پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
دبیرکل فدراسیون در پیام خود اعلام کرد که از دفتر منطقه‌ای منا فدراسیون و همچنین تیم‌های ژنو درخواست همکاری نزدیک و حصول اطمینان از تامین کمک‌های ضروری و ابزار برای جمعیت هلال احمر ایران را کرده و “خانواده صلیب سرخ و هلال احمر در این لحظات سخت آماده حمایت است”.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پس از وقوع سیل در بخش هایی از کشور و ایجاد خسارات در برخی شهرستان ها، در کنار نهادهای داخلی، نهادهای بشردوستانه بین المللی و جمعیت های ملی نیز ضمن ابراز همدردی با جانباختگان سیل، از آمادگی خود برای اعزام نیرو برای کمک رسانی و ارسال اقلام برای آسیب دیدگان خبر دادند.

*دبیرکل فدراسیون: خانواده صلیب سرخ و هلال احمر در این لحظات سخت آماده حمایت است

ال حاج اس سی، دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر جزو افرادی بود که با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران تقدیر کرد.

در بخشی از پیام اس سی عنوان شده است: همکاران اینجانب در دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون (منا)، مرا در جریان اطلاعات جدید و به روز مربوط به اقدامات موثر و کارآمد جمعیت هلال احمر ایران در بسیج تیم‌های ارزیابی و پاسخگویی اضطراری قرار داده‌اند. اینجانب بسیار تحت تاثیر فعالیت تمام کارکنان و داوطلبان شما قرار گرفته‌ام، که علیرغم اینکه خودشان هم متاثر از این سانحه بوده‌اند، به وظایف بشردوستانه‌شان جهت کمک به نیازمندان عمل کرده‌اند.

دبیرکل فدراسیون در پیام خود اعلام کرد که از دفتر منطقه‌ای منا فدراسیون و همچنین تیم‌های ژنو درخواست همکاری نزدیک و حصول اطمینان از تامین کمک‌های ضروری و ابزار برای جمعیت هلال احمر ایران را کرده و "خانواده صلیب سرخ و هلال احمر در این لحظات سخت آماده حمایت است”.

*آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک در اقدامات پاسخگویی

در روزهای ابتدایی وقوع سیل، دفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران نیز مراتب همدردی خود را اعلام کرد. همچنین این نهاد امادگی خود را برای کمک به اقدامات پاسخ دهی محلی در مناطق اسیب دیده اعلام کرد.در پیام دیگری دفتر هماهنگ کننده اموربشردوستانه سازمان ملل متحد در تهران (ocha) نیز با ارسال نامه ای مراتب همدردی خود را با خانواده سیل زدگان در استان های شمالی، غربی و جنوبی کشور اعلام کرد.

در این نامه آمادگی سازمان ملل متحد برای اعزام تیم ارزیابی سازمان ملل متحد با هدف ارزیابی مناطق اسیب دیده و شناسایی نیازهای جمعیت آسیبب پذیر و کمک به اقدامات پاسخگویی محلی در مناطق اسیب دیده کشور، اعلام شده است.

*سفیر نروژ در ایران: تحریم‌ها فشار بر آسیب‌دیدگان را افزایش داده است

لارس نوردرم، سفیر نروژ نیز روز گذشته در هلال احمر شمیرانات تهران حاضر شد و ضمن تقدیر از تلاش های داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر در مناطق درگیر سیل در مورد دیدارهای که با مقامات ملی و بین‌الملی در ایران برای کمک به هموطنان متاثر از سیل انجام شده توصیحاتی ارائه کرد. نوردرم در این دیدار اعلام کرد: پیگیر ارسال کمک به ماطق سیل زده از انجمن های بشردوستانه نروژ هستیم.

نکته قابل توجهی که سفیر نروژ به آن اشاره کرد تاثیر تحریم های بر روند کمک رسانی های بین المللی بود که موجب سخت شدن مسیر کمک های بین الملی به هلال احمر ایران شده است.وی تاکید کرد: این تحریم ها فشار بر مردم و به خصوص اسیب دیدگان سوانح را افزایش داده است.

*اعلام همدردی هلال احمر آذربایجان و افغانستان

نوروز اصلانوف، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان هم از جمله افرادی بود که با ایرانیان ابراز همدردی کرد و در پیامی درگذشت تعدادی از هموطنانمان در پی سیلاب های اخیر را تسلیت گفت.

بنابراین گزارش با وجود درگیری هلال احمر افغانستان در پی وقوع سیل در برخی از ولایات این کشور، حسن بانو غصنفر، سرپرست جمعیت هلال احمر این کشور نیز پیام همدردی خود را به دکتر علی اصغر پیوندی ارسال کرد و علاوه بر ابراز همدردی، از آمادگی این جمعیت برای همکاری خبر داد.

*آمادگی صلیب سرخ انگلستان برای ارسال اقلام ضروری سیل‌زدگان

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلستان در صفحه توئیتر خود از اعلام آمادگی صلیب سرخ انگلستان خبر داد. او نوشته است: صلیب سرخ انگلستان به سفارت کشورمان در لندن اعلام کرد که آمادگی کامل دارد که به محص دریافت فهرست مورد نیاز اقلام فوری کمک رسانی و تجهیزات مقابله با سیل از سوی هلال احمر ایران، مـوارد مورد نیاز را به صورت فوری به ایران ارسال کند.

*ارسال قایق و تجهیزات نجات در سیلاب از سوی صلیب سرخ آلمان

صلیب سرخ آلمان نیز در نامه‌ای ضمن اعلام همدردی از ارسال محموله ای بشردوستانه خبر داد. این محموله ۴۰ دستگاه قایق و تجهیزات نجات در سیلاب است که مقرر شده روز ۱۵ فروردین وارد ایران شده و تحویل جمعیت هلال احمر شود.

*ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی هلال احمر ترکیه

جمعیت هلال احمر ترکیه نیز یکی دیگر از جمعیت‌های ملی بود که با ارسال پیامی علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و همچنین سایر افرادی که متاثر از سیل بودند؛ برای همراهی با جمعیت هلال احمر ایران در رسیدگی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرد. در پی این اعلام آمادگی، جمعیت هلال احمر ترکیه پنج کامیون محموله بشردوستانه شامل چادر، ملحفه، پتو، ست ظروف آشپزخانه و والور به "منظور حمایت از فعالیت های امدادی و تلاش های بی وقفه امدادگران” به ایران ارسال کرد. این محموله روز گذشته از مرز بازرگان وارد کشور شد و مقرر است پس از مساعد شدن شرایط جوی تحویل هلال احمر گلستان شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تاریخ 12 فروردین 98، کد مطلب: 6883625: www.rcs.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین