پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
دومین ماه سال گذشته آبستن حوادث پرشماری بود، از خروج ترامپ از برجام تا پیشروی ارز در بازار ایران که زمینه‌های رشد قیمت در دیگر بازارها را نیز فراهم کرد.
شعارسال: پرمخاطب ترین خبر اقتصادی اردیبهشت ماه سال گذشته خبری در خصوص زمان مناسب برای خرید مسکن بود. حسام عقبایی، نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک در این دوره زمانی اعلام کرد:«به اعتقاد بنده از ابتدا تا پایان تابستان اوضاع خرید و فروش و معاملات بهتر خواهد شد و همچنین شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود. »

البته پیش بینی وی در این حوزه اشتباه بود چرا که تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها البته در حد تورم خواهد بود و در حوزه خرید و فروش از میزان تورم عبور نمی‌کند، البته این مسأله در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک شاهد رشد قیمت‌ها نخواهیم بود زیرا ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد به دلیل اینکه در سال ۹۶ رشد قیمت‌ها به میزانی بود که اجازه افزایش ظرفیت قیمت در سال جاری را نخواهد داد.

در این ماه خودرو کم کم تمایل خود برای رشد قیمت را نشان داد و قیمت‌ها بنای افزایش را در بازار گذاشت. زمزمه‌ها در خصوص افزایش قیمت خودروهای تحویل کارخانه نیز بالا گرفت.

دومین خبر پربیننده نیز به حوزه خودرو اختصاص داشت. خبری در خصوص بخشنامه سایپا مبنی بر افزایش قیمت خودروها نیز از پربیننده ترین بخرهای اردیبهشت ماه بود.

اوضاع بازار خرید و فروش خودرو در سوم اردیبهشت با بخشنامه روز گذشته سایپا در خصوص افزایش قیمت محصولات پارس خودرو بهم ریخته است و کمتر معامله ای انجام می شود. هرچند سایپا چند ساعت بعد از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت ها را ملغی و اعلام کرد فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت ها ندارد اما همین تصمیم چند ساعته باعث شد تا قیمت خودرو ۳ تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کند و هنوز هم خبری از کاهش قیمت ها نیست.

خبر دیگری مبنی بر اینکه سایپا محصولاتش را تا ۱۰ میلیون تومان گران کرد نیز از پربییننده ترین خبرها بود.

چه کسی بدترین پیش‌بینی اردیبهشت ۹۷ را داشت؟

بدترین پیش‌بینی را اعضای صنف طلا و جواهر یا به عبارت دیگر فعالان این بازار داشتند. هم محمد کشتی آرای تاکید کرده بود التهاب ناشی از خروج ترامپ از برجام رفع شده و بازار در حال عادی شدن وضعیت است و هم محمد ولی اعلام کرد: سیر صعودی بهای سکه که بدون هیچ پشتوانه‌ای در حال بالا رفتن است مطمئنا بزودی در یک سراشیبی قرار خواهد گرفت.

قیمت‌ها نه تنها در بازار متعادل نشد بلکه روز به روز به پیشروی خود ادامه داد به طوری که در آخرین روز اردیبهشت از دو میلیون تومان فراتر رفت.

بهترین پیش بینی را چه کسی کرد؟

علی دینی ترکمانی، کارشناس اقتصادی بهترین پیش بینی را در این تاریخ داشت. وی در اردیبهشت ماه در گفتگو با خبرانلاین هشدار داده بود : «اگر نرخ سود بانکی خیلی پایین باشد، تمایل کمتری برای سپرده گذاری در بانکها در مردم ایجاد و سرمایه ها در ملک و خودرو و طلا و ارز انباشت می شود. »

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 ، کدخبر: 1245605 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین