پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از ریزش و تخریب آثار باستانی از جمله تکیه معاون الملک را انجام گرفته اما برای طاقبستان اقدامات پیشگیرانه‌ی خاصی نمی‌توانیم اتخاذ کنیم.

شعارسال:با توجه به نظر باستان‌شناسان در خصوص احتمال ریزش طاق های طاقبستان و تخریب احتمالی تکیه‌ی معاون الملک در اثر سیل، خبرگزاری فارس بر آن شد تا اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولین را جویا شود از همین رو اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار فارس از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ریزش و تخریب آثار ارزشمند تاریخی خبر داد و گفت: احتمال تخریب طاق‌های هزار ساله طاقبستان و تکیه‌ی معاون الملک آنگونه که گفته می‌شود نیست البته منکر آن‌که احتمال تخریب وجود دارد نیستیم، اما سازمان میراث فرهنگی اقدامات پیشگیرانه‌ای برای ریزش و تخریب آن ها صورت داده است.

در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای تخریب تکیه ی معاون الملک گفت: درهای محکم تکیه بسته خواهد شد و کیسه‌های شنی در پشت درها خواهیم گذاشت تا از ورود آب جلوگیری شود، هم اکنون تیم‌های سازمان میراث فرهنگی در محل تکیه معاون الملک مستقر شدند و در صورت بروز حادثه اقدامات لازم انجام خواهند شد علاوه بر تیم حفاظت مستقر در محل، سه پمپ آب نیز برای ورود احتمالی آب تعبیه کرده‌ایم، از سوی دیگر کیسه‌های شنی را نیز به ارتفاع یک متر در بیرون از ساختمان و کنار خیابان برای جلوگیری از ورود آب به حیاط تکیه چیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تکیه‌ی معاون الملک بنایی مذهبی است و قدمتی ۱۲۰ سال دارد از دارای بنای پایداری است و نمی‌توان به قطعیت مدعی بود که تکیه‌ی معاون الملک با وجود نم حاصل از باران به این راحتی‌ها تخریب می شود.

معاون میراث فرهنگی ادامه داد: تنها نگرانی ما سرازیر شدن آب رودخانه آب شوران به تکیه معاون الملک است و مسئولیت رودخانه آب شوران نیز برعهده‌ی آب منطقه ای است که با نامه نگاری به استانداری و مدیریت بحران، تذکرات لازم برای پیشگیری از ورود آب این رودخانه به تکیه معاون الملک را داده‌ایم تا آب منطقه‌ای را از وجود این مساله مطلع کنند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر آن شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه اگر حجم نزولات جوی به صورتی باشد که آب وارد حیاط تکیه شود، گفت: با پمپ‌هایی که در محل قرار دادیم آب وارد شده به حیاط را تخلیه خواهیم کرد تا از ورود آب به داخل تکیه جلوکیری کنیم و در هرحال اقدامات لازم را خواهیم داد و امیدواریم که اتفاق خاصی برای آثار باستانی شهر کرمانشاه صورت رخ ندهد.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای تخریب طاق‌های طاق‌بستان گفت:برای طاقبستان به جز قرار دادن کیسه‌های شنی که مانع از ورود آب رودخانه روستای کناری به چمن های طاقبستان شود، اقدامات پیشگیرانه‌ی خاصی نمی‌توانیم اتخاذ کنیم؛ چراکه صخره‌ها برای انجام اقدامات پیشگیرانه‌ی دیگر مانع شده اند.

اکبری با اشاره به شدت خسارات وارده سیل اخیر به آثار باستانی استان، گفت: باتوجه به اینکه سیل اخیر در برخی شهرستان‌های استان جاری بود شاهد حجم خسارات به آثار باستانی بودیم و تاکنون ۵/۵ الی ۶ میلیارد تومان خسارات برآورد شده است، به برخیبناهای تاریخی از جمله مساجد تاریخی آسیب رسیده که هم اکنون در حال تعمیر آنها هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای ایسنا،تاریخ انتشار 10 فروردین 98 ، کد خبر: 13980110000316،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
همه بناهای تاریخ از بین داره میره کسی هم کاری نمیکنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین