پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
پس از وقوع سیل در شهرهای مختلف کشور و وارد شدن خسارت و صدمات به برخی هموطنان، رئیس‌کل بانک مرکزی از مساعدت و همکاری این بانک با آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.بانک مرکزی در نخستین اقدام خود، محدودیت در مبلغ تراکنش‌های امور خیریه از جمله کمک به سیل‌زدگان را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

شعارسال: پس از وقوع سیل در شهرهای مختلف کشور و وارد شدن خسارت و صدمات به برخی هموطنان، رئیس‌کل بانک مرکزی از مساعدت و همکاری این بانک با آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.بانک مرکزی در نخستین اقدام خود، محدودیت در مبلغ تراکنش‌های امور خیریه از جمله کمک به سیل‌زدگان را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

بانک مرکزی محدودیت در مبلغ تراکنش امور خیریه را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

 پس از وقوع سیل در شهرهای مختلف کشور و وارد شدن خسارت و صدمات به برخی هموطنان، رئیس‌کل بانک مرکزی از مساعدت و همکاری این بانک با آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.

البته همتی اقدامات خود برای کمک به سیل‌زدگان را شامل ارائه انواع تسهیلات به آن‌ها اعلام کرد، اما بانک مرکزی در نخستین اقدام خود، محدودیت در مبلغ تراکنش‌های امور خیریه از جمله کمک به سیل‌زدگان را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

بر این اساس، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با ابلاغ بخش‌نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها، محدودیت در مبلغ تراکنش‌های امور خیریه را لغو و تاکید کرده است که تمامی تراکنش‌ها با مبلغ بیش از ۱,۰۰۰ ریال باید پردازش شوند.

در این بخش‌نامه آمده است: با توجه به وقوع بلایایی طبیعی در کشور و همراهی هم میهنان گرامی با آسیب‌دیدگان در قالب کمک‌های نقدی از طریق سامانه‌های پرداخت کارتی، ضرورت دارد تا اطلاع ثانوی هرگونه محدودیت در مبلغ تراکنش‌های خرید و قبض که برای امور خیریه مورد استفاده می‌شود، لغو شده و تمامی تراکنش‌ها با مبلغ بیش از ۱,۰۰۰ ریال پردازش شود.

بانک مرکزی تاکید کرده که بر روند پذیرش و انجام این تراکنش‌های امور خیریه نظارت کرده و بروز تراکنش ناموفق به دلیل ایجاد محدودیت توسط بانک صادرکننده با اقدامات انضباطی این بانک روبرو خواهد شد.

به این ترتیب، بر اساس بخش‌نامه جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداقل مبلغ کمک نقدی در امور خیریه از طریق سامانه‌های پرداخت کارت از ۱۰ هزار ریال به ۱,۰۰۰ ریال کاهش پیدا کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 19فروردین 1398 ، کدخبر:469375 ،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین