی کند.

بلگراد

پنجشنبه ۳ تیر، ساعت ۱۸:۳۰ بلغارستان – ایران

جمعه ۴ تیر، ساعت ۱۸:۳۰ برزیل – ایران

شنبه ۵ تیر، ساعت ۲۱:۳۰ صربستان – ایران

هفته سوم در ایران

در هفته سوم استادیوم آزادی و تیم ملی والیبال ایران میزبان خواهد بود. تیم های آرژانتین ایتالیا و صربستان در هفته سوم به ایران می آیند تا مقابل بلندقامتان ایران در خانه رقابت کنند. بعد از هفته سوم تمامی تیم ها در مجموع 9 بار با یکدیگر بازی کردند و 12 تیم رودر روی یکدیگر قرار گرفتند.

با این شیوه تیم ملی ایران با تیم هایی چون بلژیک، استرالیا، فرانسه، لهستان و روسیه بازی نخواهد کرد اما در رده بندی امتیازهای آنها با همدیگر مقایسه می شوند.

تهران

جمعه ۱۱ تیر، ساعت ۲۱ ایران – صربستان

شنبه ۱۲ تیر، ساعت ۲۱ ایران – ایتالیا

یکشنبه ۱۳ تیر، ساعت ۲۱ ایران - آرژانتین

مرحله نیمه نهایی؛ لهستان

بعد از اتمام مسابقات امتیازات 12 تیمی که رودر روی یکدیگر قرار گرفتند محاسبه می شوند و از آنجا مشخص می شود که کدام تیم به مرحله نیمه نهایی که میزبان آن لهستان است صعود می کند.

بعد از اتمام مرحله نیمه نهایی 5 تیم اول جدول به همراه لهستان به مرحله فینال راه پیدا می کنند. طبق برنامه ریزی های فدراسیون جهانی والیبال تیم های اول، دوم و پنچم در گروه اول در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می کنند و تیم های دوم و سوم و همچنین تیم لهستان در گروه دوم قرار دارند. هر دو تیم در این مرحله دو بازی انجام خواهند داد و بعد روی جدول دو تیم برتر به فینال نیمه نهایی خواهند رسید تا به صورت ضربدری برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26خرداد1395، کدخبر:114100  www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین