پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: پُر واضح است که با توجه به جنایات و اقدامات خبیثانه حاکمان عربستان، سعودی‌ها هر روز به سقوط و زوال نزدیک‌تر می‌شوند

شعارسال:یک کارشناس مسائل منطقه گفت: پُر واضح است که با توجه به جنایات و اقدامات خبیثانه حاکمان عربستان، سعودی‌ها هر روز به سقوط و زوال نزدیک‌تر می‌شوند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه پیرامون بیانات رهبر انقلاب در خصوص وابستگی، فساد و ظلم حکومت عربستان سعودی اظهار داشت: ساختار عربستان سعودی بسیار بدوی است و این نوع ساختار حکومت در دوران کنونی بسیار کم نظیر است. این ساختار عقب افتاده، دست پخت استعمار پیر انگلیس برای روی کار آوردن خاندان آل سعود در این کشور به جهت بهره برداری در آینده، به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در تحولات منطقه جهت تأمین منافع نظام سلطه قلمداد می‌شود.

وی گفت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، اکثراً از یک ساختار حکومتی نزدیک به هم برخوردار هستند و از ابتدایی‌ترین نمادهای حکومت‌های مدرن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هم برخوردار نیستند و آزادی‌های مدنی در آن کشورها در حداقل ممکن است.

زارعی بیان کرد: در عربستان سعودی شاهد کمترین آزادی‌های مدنی و بیشترین موارد نقض حقوق بشر هستیم اما از آن جا که کشورهای غربی وابسته به دلارهای نفتی سعودی هستند، چشم خود را بر این موارد متعدد نقض حقوق بشر و دیگر اقدامات هنجار شکن در آن کشور بسته اند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در قبال دریافت هزینه‌های سنگین از جانب عربستان، کشورهای غربی امتیازات ویژه ای را برای آن کشور در مجامع بین المللی قائل می‌شوند که از جمله آن حمایت از عربستان در جهت عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه دلارهای نفتی عربستان به عنوان یکی از پشتوانه‌های پیشبرد سیاست‌های این رژیم در منطقه و هم جامعه بین المللی به حساب می‌آید، ادامه داد: امروز علی‌رغم همه مسائلی که در حکومت سعودی وجود دارد، هیچگونه مخالفتی از جانب کشورهای غربی در این ارتباط نسبت به عربستان دیده نمی‌شود. مسائل متعدد اخیر از جمله جنایات عربستان در تجاوز به یمن، بازداشت تعدادی از شاهزادگان عربستان توسط بن سلمان ولیعهد آن کشور و قتل خاشقجی از دیگر موارد رسوایی آن رژیم به حساب می‌آید.

زارعی افزود: به تازگی ما شاهد همکاری‌های هسته‌ای آمریکا با رژیم سعودی هستیم که در کنگره آمریکا هم این موضوع تصویب شد و قرار است دو نیروگاه هسته‌ای در عربستان راه اندازی شود که با توجه به نوع حکومت عربستان و اقدامات مخرب آن رژیم، برخورداری از توان هسته‌ای برای چنین حکومتی می‌تواند نه تنها امنیت منطقه بلکه امنیت تمام کشورهای جهان را به خطر اندازد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به اینکه در بیانات رهبری این نوید داده شد که رژیم آل سعود در سراشیبی سقوط قرار گرفته است خاطر نشان کرد: رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که ما از تجهیز عربستان به فناوری هسته‌ای استقبال می‌کنیم چرا که در آینده‌ای نه چندان دور، آینده آن کشور متعلق به مردم انقلابی و مسلمان خواهد بود. پر واضح است که با توجه به جنایات و اقدامات خبیثانه آن رژیم، سعودی‌ها هر روز به سقوط و زوال نزدیکتر می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای مهر،تاریخ انتشار 11 فروردین 98 ، کد خبر: 4578592،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین