پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سیستم بارشی جدید به کشور از شنبه ۱۷ فروردین خبر داد

شعارسال:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سیستم بارشی جدید به کشور از شنبه ۱۷ فروردین خبر داد.

احد وظیفه با بیان این که سیستم بارشی جدید از شنبه هفته بعد وارد کشور می‌شود. این سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین در جنوب غرب سبب بارش باران خواهد شد گفت: انتظار نداریم که این سامانه خیلی قَدَر باشد. پیش بینی می‌شود که مجموع بارش‌های این سیستم بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد که در قیاس با سامانه‌های چند روز اخیر، بارش آن قابل توجه نخواهد بود. البته اطلاعات دقیق‌تر در این باره طی دو، سه روز آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های عددی حداقل تا ۱۰ روز آینده سامانه بارشی که مشابه سیستم بارشی روز گذشته یا چند روز اخیر ایران باشد، نداریم اما پیش بینی‌ها به روز و اطلاعات جزیی‌تر در این مورد اطلاع رسانی می‌شود.

وظیفه خبر داد در لرستان امروز بارش قابل توجهی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان با بیان اینکه امروز در خوزستان دبی رودخانه‌ها به طور خاص در پایین دست به اوج خود می‌رسد، در مورد خطرات ناشی از آن هشدار داد و گفت: در رودخانه‌های بزرگ معمولاً یک Time response یا زمان پاسخگویی وجود دارد که شامل دوره زمانی است که جریان آب از بالادست به پایین برسد. این فاصله زمانی برای رودخانه‌های استان خوزستان بین ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت است تا بارش‌های بالادست به پایین دست و خروجی رودخانه‌ها برسد، بنابراین بارش‌هایی که دیروز صورت گرفته امروز به محل ورودی سدها می‌رسد و در نتیجه دبی رودخانه‌ها به اوج خود می‌رسد و همین دلیل هم ممکن است خطر آفرین باشد. برای جلوگیری از خطرات احتمالی این موضوع حتماً باید تمهیداتی از جمله تنظیم ورودی و خروجی سدها، اندیشیده شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ضرورت تخلیه آب‌های ناشی از سیلاب در شهرهای مختلف، گفت: به دلیل پوشش سنگی خانه‌ها و آسفالت در سطح خیابان‌ها در غالب شهرها، چاره‌ای جز تخلیه آب، آن هم از طریق پمپاژ وجود ندارد. از سوی دیگر انتظار هوای گرم را هم نداریم که بگوییم این آب‌ها تبخیر می‌شود، بنابراین چاره‌ای جز تخلیه آب وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار 13 فروردین 98 ، کد خبر: 4580381، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین