پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
دستگاه «کنترل سرعت خودرو توسط سنسورهای حساس به رنگ جاده» توسط دو جوان بسیجی جهت پیشگیری از سرعت غیرمجاز، کاهش قابل چشمگیر تصادفات، غیر ممکن سازی سبقت از راست به صورت خودکار ساخته شده است.
شعارسال: تصادف یکی از بزرگترین مشکلات عمومی در جهان است این مسئله در کشور ایران با روند صعودی تعداد کشته شدگان و افزایش تعداد کاربران از راه‌های کشور همراه بوده است. انفجارات رادیویی و رعد و برق می‌تواند در سیستم کنترل سرعت خودرو توسط سنسورها اختلالاتی را ایجاد کند، اما خطر مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی در سرعت‌های غیر مجاز را کاهش می‌دهد.

این طرح توسط دو جوان مخترع بسیجی در جهت پیشگیری از تجاوز سرعت،کاهش قابل چشمگیر تصادفات، غیر ممکن سازی سبقت از راست به صورت خودکار و هوشمند توسط خودروها ساخته شده است.

اما میلاد حاتمی جوان بسیجی اهل ایلام با ابداع خود توانسته تحولی شگرف را در حوزه کنترل سرعت خودرو توسط سنسورهای حساس به رنگ روی کف جاده به وجود آورد.

در این راستا این مخترع بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در این سیستم سرعت پایه و مجاز برای تردد در داخل شهرها در نظر گرفته شده است و هیچ خودرویی نمی‌تواند تحت هر شرایطی از این سرعت مجاز تجاوز سرعت داشته باشد.

وی افزود: در هنگام خروج از شهر، خودرو به صورت هوشمند استانداردهای مجاز جاده را بررسی می‌کند و می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی افزود: اگر این طرح اجرایی شود آمار قابل توجه و چشمگیری از تصادفات جاده‌ای و ضررهای جانی و مالی کاسته می‌شود.در ادامه احمد زلانی سفلی دیگر مخترع بسیجی بیان کرد: این سیستم به نحوی ساخته شده است که اگر کسی بخواهد آن را از مدار خارج کند خودرو قفل می‌شود و قادر به حرکت نخواهد بود.

این مخترع بسیجی اذعان کرد: با اجرایی شدن این طرح دیگر نیازی به حدود 80 درصد از نیروهای راهور کشور نخواهد بود که به نحوی در تعدد نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 22 فروردین 1398 ، کدخبر: 13980122000290 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین