پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم بومگردی و اکوتوریسم در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد واحدهای بوم گردی روستایی در کشور از هزار و 500 واحد فراتر رفته است.

شعار سال: علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: قرار بود 400 واحد بومگردی در ابتدای کار دولت را به 2 هزار واحد برسانیم که این رقم هم اکنون از هزار و 500 واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است.

وی اظهار داشت: این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بومگردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به 2 هزار واحد برسانیم.

وی از حمایتهای مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و 800 میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده که 50 درصد آن به صنایع دستی و بقیه به بخش گردشگری تعلق می گیرد.

* اقامت مسافران در ایام نوروز 6 درصد افزایش یافت

معاون رئیس جمهوری افزود: از 28 اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از 74 میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از 23 درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش بینی ها رشد 25 درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم.

وی گفت: با توجه به بارش های اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استانها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد.

مونسان افزود: اگر بارندگی و مسایل بعدی مربوط به آن رخ نمی داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می کردیم که امیدواریم در سال 98 روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 16فروردین 98، کد خبر: 83265064، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
بومگردی رو به همه توصیه میکنن واقعا تجربه عالی هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین