پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
نوروز امسال برای حوزه گردشگری کشور سال متفاوت و پررونقی بود. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد با توجه به بارش باران و سیلاب‌های اخیرمردم برنامه سفرهای خودشان را تغییر و منتفی کنند اما آن‌طور که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار «ایران» می‌گوید امسال تا روز پانزدهم فروردین ۷۴ میلیون و 300 نفرشب اقامت در کشور داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته 93/5 درصد رشد داشته است.

شعار سال: با توجه به سیل و شرایط جوی نامناسب وضعیت سفرها در استان‌های مختلف متفاوت‌تر از قبل بوده است. درست در روزهایی که هشدارهای جدی به مسافران درباره بارش شدید باران، جاری شدن سیل و مسدود شدن‌ جاده‌ها و ریل قطارها در استان‌های شمالی داده می‌شد گردشگران تغییر مسیر دادند و به سمت استان‌های امن‌تر رفتند تا آنجایی که بر اساس اعلام دبیر ستاد تسهیلات نوروزی، بوشهر رتبه نخست ورود گردشگر را در دور اول سفرهای نوروزی به خود اختصاص داد. ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره آمار میزان سفر ایرانیان در نوروز 98 به خبرنگار «ایران» می‌گوید: آمارهای ستاد سفر تا 15 فروردین ماه است. بر اساس این آمارها، 74 میلیون و 300 نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 6 درصدی داشته است. البته تعداد سفرهای ما در استان‌های مختلف، به‌خاطر سیل و شرایط آب و هوا متفاوت‌تر از سال‌های قبل بوده است، چرا که بر اساس آمارهای ستاد سفر که تا روز 4 فروردین ماه جمع‌آوری شده، میزان سفرهای ما 22 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته است.

با اینکه در نوروز سال 97 مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان رکوردشکنان سفر و اقامت‌های نوروزی بوده‌اند، اما آن‌طور که تیموری می‌گوید آمار گردشگران به خاطر سیل در این استان‌ها متفاوت بوده است. تیموری می‌گوید: امسال 18 میلیون ایرانی به سفر رفتند و برخی از استان‌هایی که در سال‌های گذشته پرمسافر بودند امسال به‌خاطر شرایط آب و هوا گردشگر کمتری داشتند با این حال نمی‌توانیم آمار شهرهای پرمسافر را اعلام کنیم، چرا که آمار سفرهای استان‌ها این موضوع را القا می‌کند که برخی از استان‌های ما ضعیف عمل کردند این درحالی است که امسال شرایط سفر نسبت به سال‌های گذشته فرق داشته است.

تیموری البته به ورودی و خروجی گردشگران خارجی و داخلی به کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال علاوه بر افزایش سفرهای داخلی، گردشگران ورودی ما هم نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است. این درحالی است که میزان گردشگر خروجی 32 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. دلیل کاهش سفرهای خروجی هم افزایش قیمت دلار بوده است البته ما این موضوع را پیش‌بینی کردیم و تمام برنامه‌های خودمان را برای رونق گردشگری داخلی گذاشتیم. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره هزینه سفر در نوروز امسال هم می‌گوید: تمام سعی خودمان را کردیم که در نوروز امسال در حوزه گردشگری افزایش قیمت نداشته باشیم. البته برخی هزینه‌ها نظیر حمل و نقل بویژه در بخش هوایی وجود داشته که قبلاً با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و در حوزه کاری ما هم نبوده است. با این حال سازمان گردشگری سیاست‌های سفر ارزان را در پیش گرفته‌ است. تلاش کردیم خدمات ارزان به بسته‌های سفر اضافه شود. درحال حاضر یک سفر با خودرو یا وسایل ریلی به اضافه اقامت در بومگردی بسیار ارزان تمام می‌شود و همه اقشار با هر سطح درآمدی می‌توانند از آن استفاده کنند.

راه‌اندازی 1500واحد بومگردی در کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم درباره میزان سفرها می‌گوید: از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم بومگردی و اکوتوریسم در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد واحدهای بومگردی روستایی در کشور از هزار و 500 واحد فراتر رفته است. به گزارش خبر گزاری صدا وسیما، علی اصغر مونسان درباره احداث واحدهای بومگردی می‌گوید: قرار بود 400 واحد بومگردی در ابتدای کار دولت را به 2 هزار واحد برسانیم که این رقم هم‌اکنون از هزار و 500 واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است. این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بومگردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به 2 هزار واحد برسانیم. معاون رئیس جمهوری درباره میزان افزایش سفرها می‌گوید: از 28 اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از 74 میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است. در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از 23 درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش‌بینی‌ها رشد 25 درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم. با توجه به بارش‌های اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استان‌ها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد. اگر بارندگی و مسائل بعدی مربوط به آن رخ نمی‌داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می‌کردیم که امیدواریم در سال 98 روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 17فروردین 98، کد خبر: 506519، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
مردم با این اوضاع بازار و شرایط جوی باز هم به خودشون یک استراحت و تفریح چندروزه دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین