پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
زنگنه گفت: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا شرایط شکننده‌ای دارد و تولیدکنندگان باید مراقب باشند تا مشکلی در شرایط بازار ایجاد نشود.

شعار سال: بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در بدو ورود به مسکو و پیش از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیاست و ما در شرایطی هستیم که لازم دیدیم با دوستان روس خود درباره شرایط بازار‌های جهانی نفت خام مشورت و تبادل نظر داشته باشیم.

وی افزود: بازار‌های جهانی نفت خام از نظر عرضه و تقاضا وضع شکننده‌ای دارد بنابراین تولیدکنندگان نفت باید مراقب باشند تا مشکلی در شرایط بازار ایجاد نشود به‌ویژه با اقدام‌هایی که آمریکا علیه تولیدکنندگان بزرگ نفت به راه انداخته است.

وزیر نفت تصریح کرد: آمریکا هم‌اکنون مرتب در حال تحریم کردن تولید کنندگان بزرگ نفت دنیاست و روس‌ها را نیز از نظر توسعه‌ای در بازار نفت تحریم کرده است.

زنگنه با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، اظهار کرد: دیگر کشور‌ها از جمله لیبی و نیجریه نیز به دلیل اقدام‌های آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند، بنابراین بخشی از مذاکرات ما در دیدار امروز به بررسی بازار نفت اختصاص خواهد داشت.

وی در ادامه به همکاری‌های نفتی ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: درباره توسعه میدان‌های نفتی مذاکراتی خواهیم داشت ضمن اینکه روس‌ها از گذشته علاقه‌مند به همکاری در حوزه نفتی با ایران بوده اند.

تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک دشوار نیست

بر اساس این گزارشبیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در مسکو پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در جمع خبرنگاران گفت: تمدید توافق کاهش عرضه نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) ساده خواهد بود و این توافق تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: تا آنجایی که من می‌دانم، تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک دشوار نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: در دیدار امروز با آقای نواک، توافق شد همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه به عنوان دو صادرکننده نفت تقویت شود.

بر اساس این گزارش زنگنه مهرماه سال ۹۷ برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود.

پیش‌تر براساس تصمیم صد و هفتاد و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک (آذرماه ۹۷) قرار شد اعضای این سازمان برای حضور یک نشست فوق‌العاده در وین گردهم بیایند، در همین حال در ماه ژانویه برخی منابع اوپکی برگزاری این نشست در روز‌های ۱۷ و ۱۸ آوریل (۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه ۹۸) خبر دادند.

با این حال چندی پیش خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرده بود: اجماعی که از آن مطلع شده‌ایم این است که آوریل برای تصمیم‌گیری درباره تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، زودهنگام است؛ ممکن است در ماه آوریل نشستی نداشته باشیم.

نشست عادی اوپک هم قرار است در ژوئن سال ۲۰۱۹ در وین برگزار شود، در این باره سه منبع اوپکی در ماه ژانویه اعلام کرده بودند که این سازمان قصد دارد نشست عادی خود را ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی (چهارم تیرماه ۹۸) در وین، پایتخت اتریش، برگزار کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 12 فروردین 98، کد مطلب: 6883639: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین