پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
آمازون قصد دارد با ارسال هزاران ماهواره به مدار زمین اینترنت پرسرعت را به سرتاسر کره زمین آمازون تحت پروژه‌ای با نام «کویپر» قصد دارد ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره را به مدار پایین کره زمین بفرستد تا از این طریق به مناطقی که ۹۵ درصد کل جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهند، اینترنت ارائه دهد.

شعارسال: آمازون قصد دارد با ارسال هزاران ماهواره به مدار زمین اینترنت پرسرعت را به سرتاسر کره زمین برساند.

 آمازون تحت پروژه‌ای با نام «کویپر» قصد دارد ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره را به مدار پایین کره زمین بفرستد تا از این طریق به مناطقی که ۹۵ درصد کل جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهند، اینترنت ارائه دهد.

آمازون صحت این خبر را تائید کرده است، اما جزئیاتی از آن مثل زمان برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و هزینه اتمام پروژه را فاش نکرده است.

گفتنی است، این پروژه آمازون یکی از چندین پروژه‌ای است که شرکت‌های بزرگ برای دسترس‌پذیر کردن اینترنت برای نقاط دور افتاده جهان انجام داده‌اند. به طور مثال، شرکت شبکه استارلینک اسپیس‌ایکس قرار است برای دستیابی به این هدف ۱۲ هزار ماهواره به مدار بفرستد و شرکت وان‌وب نیز قرار است در ماه فوریه آینده نخستین ماهواره‌های نسل پنجم خود را پرتاب کند.

سخنگوی آماوزن به تازگی در مورد این پروژه گفته است: پروژه کویپر، ابتکار جدید آمازون برای ارسال ماهواره‌های مدار نزدیک زمین برای ارائه اینترنت پرسرعت، با پهنای باند بالا و بدون تاخیر برای تمامی جوامع است.

وی افزوده است: این پروژه یک پروژه طولانی مدت است که هدف از آن رساندن اینترنت به ده‌ها میلیون نفر از کسانی است که هنوز به اینترنت پهن‌باند دسترسی ندارند. ما برای این کار با شرکت‌های دیگری نیز همکاری می‌کنیم تا بتوانیم چشم‌اندازمان را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

این در حالی است که آمازون در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد ۱۲ ایستگاه زمینی در سرتاسر جهان راه‌اندازی کند تا بتواند داده‌ها را بین زمین و ماهواره‌ها انتقال دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 17فروردین 1398 ، کدخبر:www.snn.ir ، 755333

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین