پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که از بین رفتن توافق INF توسط آمریکا، به واشنگتن و مسکو برای گسترش زرادخانه هسته‌ای خود انگیزه بیشتری می‌دهد.
شعارسال: برآیند یک تحقیق گویای آن است که زیر پا گذاشتن «معاهده منع گسترش موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد» (آی ان اف) از سوی آمریکا که تنها عامل محدودیت تولید سلاح هسته‌ای از سوی واشنگتن و مسکو بود، باعث می‌شود تا ارزیابی اهداف طرف مقابل دشوار شده و به هر دو کشور انگیزه بدهد تا زرادخانه‌های خود را گسترش دهند.

این تحقیق که توسط گروه تحقیقات «سی ان ای» انجام و ماحصل آن به رؤیت رویترز نیز رسیده، جامع‌ترین تحقیق عمومی است که تاکنون بر روی تبعات از بین رفتن توافق «آی ان اف» صورت گرفته است. گزارش کامل این تحقیق بناست که روز جاری منتشر شود.

بر اساس این پیمان که به توافق «نیو استارت» نیز مشهور است، آمریکا و روسیه موظف بودند که کلاهک‌های هسته‌ای خود را به یک هزار و ۵۰۰ عدد کاهش دهند که کمترین میزان تولید این سلاح طی ده‌های گذشته است. همچنین دو طرف متعهد شده بودند که تولید سامانه‌های پرتاب موشک هسته‌ای زمینی، موشک‌های اتمی زیردریایی و بمب‌افکن‌های هسته‌ای را کاهش دهند.

به گزارش آنا، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۳ بهمن سال گذشته تعهدات واشنگتن در خصوص این پیمان را برای ۶ ماه به حالت تعلیق در آورد و شرط گذاشت که اگر روسیه همه پرتابگرها، موشک‌ها و تجهیزاتی که ناقض این پیمان هستند را نابود کند، پس از طی این مدت، دوباره به این معاهده بازخواهد گشت.

این در حالی است که روسیه خروج موقت آمریکا از INF را غیرقابل‌پذیرش خوانده و اعلام کرده بود که از طریق کانال‌های دیپلماتیک خود یقین کرده است که تصمیم ترامپ برای خروج از این معاهده تغییرناپذیر و قطعی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1398 ، کدخبر: 370505 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
0
0
ترامپ تا جهان رو به سمت جنگ سوم نبره ول کن نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین