پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
حوادث طبیعی هرچند مناطق و اقلیم ها را با مشکلاتی مواجه می کند و صدمات جبران ناپذیری را بر پیکر بافت جمعیتی جغرافیای درگیر باقی می گذارد اما همدلی و مهربانی سایر افرادی که به صرف هموطن بودن با این افراد همدل می شوند و با تمام توان به یاری می شتابند موجب التیام بخشی در آزرده دلان ناشی از خشم طبیعت می شود.
شعار سال : در روزهای گذشته درحالی استان هایی از کشور درگیر خشم طبیعت شده اند که سایر هموطنان در دیگر نقاط کشور با نمایش مهربانی همدلی را به گونه ای معنی کردند که همیشه در خاطر آسیب دیدگان باقی خواهد ماند.

در این بین حضور حداکثری اقشار مختلف از مسولان دولتی، نظامی و سایر نهادها گرفته مردمی که بدون در نظر گرفتن هر موردی و با وجود مصائب حضور در این مناطق به یاری هموطنان آسیب دیده و درگیر با سیل شتافتند و همدلی و مهربانی را به نمایش گذاشتند.

هرچند این حضورها و یاری رساندن ها از تالمات روحی، جسمی و خسارات مالی وارد آمده تاحد زیادی نخواهد کاست اما همدلی موجود در خاطر آسیب دیدگان باقی خواهد ماند که افراد مختلف از مدیران طراز اول گرفته تا سلبریتی ها و افراد عادی چگونه مشتاقانه خود را با درد دیگران سهمی دانسته و با حضور در این مناطق هر آنچه در توان داشتند به منحصه ظهور گذاشتند.

در این راه هر چند جبران لطمات روحی امکان پذیر نیست اما با ورود بخش های مسول برای جبران لطمات مالی و جبران کاستی های موجود در این مناطق می تواند مرحمی بر زخم عمیق افراد درگیر با این بلای طبیعی باشد.

تلاش دولت و دستگاه‌های امدادرسان، برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل‌زده در استان‌های مختلف ادامه دارد و در جلسه هیأت وزیران که به ریاست رئیس‌ جمهوری تشکیل شد، بر کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی تأکید شد.

**اصفهانی ها به یاری سیل زدگان خوزستان می شتابند:

استاندار اصفهان از آمادگی این استان برای کمک به سیل زدگان خوزستان خبر داد و گفت: اصفهان از صبح روز شنبه به عنوان استان مُعین خوزستان برای کمک به سیل زدگان این استان جنوبی کشور انتخاب شد.
عباس رضایی افزود: وزیر کشور، اصفهان را همراه با پنج استان دیگر به عنوان استان مُعین خوزستان معرفی کرد.
وی اضافه کرد: بدنه کارشناسی استان موجب شد تا وزیر کشور در ابلاغیه خود، اصفهان را مقدم بر استان های دیگر برای کمک رسانی به سیل زدگان خطاب کند.
وی با اشاره به تلاش دستگاه های اجرایی و مردم اصفهان برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان های گلستان و لرستان گفت: تا صبح امروز، استان مُعین لرستان بودیم اما به دلیل بحرانی شدن وضعیت خوزستان و اینکه باید پنج شهر در معرض سیل این استان هرچه سریعتر تخلیه شوند، وزیر کشور، اصفهان را به همراه پنج استان دیگر برای امدادرسانی به هموطنان ساکن در این استان جنوبی کرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: این بحران اکنون برای خوزستان، لرستان و گلستان بوجود آمده است و تضمینی ندارد که در استان ما هم رخ ندهد بنابراین وظیفه ملی و دینی ماست که به یاری هموطنان سیل زده بشتابیم.
وی با اشاره به اینکه خانه های بسیاری از هموطنان در شهرهای آق قلا و الیگودرز تخریب شده است، گفت: با کمک سازمان های مردم نهاد می توانیم زمینه اسکان هموطنانی که در این شهرها خانه هایشان تخریب شده است را در استان اصفهان فراهم کنیم.
رضایی گفت: استان اصفهان در روزهایی که خود دچار بارش شدید برف، سیل و طوفان شده بود به یاری هموطنان سیل زده در گلستان و لرستان شتافت و مدیریت استان توانست تدابیر لازم را برای مقابله با بحران های پیش رو بیندیشد و برغم اینکه در یک روز، غرب استان با بارش شدید برف، جنوب با سیل و شرق با طوفان مواجه بود، مشکل حادی برای این استان بوجود نیامد.
وی در عین حال با بیان اینکه نباید مشکلات را بزرگنمایی کرد، اظهار داشت: برای غلبه بر بحران ها و برون رفت از شرایط موجود باید امیدآفرین باشیم و مردم را به آینده امیدوار کنیم.

**بالن مخابراتی بر فراز پلدختر به پرواز درآمد:

به همت تلاشگران پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه، بالن مخابراتی با استقرار در آسمان پلدختر، آماده سرویس‌دهی اینترنت رایگان برای مردم این شهر سیل زده شد.
سرویس دهی LTE توسط بالن آغاز شده و به واسطه محموله مخابراتی آن، سرویس اینترنت رایگان وای فای در نقاط مختلف شهر پلدختر در حال ارائه سرویس به شهروندان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سه روز پایانی هفته گذشته به نمایندگی از رئیس جمهوری و به منظور بازدید و رسیدگی به مسائل و مشکلات آسیب دیدگان از سیل به لرستان سفر کرده بوده، اعلام کرد: با توجه به اینکه فیبرنوری قدیمی در منطقه از بین رفته است، فیبرنوری جدید جایگزین آن شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز آغاز به کار کرده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب شده است.
با دستور آذری جهرمی، خط تلفن جدید برای تماس های اضطراری مانند پلیس و نیروهای انتظامی، بیمارستان و اورژانس در پلدختر راه اندازی شده و ارائه خدمات ارتباطی رایگان سه اپراتور تلفن همراه نیز در مناطق سیل زده کشور از دیشب به مدت یک هفته تمدید شده است.

** مرکز اسلامی انگلیس برای سیل‌زدگان کمک مالی جمع‌آوری می‌کند:

مرکز اسلامی انگلیس از آمادگی این سازمان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به آسیب ‌دیدگان سیل اخیر در کشور خبر داد.
در اطلاعیه مرکز اسلامی انگلیس آمده است: جاری شدن سیل در تعدادی از شهرهای کشور عزیزمان در روزهای اخیر، خسارت‌های سنگین جانی و مالی به ساکنین این شهرها وارد کرد. ضمن عرض تسلیت به هموطنان مصیبت‌زده و به‌منظور اعلام همدردی با آنان و لبیک به خواست هموطنان خارج از کشور و همراه با سازمان‌های امدادی و کمک‌رسانی مسئول، که با تمامی امکانات به کمک هموطنان شتافته‌اند، مرکز اسلامی انگلیس نیز آماده دریافت کمک‌های نقدی عزیزان می‌باشد.
'حمید حاجی فرجی' مسئول روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس در گفت‌و گو با ایرنا گفت: از همان روزهای ابتدای وقوع سیل در ایران، مرکز اسلامی انگلیس در اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای پذیرش کمک‌های نقدی مردم اعلام کرد. به همین منظور حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام‌ شده و از طریق نهادهای وابسته به این سازمان به مردم اطلاع‌رسانی شده است.
وی با اعلام اینکه تاکنون مبلغ 5 هزار و 600 پوند جمع‌آوری و در مرحله اول به ایران ارسال ‌شده است ، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی مرحله دوم مبالغ جمع‌آوری‌شده نیز به ایران ارسال خواهد شد.
لازم به ذکر است مرکز اسلامی انگلیس تاکنون بیش از 30 هزار پوند کمک مالی برای مردم جنگ زده یمن جمع آوری و ارسال کرده است.

**نخستین مرحله تسهیلات بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد:

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: نخستین مرحله تسهیلات بلاعوض معیشتی به مبلغ 50 میلیون ریال به حساب سیل‌زدگان این استان واریز شد.
مسعود رضایی افزود: ارزیابی خسارات وارده به واحدهای مسکونی مردم سیل زده استان در حال انجام است و پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلاعوض پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: امروز برخلاف اینکه هنوز مصوبه دولت به بانک‌ها ابلاغ نشده است، اما با مساعدت رئیس بنیاد مسکن کشور اولین سری از کمک‌های بلاعوض معیشتی به حساب آسیب دیدگان از سیلاب واریز شد.
وی بیان کرد:پرداخت خسارت در 2 نوع اسیب به واحد مسکونی و آسیب به اسباب و اثاثیه مردم که در قالب تسهیلات و کمک‌های معیشتی پرداخت می‌شود.
رضایی تصریح کرد: در بخش معیشتی 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض صورت می‌گیرد که پرداخت کمک‌های 5 میلیون تومانی بلاعوض از محل منابع داخلی بنیاد مسکن لرستان آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای شهری820 میلیون ریال و برای واحدهای روستایی700 میلیون ریال است، افزود: برای واحدهای احداثی شهری 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و120 میلیون ریال بلاعوض به علاوه 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه معیشتی و50 میلیون ریال بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.
رضایی یادآور شد: در بخش روستایی برای واحدهای احداثی400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض به علاوه 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه معیشتی و 50 میلیون ریال بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.
وی افزود: ماهیت خسارتی که در واحدهای مسکونی پلدختر است از نوع تعمیری است و به ازای هر واحد تا سقف 400 میلیون ریال وام تعمیری و بلاعوض پرداخت می شود.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است که همین می تواند ناشی از اطلاع رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:18 فروردین 1398 ، کدخبر: 83267207:www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
اگر مردم هوای مردم رو نمیداشتن الان اوضاع به مراتب بدتر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین