پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استفاده بهینه از تخت‌های بیمارستانی مصداق اقتصاد مقاومتی است.وی ادامه داد: بر اساس سند ۱۴۰۴ کشور که به تصویب وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه رسیده است دولت باید در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعداد ۱۰ هزار تختخواب جدید جهت استفاده مردم راه‌اندازی کند، اما با توجه به محدودیت جدی در منابع سلامت این امکان برای دولت فراهم نشده و بودجه ساخت این مقدار تخت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واریز نشده است.

شعار سال: محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد و حدود ۲۴ هزار تختخواب در این مراکز درمانی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سند ۱۴۰۴ کشور که به تصویب وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه رسیده است دولت باید در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعداد ۱۰ هزار تختخواب جدید جهت استفاده مردم راه‌اندازی کند، اما با توجه به محدودیت جدی در منابع سلامت این امکان برای دولت فراهم نشده و بودجه ساخت این مقدار تخت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واریز نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم که از تخت‌های موجود استفاده بهینه را انجام داده و به نظرم این اقدام یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، زیرا با افزایش بهره‌وری می‌توان خدمات بیشتری به افراد انجام داد.

آقاجانی ادامه داد: توسعه بیمارستان با استفاده از منابع فاینانس خارجی و استفاده از منابع داخلی یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای استفاده بهینه از تخت‌های بیمارستانی است تا بتوان از این روش جهت رفع نیاز سیل کثیری از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه را برطرف کرد.

پیشرفت ۷۰ درصدی بیمارستان ۷۲۰ تختخوابی علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستان پیشرفته ۷۲۰ تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در کنار مرکز درمانی شهدای تجریش در حال ساخت است به میزان ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما متأسفانه دچار کسری جدی اعتبار شده و نگاه ما به حمایت مجلس و دولت است.

وی یادآوری کرد: بیمارستان پیشرفته ۷۲۰ تختخوابی در صورت کسب اعتبار کافی در دهه فجر ۹۸ افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 16فروردین 98، کد خبر: 6874960، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین