پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
وزیر کشور گفت: دانشجویان دکترای برنامه ریزی روستایی به عنوان همیاران توسعه روستایی در کنار وزارت کشور خواهند بود و به روستاها اعزام می‌شوند.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنج شنبه در نشست همیاران توسعه روستایی با رویکرد اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، طی سخنانی گفت: پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه ریزی روستایی و حل مسائل و مشکلات روستا دنبال می‌کند، تلاش کردیم تا بتوانیم از نیروی جدید، خلاق، با انگیزه و جوان در حوزه توسعه روستایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندیم که در آن تفاهم نامه مقرر شد دانشجویانی که در دوره دکترای برنامه ریزی روستایی تحصیل می‌کنند در سه ماه تابستان که کلاس درس ندارند با وزارت کشور همکاری کنند و ما آنها را به سطوح مختلف روستایی بفرستیم.

وزیر کشور اضافه کرد: دانشجویان دکترا که به مناطق روستایی اعزام می‌شوند با توجه به برخوردی که با مردم و محیط اداری و اجرایی دارند و با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموختند، باید تلاش کنند تلفیقی از تجربیات و نظریات علمی، اجرایی شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: دانشجویان دکترای برنامه ریزی روستایی به عنوان همیاران توسعه روستایی در کنار وزارت کشور خواهند بود و بنا داریم در حوزه برنامه‌ریزی شهری نیز در آینده تفاهم نامه‌ای را داشته باشیم تا از دانشحویان دکترای برنامه ریزی شهری در سطوح شهرداری‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ترکیب تجربه و علم می تواند راهگشا باشد و از طرفی چون نیروی جوانان و با انگیزه هستند سرعت کار، خلاقیت ها و ابتکارات را افزایش می‌دهند.

وزیر کشور گفت: پس از پایان سه ماه تابستان یک ارزیابی از دانشجویان دکترای رشته برنامه ریزی روستایی که به مناطق روستایی اعزام شده اند، خواهیم داشت و براساس این ارزیابی ها به آنان امتیازاتی می دهیم.

رحمانی فضلی اظهارداشت: این دانشجویان به روستای نزدیک محل زندگی خودشان می روند که ما می توانیم با کمترین فاصله از خانواده با آنها ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعد از سه ماه با توجه به اینکه اینها دانشجویان دکترا هستند و فرصت بیشتری دارند در صورت تمایل فرمانداری‌ها و بخشداری ها در طول سال نیز می‌توانند این همکاری را داشته باشند.

وزیر کشور گفت: بحث شناخت مسائل و مشکلات روستایی، ارائه راه حل‌ها برای رفع مشکلات، ارتقاء سطح علمی دانشجویان، کادرسازی و برقراری ارتباط حوزه اجرایی با دانشگاه از جمله اهداف این اقدام است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه پیوند بین دانشگاه و عرصه اجرا باید در تمامی رشته ها و حوزه ها گسترش یابد، افزود: وزارت کشور آماده است با سایر دانشگاه ها و دانشکده ها نیز چنین همکاری های مشترکی را داشته باشد.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این نشست طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه‌ریزی روستایی و مشکلات روستاها دارد می‌خواستیم که یک نیروی جدید، خلاق با انگیزه و جوان را وارد حوزه‌های توسعه روستایی کنیم.

وی افزود: به همین دلیل با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که در آن مقرر شد دانشجویانی که در دوره دکترای برنامه‌ریزی روستایی تحصیل می‌کنند به مدت سه ماه تابستان که درس ندارند به سطوح مختلف روستاهایمان در بخشداری‌ها و دهستان‌ها اعزام شوند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم این دانشجویان با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموخته‌اند و برخوردها و تعاملاتی که در این مدت با مردم، محیط اداری و اجرایی خواهند داشت با استفاده از تلفیق تجربیات و نظریات علمی‌شان به عنوان همیاران توسعه روستایی به ما در وزارت کشور کمک شایانی را کنند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: بنای ما این است که در حوزه برنامه‌ریزی شهری نیز این کار را پیش ببریم و با توافقی که در مرحله بعد با دانشجویان دکترای برنامه‌ریزی شهری نیز خواهیم داشت از آن نیروها هم در سطوح شهرداری‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: یقینا این ترکیب و تلفیق تجربه و علم می‌تواند راهگشا باشد و از طرفی نیروی جوان و باانگیزه می‌توانند با سرعت کار بالاتر خلاقیت و ابتکار را افزایش دهند.

وزیر کشور گفت: ما این دانشجویان را به عنوان مشاور نمی‌فرستیم بلکه آنها کارورز و همیاران توسعه روستایی ما هستند که مانند کارمند در سطح روستاها و دهستان‌ها مستقر می‌شوند و کار روزانه خود را انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی افزود: این دانشجویان در این مدت کاملا تابع نظم اداری و دستورالعمل‌هایی خواهند بود که وزارت کشور ابلاغ می‌کند و آنها باید به صورت جدی کار خود را انجام دهند چرا که در پایان سه ماه یک ارزشیابی خواهیم داشت و بر اساس ارزیابی‌های‌مان امتیازاتی را خواهیم داد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا روستاها برای همیاران توسعه روستایی گزینش شده‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: بله، هر کس در محل شهر خود مشغول به کار می‌شود و با کمترین فاصله از خانواده‌اش با مردم روستای منطقه خود ارتباط خواهد داشت.

وی همچنین گفت: بحث شناخت مسائل روستایی، ارائه راه‌حل‌ها برای رفع مشکلات و موانع روستاها، ارتقای سطح علمی دانشجویان در عمل، برقراری ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و کادرسازی از اهداف این طرح می‌باشد که اگر این همیاران در طی دوره‌های خود مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرند می‌توانند در وزارت کشور فعالیت داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27خرداد1395، کدخبر: 1106562: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
واقعا ادم ناراحت میشه، اقای وزیر فقط دانشگاه شهید بهشتی؟؟ عدالت اینه؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین