پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
نتایج ضعیف تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال جاری و استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی در کنار موفقیت های کشتی پایه از مهمترین موضوعات کشتی در سال گذشته بود.

شعارسال: نتایج ضعیف تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال جاری و استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی در کنار موفقیت های کشتی پایه از مهمترین موضوعات کشتی در سال گذشته بود.

عنوان ششمی تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال 2018 که اواخر شهریور در بوداپست مجارستان برگزار شد، با سه مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی و جایگاه یازدهم تیم کشتی فرنگی که با تک مدال برنز مهدی علیاری به دست آمد، کافی بود تا سیل انتقادات به عملکرد تیم ملی همچون سال قبل از آن سرازیر شود.

این موضوع سبب شد تا رسول خادم با بیان برخی مشکلات دیگر کشتی ایران همچون مشکلات مالی و موضوعات بین المللی، پس از 6 سال، سرانجام آبان 97 از سمت خود کناره گیری کند. البته او یکبار دیگر و در اواخر سال 96 نیز از سمت خود استعفا کرده بود اما با اصرار مجمع به فدراسیون بازگشت.

استعفای خادم و سرپرستی حمید بنی تمیم در فاصله کمتر از 20 ماه تا بازی های المپیک 2020 توکیو، شرایط سختی را پیش روی کشتی ایران قرار داده است. همین موضوع سبب شد تا بنی تمیم در کنار همکارانش با تغییر در کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی و آوردن غلامرضا محمدی و محمد بنا، شور و هیجان را به کشتی بازگرداند و اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات پیش رو همچون قهرمانی آسیا و رقابت های جهانی سال 2019 قزاقستان کلید بخورد.

اما مهمترین موضوع در دوران سرپرستی فدراسیون، برگزاری انتخابات بود که همه دغدغه و نگرانی گوش شکسته ها تعیین تکلیف فدارسیون بود که خوشبختانه با اعلام وزارت ورزش و جوانان کار ثبت نام از 15 تا 28 اسفند به مدت 10 روز کاری انجام شد.

از سوی دیگر کشتی ایران در سال 1397 موفقیت ها و دستاوردهای دیگری داشت که مهمترین آنها مقام قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی در بازی های آسیایی جاکارتا با کسب 5 مدال طلا و 3 برنز و بهترین رشته کاروان ورزشی ایران در این رقابت ها بود. قهرمانی همزمان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در رقابت های جهانی کرواسی پس از 22 سال، قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در المپیک 2018 آرژانتین با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و کسب مدال طلا برای اولین بار در این رقابت ها، قهرمانی فرنگی کاران جوان (برای دومین بار پیاپی) و سومی آزادکاران جوان در مسابقات جهانی اسلواکی و قهرمانی تیم های آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیایی ازبکستان و هند، بود.

امسال تیم های کشورمان به 34 رقابت برون مرزی شامل مسابقات جهانی، قاره ای و بین المللی اعزام شدند و 60 مسابقه داخلی و بین المللی شامل 47 رقابت داخلی (قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، لیگ و ...) و 13 رقابت بین المللی که در داخل کشور برگزار شد، از جمله رقابت های نونهالان قهرمانی آسیا، جام های کودک، یادگار امام (ره)، شاهد، سیدجعفر موسوی، باشگاه های جهان و جهان پهلوان تختی توسط فدراسیون کشتی انجام شد.

همچنین برای اولین بار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به صورت همزمان در رقابت های جهانی این رشته در کشور کرواسی به عنوان قهرمانی رسیدند که این قهرمانی در کشتی فرنگی برای سومین بار تکرار شد و آزادکاران نیز برای اولین بار در خارج از خانه به عنوان قهرمانی رسیدند. هر 4 نماینده نوجوان کشتی فرنگی و آزاد ایران اعزامی به المپیک جوانان در کشور آرژانتین صاحب مدال شدند و رشته کشتی در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره داشت.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان و جوانان در رقابت های آسیایی همگی صاحب عنوان قهرمانی شدند و تیم کشتی پهلوانی اعزامی به رقابت های بازی های جهانی عشایر در کشور قرقیزستان نیز به عنوان بهترین رشته شرکت کننده 3 مدال طلا و عنوان قهرمانی کسب کردند.

امسال برای اولین بار رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا به میزبانی ایران برگزار شد و تیم های ایران با کسب 12 مدال طلا، یک نقره و 7 برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، همچنین برای اولین بار رقابت های بین المللی کشتی کلاسیک بانوان در کشور لبنان برگزار و رقابت های لیگ فصلی این رشته نیز در 4 نوبت برگزار شد.

برگزاری اردوهای تیم های ملی طبق تقویم فنی در تمامی رده های سنی در رشته های مختلف از جمله کشتی آزاد، فرنگی، پهلوانی، ساحلی، کلاسیک بانوان و ... و همچنین کلاس های و کارگاه های متعدد داوری و مربیگری در دستور کار فدراسیون کشتی بود.

موفقیت های کشتی در رده سنی پایه در حالی رقم خورد که تیم های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در پیکارهای جهانی نتایج دور از ذهن و ضعیفی را داشتند که این موضوع در آستانه بازی های المپیک، نگران کننده و به طور حتم چالش پیش روی رییس آینده فدراسیون کشتی خواهد بود.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران در حالی در مسابقات جهانی مجارستان به ترتیب ششم و یازدهم شدند که از جمع 20 ملی پوش اعزامی، 14 نفر از دور مسابقات حذف شدند. نتایجی که زنگ خطر را برای کشتی ایران به صدا درآورد و به طور حتم رییس فدراسیون در کنار سرمربیان تیم های ملی، فرصت اندکی برای پوشش نقایص و جبران نتایج ضعیف 2 سال گذشته دارند و در مجموع کار بسیار سختی در انتظار کشتی ایران در رقابت های جهانی سال 2019 قزاقستان برای کسب سهمیه المپیک و به دنبال آن، بازی های المپیک است.

رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان روزهای 25 تا 27 آبان در شهر بخارست رومانی برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای «کامران قاسم پور» در وزن 86 کیلوگرم و 4 مدال برنز «نوید زنگنه»، «حسین شهبازی»، «علی شعبانی» و «امین طاهری» در وزن های 74، 92، 97 و 125 کیلوگرم و کسب 105 امتیاز به عنوان سوم دست یافت. این در حالی بود که تیم ایران سال گذشته در جایگاه هشتم قرار گرفت و امسال نسبت به سال گذشته 5 پله صعود کرد.

تیم کشتی فرنگی زیر 23 سال نیز توسط مهدی محسن نژاد، مهدی ابراهیمی، علی اکبر حیدری و علی اکبر یوسفی در اوزان 60، 82، 97 و 130 کیلوگرم صاحب 4 مدال برنز شد. در رده بندی تیم نیز تیم ایران با 70 امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.

مدال طلای کامران قاسم پور در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد امیدهای جهان، تنها مدال طلای ایران در بین 40 ملی پوش کشتی آزاد و فرنگی ایران اعزامی به رقابت های بزرگسالان و امیدهای جهان بود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار : 13فروردین 98، کد خبر:83262711 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین