پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
اگر از طریق پولی کردن کسری بودجه نرخ رشد نقدینگی افزایش یافته و برای چند ماه پیاپی بالاتر از ۲ یا ۳ درصد قرار گیرد، انتظار تورم فزاینده وجود دارد.

شعارسال: زهرا کاویانی تحلیلگر اقتصادی نوشت: آنچه در خصوص متغیر نرخ تورم در سال ۹۸ با احتمال بیشتری قابل طرح است آن است که با توجه به بی‌ثباتی محیط اقتصاد کلان، انتظار کاهش قابل توجه نرخ تورم در سال ۹۸ وجود نداشته و حتی در صورتی که اقتصاد مجددا با یک شوک ارزی مواجه نشود، می‌توان انتظار نرخ تورم متوسط ماهانه بین ۲ تا ۲.۵ درصد را برای اقتصاد ایران متصور بود که تورم سالانه در حدود ۳۶ درصد و نقطه به نقطه تا پایان سال در حدود ۲۶ درصد را در پی خواهد داشت.

در چنین شرایطی اگر از طریق پولی کردن کسری بودجه یا به روشهای دیگر نرخ رشد نقدینگی افزایش یافته و برای چند ماه پیاپی بالاتر از ۲ یا ۳ درصد قرار گیرد، انتظار یک تورم فزاینده یا حتی در معرض ابر تورم قرار گرفتن وجود خواهد داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار:16فروردین1398 ، کدخبر: 600146: www.bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین