پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
افزایش حضور ناجا در سواحل/ ارتقای شاخص‌های امنیتی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی/ کشف سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مواد مخدر در کشور

شعار سال: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و ورود سالانه 20 میلیون مسافر به این استان گفت: نیروی انتظامی امسال حضور پررنگ تری در سواحل خواهد داشت و امنیت اجتماعی را در طرح های دریا فراهم می کند.

سردار حسین اشتری دقایقی پیش در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی مازندران در ساری اظهار داشت: ماه رمضان ماه استغفار، بخشش و رحمت بوده و امیدواریم رحمت واسعه الهی نصیب همگان شود.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی جهت گستردگی و تنوع مأموریت خود در عرصه نظم، امنیت و آرامش و خدمات‌رسانی به مردم یک سازمان پیشتاز است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه استقرار نظم و امنیت در اقصی‌نقاط کشور از کارکردهای موفق ناجا است، تصریح کرد: نیروی انتظامی اکنون به مظهر اقتدار و پیشتاز در خدمت رسانی به مردم تبدیل شده است و مأموریت خود را برای ارتقای شاخص‌های امنیتی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است.

اشتری تأکید کرد: حمایت از تولید داخل در راستای تحقق شعار سال و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی پیگیری شده که در این راستا تمام تلاش خود را در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه امروز امنیت بالاترین موهبت الهی است و سرمایه برای هر کشور و ملتی است، گفت: به‌برکت خون شهدا و رهبری عظیم‌الشأن جهان اسلام و همدلی و همزبانی بین مسئولان نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی شاخص‌های امنیتی در کشور مطلوب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان "با نگاهی به کشورهای پیرامونی خود و مطالعه در کشورهای اروپایی متوجه می‌‌شویم که هیچ جایی مثل ایران امنیت ندارد"، گفت: این امنیت در ایران اسلامی بر گرفته از اعتقادات مردم و مبانی دینی آنان است و به‌برکت پیروی از قرآن، پیامبران، امامان و علمای این جامعه متجلی شده است.

اشتری با ابراز اینکه نیروی انتظامی در مرزهای داخلی و جاده‌ها و روستاهای کشور حضوری فعال دارد، افزود: حضور نیروی انتظامی در هر نقطه‌ای که مردم هستند باید حس شود و مردم از امنیت ایجاد شده احساس رضایت کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای محقق شدن شعار امسال که همان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده باید نقش اساسی ایفا کند، گفت: برای ساماندهی امورات داخلی باید امنیت را سرلوحه قرار دهیم و سبب توسعه کسب و کار و ارتقای تولیدات داخلی شویم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان نیروهای انتظامی با مقام معظم رهبری تأکید کرد: طبق فرمان رهبری باید امنیت در سرمایه‌گذاری و تقویت تولید داخلی در کشور باشد که نیروی انتظامی در این زمینه در جهت برخورد در قاچاق کالا و ارز اقدامات جدی صورت داده است.

اشتری با اعلام اینکه قاچاق کالا ضربه مهلکی به اقتصاد و تولید داخلی وارد آورده است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز اقدام جدی‌تری صورت گیرد.

وی از برگزاری موفق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و امنیت مثال‌زدنی کشور توسط نیروهای انتظامی و امنیتی خبر داد و گفت: مسئولان باید بیشتر در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند و در دیدار اخیر فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری معظم‌له موضوع اعتیاد و طلاق را به‌عنوان اساسی‌ترین معضل امروز جامعه قلمداد کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کشف سالانه 500 تا 600 تن مواد مخدر در کشور گفت: متأسفانه بیشتر از این میزان در کشور مصرف یا به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود که باید در این زمینه نظارت بیشتری جهت مقابله صورت گیرد.

اشتری با اشاره به افزایش مخدرهای صنعتی در کشور و گرایش جوانان به این نوع مواد افزود: با گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها بسیاری از معضلات اجتماعی مضاعف شده که مسئولان باید آسیب‌های این حوزه را کاهش دهند.

وی با اعلام اینکه طلاق و تبعات آن سبب بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه می‌باشند و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است، افزود: همه مسئولان باید در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با یادآوری اینکه مازندران استان متدینی بوده که با تقدیم 10 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس و 31 شهید مدافع حرم مأمن امنی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: از حمیت و همدلی مسئولان استان در ارتقای شاخص‌های اجتماعی قدردانی می‌شود.

اشتری با اشاره به گردشگر‌پذیر بودن مازندران و ورود سالانه 20 میلیون مسافر به استان گفت: نیروی انتظامی امسال حضور پررنگ‌تری در سواحل خواهد داشت و امنیت اجتماعی را در طرح‌های دریا فراهم می‌کند.

وی با ابراز اینکه آمارها نشان از کاهش انواع جرائم در مازندران طی 3 سال اخیر دارد، گفت: در 3 سال گذشته 60 درصد نزاع‌های دسته‌جمعی، 38 درصد زورگیری و 32 درصد قتل در استان کاهش چشمگیری یافته و بسیاری از شاخص‌های اجتماعی در مازندران به مطلوبیت خود رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: مازندران در اجرای طرح مکنا و اقدامات عمرانی در نیروی انتظامی در 3 سال گذشته توفیقاتی داشته و تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها از اقدامات مطلوب ناجا در 3 سال گذشته در استان مازندران بوده است.

اشتری در پایان با اشاره به اقدامات مؤثر فرمانده انتظامی استان در پاکسازی مناطق آلوده گفت: به‌واسطه عملکرد موفق سردار جعفری‌نسب از وجود وی در ستاد نیروی انتظامی بهره‌گیری می‌شود.

در این مراسم با قدردانی از خدمات سردار مسعود جعفری‌نسب، سردار سیدمحمود میرفیضی به سمت فرمانده جدید استان مازندران منصوب شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 27 خرداد 95 ، کد مطلب: 1106197: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین