پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
معاون برنامه‌ هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پروژه UCF در حالی که چینی‌ها قرار بوده ۱۱ساله آن را به‌اتمام برسانند با تلاش متخصصان جوان ایرانی سه‌ساله تکمیل شد.

شعارسال:محمد قنادی مراغه ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به سابقه تاریخی ساخت نیروگاه بوشهر اظهار داشت: با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان و جنگ تحمیلی اما با تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش، نیروگاه اتمی بوشهر به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر یکی از افتخارات کشور است، افزود: تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کارکنان زحمتکش نیروگاه اتمی بوشهر کاری بسیار ارزشمند و والا بوده و همه ایران امروز از برکت آن زحمات بهره‌مند هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر نقش مهم متخصصان داخلی در تکمیل نیروگاه اتمی تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور بود که با همکاری نیروهای متخصص داخلی و کارکنان پرتلاش به سرانجام رسید.

قنادی مراغه راجع به فعالیت‌های عام‌المنفعه سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های پزشکی هسته‌ای و فعالیت در زمینه کشاورزی بخشی از اقدامات مؤثر سازمان است که در سالهای اخیر اوج گرفته است.

وی با گرامیداشت 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای در کشور ابراز کرد: در تاریخ 20 فروردین 1382 با تلاش متخصصان داخلی، پروژه UCF افتتاح شد و 3 سال بعد پروژه دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم به‌همت بلند متخصصان ایرانی افتتاح و به همین مناسبت روز 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد.

معاون برنامه‌ هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با یادآوری اینکه پروژه UCF با تلاش متخصصان جوان هسته‌ای تکمیل شد افزود: در حالی که چینی‌ها برای این پروژه 45 میلیون دلار پول دریافت کردند و قرار بوده 11ساله آن را به‌اتمام برسانند اما با تلاش متخصصان داخلی این پروژه در مدت 3 سال اجرا و تکمیل شد.

قنادی مراغه اضافه کرد: کشور ایران بابت عدم‌تعهد کشور چین در اجرای پروژه UCF معادل 17.5 میلیون دلار خسارت دریافت کرد و با حضور نیروهای جوان ایران پروژه UCF سه‌ساله تکمیل شد.

در این مراسم محمد قنادی مراغه به‌عنوان پژوهشگر برتر کمیته پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر معرفی و از خدمات وی تقدیر شد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار19 فروردین 98، کد خبر: 1984014،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین