پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات طرح سپرده گذاری ارزی را تشریح کرد.

شعار سال : مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح سپرده‌گذاری ارزی در این کمیسیون خبر داد و گفت: حدود 25 میلیارد دلار ارز در خانه‌های مردم قرار دارد که با این طرح این میزان ارز در بانک سپرده گذاری می‌شود.

وی در تشریح جزئیات طرح مذکور اظهار داشت: طبق این طرح مردم ارز‌های خود را در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند و بانک به آنها سود ریالی داده و هر زمان که سپرده گذار خواستار برداشت سپرده خود شد، بانک باید ارز در اختیار آنها قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ابهاماتی در طرح مذکور وجود دارد تصریح کرد: باید بررسی شود تا بانک‌ها در صورت نگهداری سپرده ارزی متضرر نشوند. لذا باید شرایطی را ایجاد کرد که بانک‌ها بتوانند ‌از سپرده‌های ارزی مردم استفاده کنند؛ باید این سپرده‌گذاری‌ها به نحوی باشد که هم مردم سود متناسب داشته باشند و هم بانک بتواند از این منابع استفاده کند.

لاهوتی اضافه کرد: مهمترین حسن طرح مذکور این است که ارز‌هایی که در خانه‌های مردم است در بانک‌ها سپرده گذاری شده و جلوی دلال بازی‌ها و خرید و فروش‌های کاذب گرفته شده که این موضوع باعث ایجاد آرامش بیشتر در بازار ارز می‌شود.

نماینده لنگرود در مجلس تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم و رفع ابهامات طرح مذکور برای بررسی در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:18 فروردین 1398 ، کدخبر: 1982334:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین