پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
وزیر کشور با اشاره به پیش بینی افزایش زایران ایرانی اربعین حسینی در سال جدید (30 آبان برابر با 20 صفر) تاکید کرد که باید برای سازماندهی و مدیریت اربعین حسینی از امروز برنامه ریزی ها و هماهنگی ها آغاز شود.

شعارسال:'محمد سالم الغبان' شامگاه پنجشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری سفارت جمهوری اسلامی ایران برای نخبگان سیاسی عراق در بغداد گفت: مدیریت زیارت اربعین حسینی در سال گذشته با موفقیت ها بزرگی همراه بود و نیاز است تا با همکاری دوستان ایرانی با توجه به پیش بینی افزایش زایران در سالجاری، از امروز برای اربعین آینده برنامه ریزی و هماهنگی شود.

بیش از 20 میلیون زایر از داخل و خارج عراق سال گذشته در اربعین حسینی مشارکت کردند که زایران ایرانی با بیش از یک میلیون نفر بیشترین حجم زایران خارجی مشارکت کننده در این آیین معنوی بودند.

حضور ایران در زیارت اربعین سال گذشته فقط منحصر به زایران نبود بلکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار با هیات های مختلف پذیرایی از زوار و ایجاد استراحتگاه های مختلف در طول محورهای حرکت زوار به سمت کربلای معلا حضور تحسین برانگیزی داشت.

وزیر کشور عراق در ادامه اظهاراتش در خصوص اربعین تاکید کرد: ضروری است که نقاط ضعف و قوت را در زیارت اربعین سال گذشته بررسی کنیم تا مانع تکرار اشتباه ها و برطرف کردن ضعف ها شویم و زیارت اربعین آینده به صورت روان و آرام برگزار شود.

'حسن دانایی فر' سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست، سخنان وزیر کشور عراق را تایید کرد و در همین حال قول همکاری و مساعدت لازم را در این زمینه داد.

'سعید اوحدی' رییس سازمان حج و زیارتفر کشورمان روز (پنجشنبه) در بغداد گفته بود که با توجه به توقف مراسم حج برای زایران ایرانی در سال جاری به دلیل کارشکنی سعودی ها پیش بینی می شود که اعزام زایران ایرانی به عتبات عالیات در عراق در سال جاری 100 درصد افزایش پیدا کند.

وی همچنین پیش بینی کرد که تعداد زایران ایرانی در اربعین آینده به 2 میلیون نفر افزایش یابد که در مقایسه با سال گذشته رقم چشمگیری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28خرداد1395، کدخبر: 82115700: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین