پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
وسوسه خواندن فکر دیگران همیشه با بشر همراه بوده و این چیزی است که قصد رمزگشایی از آن را داریم.
شعار سال : صحبت‌های عمیق و بحث در مورد فلسفه این روز‌ها بسیار رواج دارد و اغلب جوانان وقتی کنار هم هستند سعی می‌کنند موضوعی در این باب انتخاب کرده و به رد و بدل کردن نظرات خود بپردازند.


این مکالمه‌ها علاوه بر اینکه شما را با دیدگاه‌های دیگری آشنا می‌کند این مزیت را دارد که دوست و اطرافیان خود را نیز می‌توانید بهتر بشناسید. چگونه؟ شما با مطرح کردن چند سوال از دوستتان و بررسی پاسخ‌های او می‌توانید تا حد زیادی از افکار و عقایدش در مورد زندگی، مرگ و مسایل پیرامون این دو مورد آگاه شوید.

البته توجه داشته باشید که این پرسش‌ها به پاسخ‌های کامل نیاز دارند و بله و خیر گفتن مخاطب کمکی به شناخت او نخواهد کرد. همچنین این را نیز مدنظر داشته باشید که پاسخ صحیح و دقیقی برای این پرسش‌ها وجود ندارد و همه چیز به عقاید و باور‌های افراد بستگی دارد.

۱- آیا پاکت نامه‌ای که روی آن تاریخ مرگ تو در آن نوشته شده است را باز می‌کنی؟

پاسخ به این سوال نشان دهنده‌ی اعتقاد فرد به نقش سرنوشت و قضا و قدر در زندگی بشر است. یعنی متوجه می‌شوید آیا او به نتیجه کار‌های خود در زندگی اعتقاد دارد یا تصور می‌کند همه چیز از قبل تعیین شده و انسان در شکل‌گیری یا عدم شکل‌گیری اتفاقات در زندگی خود نقشی ندارد.

۲- آیا حاضری با شخصی شبیه به خودت دوست شوی؟

پاسخ به این سوال نشان می‌دهد که این فرد تا چه حد اعتماد به نفس دارد و آیا از خودش راضی هست یا خیر. همچنین نقاط ضعف و قدرت او در زندگی را متوجه خواهید شد. حتی علاقه‌مندی‌هایش را هم می‌توانید در خلال پاسخ به این سوال کشف کنید.

۳- اگر یک دستگاه اندازه‌گیری در بالای سر هر انسانی وجود داشت و تو می‌توانستی هر چیزی که می‌خواهی در مورد آن‌ها را بدانی، ترجیح می‌دادی این دستگاه چه چیزی را مشخص کند؟ میزان خوشبختی افراد؟ موقعیت اجتماعی آنها؟ میزان ثروت و دارایی آنها؟ و ….

پاسخ به این سوال نشان‌دهنده اولویت‌های زندگی فرد است. یعنی مثلا اگر مخاطب شما در پاسخ بگوید که دوست دارد میزان دوستی و محبت افراد در این دستگاه مشخص شود، یعنی دوستی و صداقت در دوستی برای این فرد بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

۴- چه کاری را در میان جمع متفاوت از زمانی که تنها هستی انجام می‌دهی؟

شما با پاسخ این سوال می‌توانید میزان شوخ‌طبعی، دیوانه‌بازی، خاص بودن و حتی اعتماد به نفس فرد را کشف کرده و محک بزنید.

۵- اگر شریک عاطفی تو هرگز متوجه نشود که سهوا (به اشتباه) به او خیانت کرده‌ای، آیا این موضوع را هرگز با او مطرح خواهی کرد؟

پاسخ به این سوال نشان دهنده خط قرمز‌های اخلاقی فرد است و اینکه او در ارتباط با دیگران چه رفتار‌هایی دارد.

۶- آیا تا الان این حس به تو دست داده که امروز ۱۰۰ بار تکرار شده است؟

با پاسخ به این سوال متوجه می‌شوید که مخاطب شما تا چه اندازه از زندگی خود راضی است و آیا زندگی برای او مفهومی دارد یا خیر.

۷- اگر زنان و مردان به طور مجزا در دو سیاره جداگانه زندگی می‌کردند، برای هر کدام از این سیاره‌ها چه اتفاقی رخ می‌داد؟

با دریافت پاسخ این سوال متوجه خواهید شد که آیا این فرد به تفکرات کلیشه‌ای و منطق‌های عمومی که شاید هیچ پشتوانه علمی نداشته باشند اعتقاد دارد یا خیر.

۸- اگر برای سیر کردن شکم فرزند خود جرمی مرتکب شوی، آیا فکر می‌کنی که آدم بدی هستی یا این جرم از روی اجبار انجام شده است؟

پاسخ این سوال استاندارد‌های اخلاقی و طرز فکر فرد نسبت به خانواده را نشان می‌دهد.

۹- اگر خوشحالی پول بود، تو چه کاری داشتی؟

با این سوال می‌توانید امید‌ها و آرزو‌های فرد را کشف کنید و متوجه شوید که چه کمبود‌هایی در زندگی دارد.

بدون شک سوالات زیادی وجود دارد که با مطرح کردن آن‌ها و گرفتن پاسخشان می‌توان از افکار و عقاید دیگران مطلع شد. اما ۹ سوال بالا که فقط جنبه سرگرمی دارند تقریبا همه جوانب عمومی یک زندگی را شامل می‌شوند و برای کشف روحیه افراد گزینه خوبی بشمار می‌روند.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:13فروردین 1398،کد خبر:6883657،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین