پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
تعریف برده داری دیگر تنها مبتنی بر مفهوم مالکیت بر شخص به حساب نمی‌آید. برده داری مدرن بدان معناست که شخصی با تهدید مجبور به کار کردن شود و یا تحت کنترل کارفرمای خود قرار داشته باشد.نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که برده داری در انگلیس و کشورهای اروپایی روند صعودی به خود گرفته و افزایش یافته است.

شعارسال: نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که برده داری در انگلیس و کشورهای اروپایی روند صعودی به خود گرفته و افزایش یافته است.

 تعریف برده داری دیگر تنها مبتنی بر مفهوم مالکیت بر شخص به حساب نمی‌آید. برده داری مدرن بدان معناست که شخصی با تهدید مجبور به کار کردن شود و یا تحت کنترل کارفرمای خود قرار داشته باشد.

مدیر گروه مبارزه با قاچاق و برده داری مدرن در انگلیس میگوید: برده داری مدرن خود را در اشکال مختلف از جمله کار اجباری و استفاده از زنان فریب خورده برای استتثمار جنسی نشان می‌دهد.

در انگلیس، اغلب قربانیان برده داری مدرن به کار اجباری در صنایع مختلف همانند کشاورزی، ساخت و ساز، شست و شوی خودرو مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس آخرین گزارش ها، برده داری در انگلیس در طی سال گذشته تقریباً ۲ برابر شده است.

به گزارش یک خیریه که ۸۶ نفر از قربانیان را در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اسکان داده بود، ۴۴ مورد افزایش را در مقایسه با دو سال گذشته گزارش داد.

پایگاه استاندارد اخیرا گزارشی اختصاصی در زمینه برده داری مدرن منتشر کرد تا پرده از هزاران قربانی در انگلیس بر دارد.

آمار‌های سازمان جرم و جرایم ملی انگلیس، تعداد قربانیان برده داری مدرن که از ماه آپریل تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ ثبت شده را ۱.۶۵۸ نفر اعلام کرده که این میزان از قربانیان ۲ درصد بیشتر از سه ماه اول سال بوده است.

بر اساس اعلام سازمان حقوق بشری مستقر در استراسبورگ، شمار قربانیان شناسایی شده برده داری در کلیه کشور‌های اروپایی افزایش یافته است. در برخی کشور‌ها از جمله بلژیک، قبرس، گرجستان، پرتغال، صربستان و انگلیس، برده داری در اشکال کار اجباری و قاچاق جنسی رواج بسیاری دارد.

اغلب این قربانیان از ترس اقدامات تلافی جویانه شبکه قاچاق انسان از مراجعه به پلیس خودداری می‌کنند. ضمن این که پیگرد قانونی و محکومیت عاملات برده داری نیز در موارد نادری از سوی سیستم قضایی کشور‌های اروپایی انجام می‌شود.

اغلب قربانیان برده داری مدرن در سال‌های اخیر از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت با قاچاقچیان آشنا می‌شوند. بعد از مدتی این افراد با آگاهی از مشکلات مالی قربانیان به آن‌ها کار در کشور‌های اروپایی با دستمزد بالا را پیشنهاد می‌دهند.

قربانیان پس از ورود به کشور مورد نظر و آگاهی از دامی که در آن افتادهاند، از سوی قاچاقچیان به پرداخت جریمه‌های سنگین تهدید می‌شوند.



منبع:میزان

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار :13 فروردین 98، کد خبر:6883829 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین