پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به ورود سیلاب از ۱۸ نقطه به تالاب میقان اراک گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، شدت بارش در شش شهرستان استان بیشتر از دیگر شهرستان‌هاست.

شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به ورود سیلاب از ۱۸ نقطه به تالاب میقان اراک گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، شدت بارش در شش شهرستان استان بیشتر از دیگر شهرستان‌هاست.

مهدی زندیه وکیلی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به ابلاغ وزارت کشور و استاندار مرکزی مبنی بر اینکه شورا در استان و شهرستان‌ها تا پایان بحران روز سه شنبه دائماً فعال خواهد بود، افزود: این شورا تا پایان روز سه شنبه و مقطع اضطراری ۲۴ ساعته فعال خواهد بود، همچنین مرخصی کارکنان و تعطیلی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران تا پایان روز سه‌شنبه ملغی است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب‌های شهرستان اراک از ۱۸ نقطه وارد تالاب میقان می‌شود، بیان کرد: سیلاب‌های شهرستان اراک به جز میقان و مرادآباد از سمت غرب، سیلاب‌های شرقی و شمال شهر اراک از طریق چند مسیل عبور خواهد کرد و به تالاب میقان هدایت می‌شود. در این مسیر چندین تقاطع وجود دارد که یکی از این تقاطع‌ها با جاده اصلی اراک به تهران تا قبل از کنار گذر هم مسیر است، سه مسیل شناسایی و بازگشایی شده است و مسیل چهارم نیز امروز اضافه و بازگشایی شد و باید راهداری با همکاری راه و شهرسازی در این مسیل‌ها و تقاطع‌ها جهت تسهیل مسیر عبور آب با استقرار ماشین آلات اقدامات لازم را به انجام رساند.

زندیه‌وکیلی با تاکید بر اینکه تاکنون این اقدامات و شناسایی مسیل‌ها به خوبی انجام شده است و باید درمورد مسیل چهارم (امان‌آباد که سرریز کرده است) اقدام کنند، گفت: مسیر راه‌آهن پایش شده و هر چهار مسیل نیز نظارت می‌شود. خوشبختانه راه‌آهن از گذشته مسیر و آبراهه‌های مناسب را داشته است، اما باید بازبینی لازم را داشته باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌ها و مخازن آب به واسطه بارش‌های گذشته پر است، طی ۴۸ ساعت آینده تمام بارش‌ها در واقع سرریز خواهد بود و باید در تمامی مسیل‌ها، تقاطع‌ها و راه‌آهن بازبینی و هدایت آب انجام گیرد.

وی با اشاره به تقاطع یکی از مسیل‌ها با کنار گذر اراک و تقاطع دیگر با لوله‌های گاز، گفت: باید خاکریز شرکت گاز در این منطقه تقویت شود. در فرودگاه پیش‌بینی لازم در قالب یک کانال در زیر باند در نظر گرفته شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد، اما اگر حجم سیلاب زیاد شود باید نظارت لازم از سوی شرکت گاز انجام شود. خوشبختانه تا امروز صبح مشکلی در این راستا نداشتیم و باید نظارت داشت تا آب درست در مسیر پیش‌بینی شده هدایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به وجود فیبر نوری در کنار برخی از جاده‌ها بیان کرد: با توجه سیلاب و حرکت آب ممکن است فیبرها شسته شوند که به جهت جلوگیری از قطع ارتباط لازم است که در این چهار مسیل از فیبرهای نوری حفاظت شود.

وی با بیان اینکه در خنداب، غرق‌آباد، کمیجان، شازند، اراک و خمین احتمال بارندگی بیش از باقی شهرستان‌هاست، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر جایی برای ذخیره سیلاب‌های جدید وجود ندارد و بارش‌ها در مسیل‌ها جاری خواهد شد که در این راستا مسیل‌ها شناسایی و ماشین‌آلات مورد نیاز نیز آماده شده است و لازم است که مدیریت ماشین‌آلات با فرمانداران باشد تا به نقاط مورد نیاز اعزام شوند.

زندیه‌وکیلی تاکید کرد: از اتراق در کنار بندها، رودخانه‌های خروشان و مسیل‌ها باید جدا خودداری شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار :11 فروردین 98، کد خبر:98011103303 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
باید مدیریت صحیح صورت بگیره تا این آب های سطحی ، سیلاب ها و ... ذخیره بشه و حداقل تالاب ها و رودخانه ها سدهامون رو پر کنه و فقط خسارت به بار نیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین