پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
در حالی برای جلوگیری از ورود آب به شهرهای پایین‌دست کرخه تلاش می‌شود که در لرستان کار خارج کردن گل‌ولای از منازل ادامه دارد، رئیسی به گلستان رفته و مسئولان سپاه هم راهی خوزستان شده‌اند.
شعارسال:در حالی برای جلوگیری از ورود آب به شهرهای پایین‌دست کرخه تلاش می‌شود که در لرستان کار خارج کردن گل‌ولای از منازل ادامه دارد، رئیسی به گلستان رفته و مسئولان سپاه هم راهی خوزستان شده‌اند.

به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان لرستان کار امداد رسانی وارد ششمین روز خود شده است، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز هم کار امداد رسانی به سیل زدگان استمرار خواهد یافت.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، مردم و اصناف و سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و راه در برخی روستاهای مناطق سیل زده لرستان در شهرستان‌های مختلف اعم از پلدختر، معمولان، شهرستان چگنی، دلفان، کوهدشت و دورود قطع است.

و اما در خوزستان آب از استان‌های بالادست همچنان وارد رودخانه‌ها و سدهای خوزستان می‌شود و هم اینک آب رودخانه‌های کرخه و کارون به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است و این افزایش به نظر می‌رسد تا مدتی ادامه یابد.

حجم ورود آب از بالا دست به رودخانه‌های خوزستان شامل کارون، کرخه و دز همچنان بالا است و سیل بندهای شهرهای مختلف استان خوزستان یکی یکی در حال شکستن است و ورود به حجم بسیار بالایی در حال ورود به روستاها و حتی برخی شهرهای استان است.

کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: از زمان وقوع سیلاب تاکنون ۱۸۲ روستا به صورت کلی و جزئی در سطح این استان تخلیه شده‌اند از این تعداد روستای تخلیه شده ۶۱ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: تا این لحظه به چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده است و ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در معرض خطر قرار دارند. حاجی زاده بیان کرد: همچنین حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۷ اردوگاه اسکان اضطراری اسکان یافته‌اند و امکانات و خدمات مورد نیاز نیز برای آنها فراهم شده است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار18 فروردین 98، کد خبر: 4583741، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین