پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
استنی هایر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان با هدف قرار دادن الهام عمر نماینده دمکرات مجلس از مینه سوتا به خاطر اظهارنظرهای ضد یهودی و ضد اسرائیلی مکررش، از اتحاد آمریکا و اسرائیل دفاع کرد.
شعار سال: الهام عمر عضو مجلس نمایندگان علنا از اسرائیل به عنوان «داعش یهودی» نام برده و به تمسخر گفته که آمریکاییان چگونه از القاعده و حزب الله حرف می زنند.

 استنی هایر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان با هدف قرار دادن الهام عمر نماینده دمکرات مجلس از مینه سوتا به خاطر اظهارنظرهای ضد یهودی و ضد اسرائیلی مکررش، از اتحاد آمریکا و اسرائیل دفاع کرد.

هایر در سخنرانی خود در کنفرانس سال 2019 کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)  گفت: «من یک آمریکایی هستم که از اعماق قلب به ایده اسرائیل، به دولت اسرائیل و به حق انکارناپذیر یهودیان به داشتن محلی امن در زادگاه خود بعد از هزار سال مورد انزجار، تبعیض، طرد شدن، رفتارهای غیرانسانی و تلاش برای ریشه کن شدن اعتقاد دارم. هرگز نباید اجازه داد کشور اسرائیل که بر اساس این اصل عمیق و متعالی تشکیل شده، ناکام بماند.»

هایر که دومین دمکرات مهم در مجلس نمایندگان است، توضیح داد که نه او یهودی است و نه اکثریت رای دهندگان به او، اما او چندین بار به اسرائیل سفر کرده و شاهد بی واسطه «شجاعت مردم این کشور و روح ماندگار آنها برای شکوفا کردن کشورشان بوده ام. من عمیقا و بدون شرمساری در کنار اسرائیل می ایستم. از این رو وقتی کسی طرفداران آمریکایی اسرائیل را به داشتن وفاداری دوگانه متهم می کند، من پاسخ می دهم: "ما را متهم کنید."»

این نمایند مریلند ادامه داد: «من بخشی از یک ائتلاف بزرگ و دو حزبی در کنگره هستم که از اسرائیل حمایت می کنند. من به عیبجویان اسرائیل می گویم که ما را متهم کنید. ما و میلیون ها آمریکایی فارغ از نژاد یا عقیده یا برچسب حزبی شان در کنار اسرائیل ایستاده اند، زیرا آنها درک می کنند که چرا رابطه ما با اسرائیل این قدر حائز اهمیت است. همه ما را متهم کنید!»

این اظهارات هایر کمتر از یک ماه بعد از آن بیان می شود که الهام عمر یهودیان را به داشتن وفاداری  دوگانه نسبت به آمریکا و اسرائیل متهم کرد. اظهارات این زن نماینده مسلمان با واکنش های گسترده ای از سوی هر دو حزب، از جمله رهبری حزب دمکرات قرار گرفت. چند روز بعد مجلس نمایندگان قطعنامه ای ضد یهود ستیزی را به تصویب رساند که  هدف آن مواخذه این نماینده مجلس به خاطر اظهارات یهودستیزانه اش بود. هایر نیز  جنبش «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم ها» را هدف گرفت که به دلیل سوء رفتارهای ادعایی اسرائیل نسبت به فلسطینیانی که در نوار غزه و کرانه غربی زندگی می کنند، به دنبال مجازات ها و محرومیت های اقتصادی این کشور است. «اتحادیه ضد افترا» این جنبش را به عنوان «مهم ترین تلاش برای تضعیف موجودیت اسرائیل» توصیف می کند. هایر گفت: «وقتی پرده بالا می رود، هر کسی می تواند حقیقت این جنبش را به عیان ببیند: جبهه ای برای مشروعیت زدایی از حق قوم یهود برای تعیین حق حاکمیت خود.» سپس به این جمله عمر برقوتی بنیانگذار و رهبر جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم ها اشاره کرد که گفته بود «یهودیان یک قوم نیستند.»

 الهام عمر طی حضورش در کنگره با اتهامات یهودستیزی دست به گریبان بوده است. او از اظهارات ضد اسرائیلی خود دفاع کرده، مثل این اظهار نظرها که از «الله» استمداد طلبیده که «کارهای شیطانی» اسرائیل را افشا کند؛ علنا از اسرائیل به عنوان «داعش یهودی» نام برده و به تمسخر گفته که آمریکاییان چگونه از القاعده و حزب الله حرف می زنند. جالب آنکه عمر تا بعد از پیروزی اش در انتخابات کنگره منتظر ماند و بعد حمایت خود را از جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم ها را برملا کرد.

هایر گفت: «دمکراسی تنها زمانی کار می کند که شهروندان تحصیل کرده و آگاه باشند. ما اینجا در این اتاق به عنوان مدافعان حقیقت حضور داریم و باید هم میهنان آمریکایی خود را نسبت به هدف اصلی و واقعی جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم ها، یعنی نابود کردن یکی از شرکای دمکراسی و یکی از وفادارترین متحدان آمریکا  آموزش دهیم و مطلع کنیم.»

هایر در ادامه گفت: ما در کنار هم جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری، تحریم ها را شکست خواهیم داد. ما با افتخار کنار اسرائیل ایستاده ایم. ما را متهم کنید.»

به دنبال این سخنان جناح مترقی پایگاه حزبی هایر نسبت به او واکنش نشان دادند و اظهارات او را «شرم آور» و «پریشان گویی» توصیف کردند.

هایر هفته پبش طی اظهارنظری گفت: «شب پیش من  در خلال سخنانم به نکته ای اشاره کردم که متاسفانه سوء تفسیر شده و می خواهم مطمئن شوم که هیچ ابهامی درباره حرف هایی که زدم پیش نیامده باشد. جلسه ما مرکب از 63 عضو جدید و پویای مجلس بود که همگی در حال انجام کارهای بزرگی هستند و چشم اندازها و پیشینه های منحصر به فردی را با خود به مجلس آورده اند.»

وی افزود: «وقتی دیدم که اکثر توجه رسانه ها به خصوص روی چند نفر از اعضای جدید متمرکز کرده اند، متاسف شدم که چرا ظاهرا رسانه ها به دیگر اعضای جدید و برجسته توجهی نکرده اند؛ اعضایی که آنها نیز انرژی جدید و و زیادی را با خود آورده اند و چشم اندازهای جلسه حزبی ما و کنگره را متنوع کرده اند. من مفتخر و هیجان زده ام که با تمام اعضای جدید دمکراتمان کار می کنم، نمایندگان تازه واردی که بهتر از هر گروه دیگری در تاریخ ما، بازتاب دهنده تنوع موجود در کشورمان هستند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 فروردین 1398، کدخبر: 13980110000774 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین