پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
مجموعه بناها و موزه‌های تحت نظرسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که دارای محوطه‌های باز و فضای سبزند، سه‌شنبه ۱۳ فروردین - روز طبیعت - تعطیل هستند.
 شعار سال : مجموعه بناها و موزه‌های تحت نظرسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که دارای محوطه‌های باز و فضای سبزند، سه‌شنبه ۱۳ فروردین - روز طبیعت - تعطیل هستند.

محمدرضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی -   اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ی تلخی که گاهی اوقات از وضعیت فضاهای سبز در روزهای تعطیل داشته‌ایم، از چند سال گذشته، موزه‌ها و بناهای تاریخی دارای فضای سبز که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی‌اند، تعطیل می‌شوند.

کارگر هیچ نامی از موزه‌ای مشخص به زبان نیاورد، اما تاکید کرد: موزه‌های که پتانسیل استفاده مردم از فضاهای سبز آن‌ها را دارند، تعطیل می‌شود.

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان نیز  با اعلام تعطیلی این مجموعه‌ی تاریخی در روز طبیعت، گفت: تجربه باز بودن کاخ گلستان در روز ۱۳ فروردین مشابه تجربه‌ای است که فضای سبز این مجموعه در روزهایی که بازدید رایگان اعلام می‌شود، یکسان است، بنابراین هر سال این مجموعه در روز ۱۳ فروردین تعطیل است.

وی تاکید کرد: بازدید از مجموعه کاخ گلستان، در سه روز پایانی تعطیلات، مانند روزهای قبل، ادامه خواهد داشت.

کیا پارسا - مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد - نیز اعلام کرد: این مجموعه در روز ۱۳ فروردین تعطیل است، اما سه روز پایانی تعطیلات (۱۴ - ۱۵ و ۱۶ فروردین) مانند دیگر روزهای تعطیلات نوروزی فعال و از ساعت ۹ تا ۱۹ به روی مخاطبان باز است.

 مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:‌ «این مجموعه با توجه به دارا بودن فضای سبز وسیع و به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب های جبران ناپذیر، در  ۱۳ فروردین تعطیل است.»

اما موزه ملی ایران، برخلاف این فضاهای موزه‌ای، سیزدهمین فروردین و روز طبیعت همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. موزه‌های ایران باستان، دوران اسلامی و نمایشگاه‌های "باستان شناسی و هنر سرزمین هلند"، "گزیده ای از چهاردهه کشفیات باستان شناسی ایران" و"میراث باستان‌شناسی تهران" از ساعت ۹ الی ۱۷ برای حضور مخاطبان فعال هستند.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:12فروردین 1398،کد خبر:98011203475،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
اگه موزه ها باز بودن چیزی ازشون باقی نمیموند قطعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین