پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء(ص) گفت: مسیرهای منتهی به دریا توسط مجموعه‎های مختلف لایروبی شده که با اقدامات انجام شده سرعت تخلیه آب در مناطق پایین‎دست مناطق سیل‌زده بهتر شده است.

شعار سال: سعید محمد شامگاه شنبه در بازدید از مناطق سیلزده گلستان اظهار کرد: با اقدامات انجامشده سطح آب در آققلا فروکش کرده اما با توجه به اینکه ظرفیت سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر تکمیل است در صورت بارش مجدد باران، احتمال خطر برای آبگرفتگی در آققلا وجود دارد.

وی تصریح کرد: تا حدودی مسیرها در آققلا تسهیل شده و با باز شدن کانالها سرعت تخلیه آب بهتر شده است اما این سرعت تخلیه آب موجب میشود شهرهای پایینتر مانند گمیشان با مشکل آبگرفتگی مواجه شوند.

فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) ادامه داد: بهدنبال راهکار هستیم تا این مسأله را مدیریت کنیم و باید مجموعهای از فعالیتها با یکدیگر برای مدیریت سیلاب و آبگرفتگی در نظر گرفته میشد.

وی خاطرنشان کرد: آورد «گرگانرود» در نهایت برای دبی 120 الی 150 مترمکعب در ثانیه ظرفیت دارد اما در حال حاضر شاهد دبی 750 مترمکعب در ثانیه هستیم که چندین برابر ظرفیت گرگانرود است و در تمامی دشتها پخش شده و در حال حرکت است.

فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) با بیان اینکه مشکل دیگر ما شیب است، افزود: شیب دریای خزر نسبت به شیب منطقه بسیار کم است که موجب میشود آب حالت ساکن و راکد داشته باشد و سرعت تخلیه آب کم باشد.

محمد یادآور شد: برای رهاسازی آب از مناطق سیلزده مسیرهایی را پیدا و شکافته شده که این مسأله روند تخلیه آب را تسریع کرد، همچنین مسیرهای منتهی به دریا توسط مجموعههای مختلف لایروبی شده که با اقدامات انجام شده سرعت تخلیه آب در مناطق پاییندست بهتر شده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر درصدد هستیم آب را به کانالهایی که از قبل در «گمیشتپه» وجود داشت هدایت کنیم تا آب کمتری وارد شهر گمیشان شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 11 فروردین 98، کد مطلب: 13980110000532: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
خداروشکر اگر دیگه بارون نیاد البته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین