پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان در کشور، گفت: با راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان، تمام زنجیره ارائه خدمت سرطان از تشخیص زودهنگام تا تشخیص، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به یکدیگر متصل می‌شوند.دکتر مهدی شادنوش با اشاره به برنامه ملی مدیریت سرطان، گفت: یکی از اجزای این برنامه مدیریت بهینه منابع مربوط به سرطان است که یکی از مهم‌ترین ارکان آن مصرف بهینه داروهای بیماران سرطانی است؛ به طوری که دارو برای بیمار به میلی‌گرم حساب شود، نه به ویال.وی افزود: بر همین اساس سامانه‌ای با عنوان سامانه سیمای سرطان راه‌اندازی شده و همه مراکز درمان سرطان از طریق این سامانه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

شعار سالدکتر مهدی شادنوش با اشاره به برنامه ملی مدیریت سرطان، گفت: یکی از اجزای این برنامه مدیریت بهینه منابع مربوط به سرطان است که یکی از مهم‌ترین ارکان آن مصرف بهینه داروهای بیماران سرطانی است؛ به طوری که دارو برای بیمار به میلی‌گرم حساب شود، نه به ویال.وی افزود: بر همین اساس سامانه‌ای با عنوان سامانه سیمای سرطان راه‌اندازی شده و همه مراکز درمان سرطان از طریق این سامانه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. از طرفی این مراکز با داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای سرطانی هم ارتباط داشته باشند و بر اساس نیاز بیمار، میزان مورد نیاز دارو به مراکز اائه دهنده خدمات سرطان، ارائه شود. در این صورت دارو در مراکز درمانی به میلی‌گرم برای بیماران محاسبه شده و مشخص می‌شود که یک بیمار چند میلی‌گرم دارو مصرف کرده است.

شادنوشتاکید کرد: در صورت اجرای این طرح هم بیمار بر اساس میزان داروی مورد نیازش هزینه می‌کند و هم باقی مانده دارو برای بیماران دیگر مصرف می‌شود. البته طبق آیین‌نامه تاسیس و بهره‌برداری مراکز شیمی‌درمانی، این مراکز باید استانداردهای ضوابط ساختمانی و تجهیزاتی را برای اجرای این برنامه داشته باشند. بنابراین وقتی شبکه‌ای یکپارچه در این زمینه ایجاد شود، یکی از پیامدهای مثبتش ذخیره‌سازی دارو است.وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز ارائه کننده خدمات سرطان، ثبت نام کرده و برخی مراکز هم برای ارائه بسته‌هایحمایتی سرطان در سامانه سیمای سرطان نام کاربری و پسورد دریافت کرده‌اند، ادامه داد: باید توجه کرد که امضای الکترونیک متخصصین سرطان که تجویزکننده دارو بوده‌اند، در سامانه سیمای سرطان به صورت شبکه‌ای قابل رویت خواهد بود؛ به‌طوریکه نسخه‌نویسی الکترونیک را به طور خاص در حوزه سرطان اجرا می‌کنیم.

شادنوش با بیان اینکه تمام خدمات مربوط به سرطان از تشخیص زودهنگام گرفته تا تشخیص، درمان و خدمات مراقبتی، حمایتی و تسکینی سرطان وارد سامانه سیمای سرطان شده و ثبت می‌شوند، گفت: برآورد ما این است که بتوانیم از این سامانه در ماه‌های ابتدایی امسال بهره‌برداری کنیم. البته از آنجایی که بحث امضای الکترونیک هم در میان است باید هماهنگی‌هایی لازم با سازمان نظام پزشکی انجام شود. همچنین برای توزیع دارو و تایید مراکز مجاز توزیع و نگهداری داروها هم باید با سازمان غذا و دارو هماهنگ باشیم. در عین حال به هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر برای محاسبه میلی‌گرمی دارو نیاز است.وی تاکید کرد که با راه‌اندازی سامانه سیمای سرطان تمام زنجیره ارائه خدمت سرطان از تشخیص زودهنگام تا تشخیص، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به یکدیگر متصل می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بهارنیوز تاریخ انتشار 18فروردین 98، کد خبر: 175337، www.baharnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین