پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه دانش‌آموختگان ما به بیمار به عنوان وسیله نگاه می‌کنند و باید برای رفع این مشکل به مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها توجه کرد.

شعارسال: دکتر «سعید نمکی» در آئین افتتاح خانه فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: عرصه فرهنگی کشور حوزه‌ای است که مغفول مانده و دانشگاه‌های ما تک‌بعدی شده‌اند.وی با بیان اینکه متناسب با رشد تخصص‌ها آن گونه که باید به مقوله‌ی فرهنگ توجه نشده است، تصریح کرد: متأسفانه دانش‌آموختگان ما به بیمار به عنوان وسیله نگاه می‌کنند و ماشینی شده‌اند در حالی که توجه به فرهنگ توجه به اعتلای سلامت روان جامعه است.

نمکی ادامه داد: خلق و خوی پزشکان بر جامعه تأثیر می‌گذارد و تمام تلاش ما این است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی به مقوله فرهنگ توجه شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: فرهنگ را سیاست‌زده نکنید و فرهنگ باید عامل پیوست باشد نه گسست و بنده هم هرگز واگن وزارت را به لوکوموتیو سیاست نخواهم بست.

نمکی با بیان اینکه باید برای عرصه فرهنگ با گشاده دستی وقت گذاشت، گفت: مراکز فرهنگی را به افراد پاکیزه و اخلاق مدار بسپاریم و با استفاده از ظرفیت این افراد برای ماندگاری و توسعه عرصه فرهنگ تلاش کنیم.

نمکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح بعنوان یکی از طرح‌های پرمنفعت با تغییراتی در ارائه بسته‌های خدمت ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: اولویت بندی‌های این طرح شامل کاهش پرداخت از جیب بیمار، حمایت از بیماران خاص و ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق محروم و کمتر برخوردار همراه با تقویت بخش خصوصی و در چارچوب‌های اقتصادی با استفاده از منابع موجود ادامه خواهد یافت.

وزیر بهداشت در ادامه مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایلام در زمینی با زیربنای ۷۹۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۲۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بازسازی و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است را افتتاح کرد.

خانه فرهنگ آیت‌الله خامنه‌ای برای استقرار ۱۵ کانون فرهنگی و هنری دانشگاه علوم پزشکی ایلام ایجاد شده و شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ نفر است.

افتتاح ۴ اتاق عمل جدید بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام در زمینی با زیربنای ۳۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش ظرفیت اتاق‌های عمل این بیمارستان به ۹ اتاق عمل از دیگر برنامه‌های سفر دکتر نمکی به استان ایلام بود.

وزیر بهداشت همچنین از پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه مرکزی پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۴۶۰ متر مربع زیربنا، مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ۳ طبقه و ۶۰۰ متر زیربنا، مرکز سوختگی در حال ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ۳ طبقه و ۴۵۰۰ متر مربع زیربنا با ظرفیت ۳۳ تخت و همچنین آزمایشگاه مرکزی استان ایلام که در زمینی با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع بازسازی شده، بازدید کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار:17فروردین1398 ، کدخبر: 18070: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین