پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار روز گذشته خود از خانه‌تئاتر گفت: در سال‌های پیشین به دیدار هنرمندان می‌رفتیم اما امسال فرصتی دست داده است تا به دیدار اصناف هنر نیز برویم و خوشحالم که به‌عنوان اولین صنف در کنار خانه‌تئاتر هستم، امیدوارم این گفت‌و‌گو و تعامل هرچه بیشتر شود چرا که تئاتر نمادی از توسعه فرهنگی کشور است. سید عباس صالحی بعدازظهر دوشنبه نوزدهم فروردین نود و هشت به همراه سید مجتبی حسینی معاون هنری، شهرام کرمی مدیر اداره‌ کل هنرهای نمایشی، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و تنی چند از همراهان در جلسه هیأت مدیره خانه‌تئاتر حضور یافت.

شعار سال: در این جلسه سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائلی همچون نقش تئاتر در رشد و تعالی جامعه و... اشاره کرده و گفت: امیدوارم بتوانیم نگاه و برنامه‌ای مدون جهت حمایت از شرایط کاری و معیشتی هنرمندان داشته باشیم؛ البته ناگفته نماند که در برخی از این امور به کمک و همراهی خود هنرمندان نیز نیاز خواهد بود؛ همچنین امسال بیشتر از هر سالی به برنامه‌های امدادی هنرمندان خواهیم پرداخت و حداکثر تلاش خود را برای هنر به‌کار خواهیم‌ گرفت.

ایرج راد رئیس هیأت‌مدیره خانه‌تئاتر نیز ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور وزیر گفت: مسائل فرهنگی وقتی در جای دقیق خود صورت بگیرد از هرج و مرج دوری می‌شود و برای این امر باید از برنامه‌ریزی‌ها، اصول و دقت نظرها حمایت شود که این مهم با همراهی مسئولان می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه‌تئاتر با ابراز تأسف در خصوص مصائب پیش آمده برای مردم شهرهای سیل زده گفت: دیدار شخص وزیر با هنرمندان حرکت بسیار مؤثر و شایسته‌ای است، اتفاقی خوب و بجا که امیدوارم برای هنرمندانی همچون فردوس کاویانی نیز اتفاق بیفتد و ای کاش در این احوالپرسی آنقدر تعلل نکنیم که مانند خانم شهلا ریاحی به طور کل حافظه خود را از دست بدهند و دیگر احوالپرسی ما فرقی به حال آنها نکند.

او در پایان صحبت‌های خود افزود: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی تلاشی وافر برای بهبود شرایط تئاتر داشته و دارند اما با وجود این گاهی نیاز است که برخی امور مستقیماً به خود صنوف واگذار شود، چرا که برخی از اتفاقات به شکل دوستانه بسیار راحت‌تر انجام می‌پذیرد تا به شکل اداری و رسمی که با این واگذاری امور نیروی بالقوه وزارتخانه و مراکز تابعه صرف امور بنیادی و بزرگتر خواهد شد.

پس از مدیرعامل خانه‌تئاتر، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: متأسفانه هر چه پیش‌تر می‌رویم، کاستی‌ها و تضادها در یک رقابت نفسگیر جلوتر می‌آیند، به‌طور مثال امسال با افزایش پایه حقوق، حق بیمه نیز رشد خواهد داشت که همین امر بی‌شک بر اعضایمان تأثیر خواهد گذاشت، با این همه ارتباط ما با خانه‌های اصناف ارتباطی چاره جویانه است و امیدوارم در سال پیش رو این رابطه بهتر شود و تقاضا‌های واصله به صندوق را در زمانی کوتاه‌تر و با شرایط بهتری پاسخ دهیم.

این جلسه با درخواست ایرج راد مبنی بر حمایت وزیر در جهت ثبت قانونی خانه‌تئاتر به‌عنوان صنف برای بهبود وضعیت هنرمندان به پایان رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 21فروردین 98، کد خبر: 507137، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هنرمند
Germany
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
0
0
سلام لطف کنید برای بیمه تکمیل درمان هم نظرخواهی کنید هم اینکه باشرکتهای بیمه معتبر قرارداد ببندید وسال هست که وضعیت بیمه تکمیلی افتضاح شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین